7 van de 25
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
ElectroFan: Het werkt!
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4909
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 april 2015 01:28 PM
  [ # 91 ]

Aan de blaaskant van de ventilateur is het niet echt gestroomlijnd en er is niet veel ruimte.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 april 2015 01:39 PM
  [ # 92 ]

Is dat wel echt zoveel anders als bij een andere auto met volle motorruimte?
Ik heb niet het idee dat het bij mijn CX zoveel anders is.

Tuurlijk een auto waar je zo’n beetje om de motor heen kan lopen zal makkelijker zijn, en die worden vaak ook minder heet Wink

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 05 april 2015 01:44 PM
  [ # 93 ]

Het heeft met verschildruk te maken.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 april 2015 10:47 PM
  [ # 94 ]
Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 06 april 2015 10:42 AM
  [ # 95 ]

De 25IE van Nard draait probleemloos met een gewone Spal fan. Waar hangt Nard eigenlijk uit? Hij is sinda 23 maart niet meer op het forum geweest!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 april 2015 11:57 AM
  [ # 96 ]

Voor zover ik weet heeft hij nog niet ver gereden met het “experiment” Wink
Montage van de radiator plat op de instroomopening zou ook nog een optie zijn, dat is al vaker toegepast…
Moet het reservewiel wel in de kofferbak…

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 06 april 2015 01:09 PM
  [ # 97 ]

Nou, als het niet werkt dan haal je die snelheden niet op de snelweg….

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 april 2015 01:15 PM
  [ # 98 ]

Daar heb je wel een punt…
Ik heb wel eens zo’n ding voor DS op Citromobile gezien, maar die was me toen net iets te duur…
En niet geschikt voor mijn arme dynamo van 45A.
Ik meen dat ie op de voorkant van de radiateur paste.

Maar ik vind het een beetje een omweg om via de dynamo de koeling te verzorgen.
moet volgens mij simpeler kunnen…

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 06 april 2015 01:35 PM
  [ # 99 ]

Een schep zou ook wel eens effect kunnen hebben, koeling Corvette C3:

Afbeelding Bijlagen
1C32.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 06 april 2015 01:58 PM
  [ # 100 ]

Zoiets dus

Afbeelding Bijlagen
1airdam.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 06 april 2015 03:30 PM
  [ # 101 ]

Wat we ook niet moeten vergeten trouwens is dat een koperen radiateur veel minder koelend vermogen heeft dan een moderne aluminium uitvoering.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 06 april 2015 09:26 PM
  [ # 102 ]

En anders moet je eens horen hoe Harry Martens dat heeft gedaan met zijn rally-DS

Afbeelding Bijlagen
10959686_922450871120895_8545599177466883767_n.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 april 2015 10:18 PM
  [ # 103 ]

Ja, die bedoelde ik dus bij post 96!
Wel een beetje werk!...

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 april 2015 10:43 PM
  [ # 104 ]

Er zijn inmiddels best veel (rally) DSen uitgevoerd met een dergelijke koeling.
Een ander voorbeeld is de rode DSM 4 deurs cabrio uit de UK met de V6 uit een SM.

Profiel  
 
JvHeel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 22-05-2014

Gepost: 07 april 2015 09:28 AM
  [ # 105 ]

Een kleinere poelie op de waterpomp zou dat ook niet helpen, normaal wordt deze door de krukaspoelie aangedreven, bij de DS is dat via de nokkenas.

Jan

Profiel  
 
 
7 van de 25
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook