Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat veranderd de zaak lijkt me.
Dus je zegt, de startmotor geeft een halve puf en daarna stil?
Als het de bobine is blijft die start motor gaan totdat de accu zwak wordt.
Tijdje afkoelen en de startmotor gaat weer met volle kracht rond en de auto slaat weer aan.
Als de startmotor niet goed rond gaat, kan je hem dan wel aanduwen?
Dan moet je de problemen niet meer bij de ontsteking zoeken lijkt mij, want dat heeft niets te maken met de rondgang van de startmotor. Dan zitten de problemen bij de accu, startmotor of iets wat daar tussen zit lijkt mij.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Of massa. Iig elektronica of startmotor zelf en niet bobine
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik zal eens een filmpje proberen te maken van wat er gebeurt, dat legt soms makkelijker uit.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Overigens net 4 nieuwe banden besteld. Het zijn Vredestein Sportrac 5 in de maat 195/60/14 geworden voor een alleszins nette prijs (222 euro ex montage)
Kunnen die oude Toyo’s er eindelijk eens onderweg, het is nog net niet meer droogtescheur dan rubber…
Al wat nieuws omtrent de storing?
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Nee, ik hoop deze week wat meer te kunnen testen. Ik ben van plan om als eerste de verdelerkap+rotor te wisselen voor exemplaren die ik nog heb liggen van de sloper die ik had,
Zaterdag wel 50 kilometer gemaakt met de BX. Tijdens die rit moest ik ca. een kwartier wachten voordat een oude leger colonne was gepasseerd. Uitzetten durfde ik i.v.m. bovenstaand probleem niet, dus maar gewoon laten lopen. Meteen een mooi moment om te kijken hoe ie om zou gaan met warmte (in zoverre dat al niet gedaan was). Conclusie: gewoon goed De fan sloeg netjes aan toen ie warm werd en ik heb bijv. ook geen rook meer gezien.
Daarna ben ik nog lekker even een stukje wezen sturen, ik was even vergeten dat ie dat ook nog kan Qua toerental nog wel rustig aan gedaan, maar binnen die grens erg genoten.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
ik zou dat soort delen, anders dan om te testen, nooit wisselen met een sloper. kan wel, maar dat zijn typisch spullen die zeker bij een 16V als je ‘m geregeld op z’n staart trapt hard kunnen en zullen slijten. als je startmotor echt alleen klik doet of nauwelijks rondgaat zal dit het probleem niet oplossen of het huidige spul moet echt helemaal ‘gaar’ zijn. maar dat merk je dan ook wel in het rijden en verbruik.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Ik heb het vermoeden dat de motor als hij warm is terugslaat, dat lijkt natuurlijk op blokkeren.
Hoogspanningsdoorslag in de verdelerkap of tussen bougiekabels onderling zou de oorzaak kunnen zijn.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Dat zou heel goed kunnen, maar dat moet je wel in het starten merken/horen. Zou kunnen met de halve puf, maar dan moet je er wel meer uitkrijgen dan eenmalig een halve puf. Ergo: filmpje. Op afstand moeilijk in te schatten.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Vandaag had ie het na een stukje rijden af en toe wel moeilijk, maar pakte is wel elke keer weer op. ‘Helaas’ dus geen filmpje kunnen maken
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Controleer de dikke kabel aan de startmotor eens.
Een breuk geeft ook dit soort verschijnselen.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Overigens vandaag met een ander klusje bezig geweest. Aankomende zaterdag komen de nieuwe banden om de velgen. Aan de buitenkant zijn het mooie velgen om te zien, maar de binnenkant was na jaren gebruik wel flink aangetast. Ik dacht dit nog wel schoon te krijgen als ik ze te lijf zou gaan met Monello Non Ferro, een smerig goedje wat ijzerdeeltjes kan verwijderen. Het deed een hele hoop, maar er bleef nog een hoop ingevroten remstof achter. Toen maar besloten om de velgen aan de binnenkant te schuren. Aankomende dagen ga ik ze zilver spuiten zodat ze netjes gemonteerd kunnen worden
Work in progress:
Ik ga zulke klussen uitbesteden, voor nog geen 100 euro worden mijn velgen geloogd, gezandstraald en gepoedercoat.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik houd er ook altijd van als het netjes is, maar bij zo’n dichte velg als bij een BX zie ik het voordeel niet helemaal dat het netjes is gezien je het nooit ziet.
Aan de andere kant, je doet het nu wel een stuk makkelijker nu dat je de banden toch weg gaat gooien