Gewoon blijven dreigen dat ie de deur uitgaat, doet je stuurinrichting het ook weer.
Ik dacht gelezen te hebben dat e.e.a. in het stuurhuis zat? Of heb je dat ook al vervangen?
edit: die stuurhuis…aarrrghghgh
rb schreef:Gewoon blijven dreigen dat ie de deur uitgaat, doet je stuurinrichting het ook weer.
Ik dacht gelezen te hebben dat e.e.a. in het stuurhuis zat? Of heb je die ook al vervangen?
Nee nog niet vervangen.
En ik betwijfel of ik dat laat doen, dat kan ik niet zelf en om het te laten doen is wel erg prijzig denk ik zo.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:rb schreef:Gewoon blijven dreigen dat ie de deur uitgaat, doet je stuurinrichting het ook weer.
Ik dacht gelezen te hebben dat e.e.a. in het stuurhuis zat? Of heb je die ook al vervangen?
Nee nog niet vervangen.
En ik betwijfel of ik dat laat doen, dat kan ik niet zelf en om het te laten doen is wel erg prijzig denk ik zo.
Ik heb dat ook wel gehad met mijn TZD (turbo) en dan bleek het een paar keer in dat regelblok te liggen waar je voorraadbol op zit.
Vraag het Marten anders eens.
Bram schreef:
Ik heb dat ook wel gehad met mijn TZD (turbo) en dan bleek het een paar keer in dat regelblok te liggen waar je voorraadbol op zit.
Vraag het Marten anders eens.
Ik had al gezegd:
praat eens met Richard de Reus (BX clublid, PB me ff voor emailadres), die hier een tijd mee heeft geworsteld. Bij hem bleek het uiteindelijk het stuurronsel te zijn, maar daardoor ging de pomp ook weer kapot. Dus moest uiteindelijk beiden vervangen.
Lastig hierbij wel is dat de componenten allemaal samen hangen en lastig los te testen zijn. Dat zie je ook wel aan de discussie: niemand weet t echt zeker. Of iedereen is zeker van iets anders.
Bram schreef:metro2005 schreef:rb schreef:Gewoon blijven dreigen dat ie de deur uitgaat, doet je stuurinrichting het ook weer.
Ik dacht gelezen te hebben dat e.e.a. in het stuurhuis zat? Of heb je die ook al vervangen?
Nee nog niet vervangen.
En ik betwijfel of ik dat laat doen, dat kan ik niet zelf en om het te laten doen is wel erg prijzig denk ik zo.Ik heb dat ook wel gehad met mijn TZD (turbo) en dan bleek het een paar keer in dat regelblok te liggen waar je voorraadbol op zit.
Vraag het Marten anders eens.
Regelblok is al vervangen.
En inderdaad, het is erg lastig om individuele componenten te testen omdat alles weer van elkaar afhankelijk is.
vindt de oplossing bij de nieuwere xantia’s toch wat eleganter met een pomp die de stroom lhm naar de stuurbekrachtiging gescheiden heeft van de lhm die naar de vering loopt ipv dat gare verdeelblok.
@ mpostma, wil je mij zijn emailadres even PBen ?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:
vindt de oplossing bij de nieuwere xantia’s toch wat eleganter met een pomp die de stroom lhm naar de stuurbekrachtiging gescheiden heeft van de lhm die naar de vering loopt ipv dat gare verdeelblok.
@ mpostma, wil je mij zijn emailadres even PBen ?
PB onderweg
Xantia oplossing moet ook wel weer op de BX passen (al heb ik wel wat vraagtekens bij de benzinemodellen, zeker met airco). Maar goed, als je stuurhuis gaar is, dan heb je nog een probleem.
Als bij mij het gezeik met vaak tikken en een zwaar ratelende/ruisende en kreunende pomp aanhoudt gooi er er een Xantia 2 uitgangen pomp op. Meja, diesel is dan weer een ander verhaal.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Hoezo? Is het makkelijker om een (turbo-)diesel naar het Xantiasysteem om te bouwen dan een benzine-BX?
winnetou schreef:Hoezo? Is het makkelijker om een (turbo-)diesel naar het Xantiasysteem om te bouwen dan een benzine-BX?
Bij diesel verandert er vrijwel niks aan de positie van de dynamo. Bij benzine ben ik ff kwijt hoe het ook weer zat, maar bij het Xantia systeem zonder airco komt de dynamo op dezelfde plek als bij de diesel, de pomp onderaan bij het carter en alles aangedreven met de multieriem.
Met airco wordt t wat ingewikkelder. Dan komt de hd pomp boven de dynamo (ivm aircopomp) en weet niet of je met een BX GTI spruitstuk wel genoeg ruimte hebt.
Ik heb nog wel montagespul (steunen voor hd pomp, dynamo en een hd pomp) liggen van een xantia 1.8 met 1 uitgang (+ verdeelblok dus) zonder airco.
Ik ben het nu beu met die wagen, ik heb besloten professionele hulp in te schakelen. Volgende week gaat de auto naar Hesselink in Dirskland om het probleem op te lossen.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Verstandig! Hopelijk ben je het niet dusdanig beu dat je je BX zat bent geworden… Ik ben benieuwd of ze wat kunnen vinden.
Ik hoop het ook, anders ga ik daar wel eens kijken voor een bx zonder stuurbekrachtiging
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Och, het is nog maar de vraag of de stuurbekrachtiging de schuldige is. Ook bij een BX zonder SB kan het stuurhuis defect raken, net zoals bij andere auto’s. Oudere Mercedessen hebben er ook nogal eens last van, juist vooral de exemplaren zonder SB. Wacht eerst maar even af wat Dirksland zegt, wie weet valt het nog wel mee.
metro2005 schreef:Ik ben het nu beu met die wagen, ik heb besloten professionele hulp in te schakelen. Volgende week gaat de auto naar Hesselink in Dirskland om het probleem op te lossen.
Vertel ze wel heel duidelijk waar het om gaat , zodat er niet weer iets lulligs vervangen wordt waar je niks mee opschiet. Nu heb ik Hesselink redelijk hoog zitten als kenners, maar ja… zie Winnetou’s story met zijn remservo, waar ook gerenomeerde specialisten bleven klooien.
mpostma schreef:metro2005 schreef:Ik ben het nu beu met die wagen, ik heb besloten professionele hulp in te schakelen. Volgende week gaat de auto naar Hesselink in Dirskland om het probleem op te lossen.
Vertel ze wel heel duidelijk waar het om gaat , zodat er niet weer iets lulligs vervangen wordt waar je niks mee opschiet. Nu heb ik Hesselink redelijk hoog zitten als kenners, maar ja… zie Winnetou’s story met zijn remservo, waar ook gerenomeerde specialisten bleven klooien.
Ga ik ook zeker doen, ik vertel ze precies de klachten, wat ik al vervangen heb, wat ik er zelf aan gedaan heb ed.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:
Ga ik ook zeker doen, ik vertel ze precies de klachten, wat ik al vervangen heb, wat ik er zelf aan gedaan heb ed.
Of een no cure no pay statement?