36 van de 52
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
   
Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 april 2015 11:39 PM
  [ # 526 ]

Dat moet je niet doen! Dat kan de dynamo naar de Filistijnen helpen. Zit er een ingebouwde regelaar in?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 april 2015 10:27 AM
  [ # 527 ]

yep, ingebouwde regelaar. Druppellader kleurde rood gisteravond toen ik hem aan batterij koppelde = dringend op te laden. CX staat nu op blokken, misschien vanavond er eens onder kruipen en eerst bekabeling bekijken, misschien is er bij het later vervangen van de startmotor ergens een kabeltje losgekomen/beschadigd?

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 04 april 2015 12:24 PM
  [ # 528 ]

Als je wil wil ik volgende week ofz wel eens komen kijken en een en ander uitmeten voor je.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 07 april 2015 11:49 AM
  [ # 529 ]

Even onder de CX gelegen, ik realiseerde me net dat de CX nooit lange ritten gemaakt heeft na het vervangen van de startmotor in de garage en de keren dat er wel lange ritten waren, zat ik met problemen, dus… bekabeling ergens los/kapot? Nu zag ik dat er langs de alternator (dynamo) een draadje met los stekkertje hangt (zie foto, het blauwe draadje) moet dat misschien ergens op? (ik vraag het liever eerst vooraleer ik de boel weer uitbouw en dan zou blijken dat dat het zoveelste ‘losse eindje’ van een CX is… Wink

Voor zover ik anders kon zien loopt er een kabel van dynamo naar startmotor (is ook mee vernieuwd geweest toen) en hangt die nog stevig vast, dan loopt er een dikke draadbundel van de startmotor naar de ‘+’ van de batterij, maar die kan ik niet goed volgen thv de startmotor, daar zit hij wat weggewerkt…

Afbeelding Bijlagen
los draadje dynamo.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 april 2015 12:08 PM
  [ # 530 ]

Voorzover ik het kan zien is het de bekrachtigingsdraad van de dynamo.
Als die los ligt, doet de dynamo inderdaad helemaal niets.

Aansluiten, starten, motor laten draaien en dan op de accu de spanning meten.
Moet minstens 13,5 tot 14 VDC zijn.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 april 2015 12:26 PM
  [ # 531 ]

Nog even een vraag, als je in de huidige situatie het contact aan zet en niet start, brandt dan het dynamolampje in de tellerpartij?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 07 april 2015 12:30 PM
  [ # 532 ]

Nope, dynamolampje (batterij tekentje toch hé) brandt niet als ik contact aanzet. Waar moet ik dat losse eindje dan op aansluiten? zelfde plaats als kabel die naar startmotor loopt?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 april 2015 12:31 PM
  [ # 533 ]

Nee, er moet op de dynamo een lipje zitten waar het stekkertje over schuift.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 07 april 2015 12:37 PM
  [ # 534 ]

Joehoe :s , dat zag ik zonet inderdaad zitten op een oude die ik nog liggen heb, maar dat is wel op de plaats waar bij mij nu die stroomkabel op aangesloten zit, ik zal maar al beginnen met plaats te maken om de boel bereikbaar te maken… Wink Soms wou ik dat ik een simpel dieseltje had :p

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 april 2015 12:40 PM
  [ # 535 ]

Het feit dat het dynamolampje/accusymbooltje niet brandt wil dus zeggen dat idd de bekrachtigingsdraad niet op de dynamo is aangesloten.
Er zit een aansluitlipje op de opgebouwde spanningsregelaar, kan iets verdiept zitten.
Maak anders even vanaf de linkerzijde een foto van het aanzicht van de dynamo.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 april 2015 01:11 PM
  [ # 536 ]

De dikke draad van de dynamo naar de startmotor zit op een draadeind achterop de dynamo en wordt vastgezet met een moer.
Een stroom van 70A kan niet met zo’n stekkerverbinding.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 07 april 2015 01:23 PM
  [ # 537 ]

ok, na demontage van het een en ander heb ik op de linkerzijkant inderdaad dat clipje gevonden, wat vaseline op de losse stekker en erop, inderdaad, het accusymbooltje brandt nu, maarja, hehe, verder dan dat geraak ik daar ook niet mee, feit is dus wel dat de batterij niet geladen wordt. Gestart en even laten draaien kom ik 12,5V, niet goed dus…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 april 2015 01:26 PM
  [ # 538 ]
Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 07 april 2015 01:31 PM
  [ # 539 ]

Fotootje van aansluiting draadje (blauw stekkertje) er iets boven zie je dan half en half de dikkere stroomdraad die naar de startmotor loopt.

Gas geven en meten is moeilijk als je alleen bent, hehe, straks mag dochterlief eens helpen, nu handjes wassen en eten, smakelijk en bedankt al voor de tips.

PS: het accusymbooltje blijft ook branden als hij stationair draait, dusja, en bij het meten zakt hij zelfs een klein beetje (eerst 12,48 - 12,5V, minuutje later 12,47V) dus ik heb weinig hoop :p

Afbeelding Bijlagen
draadje aangesloten.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 april 2015 01:38 PM
  [ # 540 ]

Gewoon de meetpinnen op de accu klemmen zetten, de meter zelf leg je ergens op de koplamp. Dan heb je je handen vrij om aan de gasklep te trekken Wink

Profiel  
 
 
36 van de 52
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook