



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je moet wel eerst een keer gas geven,voor je kunt meten.
Want als je geen gas geeft gaat het lampje niet uit,en wordt je dynamo niet bekrachtigt en laad hij ook niet bij.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bij mijn CX hoeft dat niet. Gewoon starten, zodra de motor loopt gaat het lampje uit. Spanningsregelaar een jaar geleden vervangen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bij mij nu ook( zelfde gedaan ) maar bij sommige is het dus noodzakelijk om een keer gas te geven voor de dynamo zijn werk doet.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijn Nieuwe Bosch dynamo doet het niet. Lampje blijft aan, stationair. 1000 rpm en hij is uit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nog even een vraag aan demuywo: Ik las dat je startmotor er ook uit geweest is. Veel startmotoren hebben 2 aansluitingen vlak bij elkaar en natuurlijk nog een aansluiting met de dunne draad. De draad die van de dynamo komt moet wel op de aansluiting gezet worden vanwaar de dikke kabel naar de accu gaat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
René Jongejan schreef:Bij mijn CX hoeft dat niet. Gewoon starten, zodra de motor loopt gaat het lampje uit. Spanningsregelaar een jaar geleden vervangen.
Bij mij ook niet, maar soms gewoon nodig.
Het zal er waarschijnlijk ook aan liggen hoeveel toeren de motor stationair loopt.
Zeker als je nu gaat meten, in elk geval belangrijk om uit te sluiten.
en misschien even direct op de bout van de dynamo meten.
want volgens mij is de kabel ook niet helemaal in concoursstaat.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Hm, even wat hoger in toeren, lampje uit en net boven de 15 Volt, Ik heb een meetpunt tussen de borm van de plus geklemd en de min op de compressor van de luchthoorn (gaf hetzelfde als op de - pool maar die is nogal moeilijk bereikbaar… nu een proefrit van een uurtje doen met de multimeter mee en voor de zekerheid mijn oude batterij (die dus waarschijnlijk ook nog gewoon goed is) Die bekrachtigingsdraad zelf is inderdaad nog nooit vernieuwd, maar hij ziet er nog ok uit, het is vooral de bescherming die her en daar aan het scheuren of kraken is, dusja… eens zoeken waarheen dat ding loopt.
Terwijl we toch bezig zijn, sinds de motor eruit geweest is doen mijn luchthoorns het niet meer, 2 kabeltjes zijn allebei aangesloten (1 enkele en 1 dubbele), ik zie dat ze dan naar een relais daar vlak achter lopen, en dan…? want als ik iemand op de claxon laat duwen, doet de compressor juist niks, dus ik vermoed dat hij geen stroom krijgt?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
15 Volt is weer te hoog!
Daar kan je accu weer niet tegen…






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
De startmotor is er inderdaad uit geweest, maar dat heb ik aan de garage gelaten. Als ik dat hitteschildje wegneem, zou ik dan die aansluitingen waarvan sprake kunnen zien?





























Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Aangezien de dynamo nu wel laadt zal dat wel goed zitten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Arjan Verkade schreef:15 Volt is weer te hoog!
Daar kan je accu weer niet tegen…
Nice… eerst te weinig, nu te veel…ligt dat dan aan de spanningsregelaar? stationair net even gemeten, ook net boven de 15 Volt…. pffft :p




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Idd aan de spanningsregelaar, de mijne maakte vorig jaar zelfs 18 V.
Kostte toen ook nog een accu, was droog gekookt ondertussen en daardoor overleden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even voor de zekerheid, is je multimeter wel een beetje van kwaliteit?
Goedkope dingen willen nog wel eens afwijken, zeker als de batterij bijna leeg is.
+1
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v