1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Jan’s Christine VII
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 07 april 2015 09:40 PM

En zo komt aan alle moois een einde…

Mijn Christine heeft er inmiddels bijna 280k op staan, en ze begint stationair best onregelmatig te lopen.
Toen het koud was van de winter rookte ze flink als ze koud was, en wilde ze eigelijk liever niet starten…

Tijd dus voor wat anders, aangezien over een maand de APK afloopt!
Eigelijk is het zonde, want het interieur is nog helemaal heel, de automaat schakelt als een nieuwe, en als ze maar niet stationair hoeft te lopen gaat het allemaal prima. En eigelijk zou ik het liefst de boel fixen, maar dan moet ik het laten doen, en dat is ze nou ook weer niet waard…
En nou moet ik ophouden, anders hou ik haar zelf! Smile

Heeft er iemand interesse in een XM 2.1 TD uit 2000 voor wéhnag?

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 07 april 2015 09:46 PM
  [ # 1 ]

280k voor een diesel is amper ingereden ...
Lekker fixen en doortuffen levert toch niets op zo’n XM Wink


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 07 april 2015 10:14 PM
  [ # 2 ]

Ja ik weet het Menno, maar ik heb geen zin om veel geld naar een garage door te sluizen.

Het plan was om nu een verstandige auto te kopen, die bovendien Utrecht in mag!
De onverstandige auto komt ergens volgende week: een CX Athéna Wink

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 07 april 2015 10:17 PM
  [ # 3 ]

Ook leuk !! Smile


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 07 april 2015 10:35 PM
  [ # 4 ]
JanvB schreef:

Heeft er iemand interesse in een XM 2.1 TD uit 2000 voor wéhnag?

Als je hem wil verkopen, maak dan even een te koop topic.

Wink

 

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 26 april 2015 05:26 PM
  [ # 5 ]

Nou, ik heb vandaag maar eens de remblokken voor vervangen, want de plannen zijn gewijzigd…

Ik heb in verschillende “verstandige” auto’s gereden, en ik word er niet blij van.  cheese

Nummer 1: DS5 hybride: wat een enge claustrofobie opwekkende stuiterbak. Zonde want ik vind het echt een mooie auto…
Nummer 2: C4 diesel automaat: Héél Héél Héél erg verstandig…  sleep
Nummer 3: C4 Picasso diesel automaat: lekker veel plek, dat wel.
Nummer 4: C5 Ph3 exclusive automaat 2.2 diesel: hele fijne auto, maar die kost me nog net even te veel.
Nummer 5: Xsara picasso: fijne auto, maar niet als diesel automaat te krijgen voor zover ik kon zien. Er zijn er ook niet veel meer met minder dan 2 ton op de teller (begrijpelijk)

Het grootste probleem is dat, elke keer als ik weer in de XM terug rij van een proefrit, dat ik dát de fijnste auto vind!


Volgende week naar de APK, en dan eens kijken wat daar nog uit komt.
Ik heb een inspuitpomp op het oog voor wéhnâch, dus als de APK meevalt, dan laat ik dat tegelijk doen met een distributiesnarenwissel. (16x woordwaarde)

Ik heb er eens onderdoor gekropen, en alle rubbertjes en hoesjes zijn goed, de uitlaat is dicht, en alle lampjes doen het.

Nog doen voor de APK:
1. Xenon er uit, H1 terug er in.
2. Koplamp föhnen want er zit een beetje vocht in vanwege het gaatje in het glas
3. lampje van het dimlicht doet het niet (moet dat trouwens voor de APK?)
4. RAW schakelaar doet het soms niet, met name naar links.


Heeft iemand hier op het forum wel eens zo’n schakelaar uit elkaar gehaald en gefixt, of is het een kwestie van vervangen?

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 april 2015 07:52 PM
  [ # 6 ]

Lampje van dimlicht is geen afkeurpunt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 26 april 2015 07:57 PM
  [ # 7 ]

Kiek, dat scheelt al weer!  Wink

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 26 april 2015 10:56 PM
  [ # 8 ]

Eerst maar APK. Rondom de pomp goed schoon maken voor de keuring. En dan maar verder zien. Succes (;-))).
RAW schakelaar is goed zelf te doen.
zie hier.

of hier

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 26 april 2015 11:35 PM
  [ # 9 ]

Gouwe tips…. Gouwe tips!!!!

Ik heb toevallig nog een stengel van de ruitenwissers loggen; Eens kijken of daar toevallig net zo’n palletje in zit.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 28 april 2015 04:56 PM
  [ # 10 ]

Waarom die xenon set er uit? Als de kleur niet te blauw is (onder de 6000K) gewoon APK.

Tussen alle “verstandige” auto’s mis ik de C5 II 2.0HDi 100kW BVA6.
Voor zeer redelijke bedragen te koop.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 29 april 2015 02:29 PM
  [ # 11 ]

De xenon gaat er (tijdelijk) uit omdat volgens de keurmeester het lichtbeeld niet goed is.
Bovendien mompelde hij iets over de kleur: die is groenig bij het opstarten.
Als ze een keer warm zijn dan is het wel mooi geel.

In een C5 ph2 heb ik nog niet gereden, maar die verschilt denk ik niet veel van een C5 ph1 denk ik?

Ik heb een 2.0 HDi break gehad, maar die vond ik niet zo fijn.
Lekkere vering, en lekker veel ruimte, maar net alsof er een olifant op de motorkap zat! Wink

Ik heb het wel overwogen hoor, maar als het niet verschilt met een C5 ph1…

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 29 april 2015 02:31 PM
  [ # 12 ]

Ik zie net dat jij precies dat type in je profiel hebt staan, JanSR…

Is die te koop of zo? Wink

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 29 april 2015 03:46 PM
  [ # 13 ]

Nee, zeer niet te koop. Blij dat ik hem heb. En dan nog wel met ex fabriek navigatie, voice control en lane change warning en alles.
Jammer dat er zo’n lelijke C5 omheen zit, want dit is nou precies de aandrijving die we bij de XM zo deerlijk misten.
Het verschil tussen die 2.0 HDI diesels en de 2.1 TD is wel erg groot.
Nog veel mooier zou uiteraard de 2.7 HDi zijn geweest, maar ja, die was er nog niet in 2000.

[edit mod] tekst tegen de forumregels[/edit_mod]. Die man gaat niet over het lichtbeeld van een XM.
Want die is bij Xenon exact gelijk aan halogeen.
Die mannen kennen hun plaats helaas niet altijd.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 29 april 2015 04:46 PM
  [ # 14 ]

Eerlijk gezegd vind ik de 2.1TD veel fijner reageren dan de HDi.
Zoals mijn vrouw het uitdrukt: het is net of er een elastiek in het gaspedaal zit bij de C5! Smile


En wat betreft het uiterlijk van de C5 zijn we het helemaal met elkaar eens.
Die plompe neus…  long face

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 29 april 2015 06:08 PM
  [ # 15 ]

Smaken verschillen.
Heb je het dan wel over een 100 kW 2.0 HDi met Aisin zestraps automaat?
Daar kan zo’n 2.1 TD echt niet tegenop mijns inziens

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook