Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eerstens goed opnieuw ontluchten. Na stilstand is jouw kwaal helaas iets dat vaker voorkomt bij sm’s namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ok, dank je!
Laat ik dat eerst eens proberen.
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Om ontluchten van de remmen ieder keer na een tijd stilstaan te voorkomen laat ik de motor de eerste minuut draaien met de ontlastschroef van de drukregelaar open. Dat helpt. Als er namelijk lucht in de pomp of de aanzuigslang komt (ik ben er nog steeds niet achter hoe en kan dat niet uitstaan!) wordt meteen na het starten de remaccu als eerste gevuld en als die op druk is de rest. De lucht gaat dan dus vooral in de remaccu zitten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hoi Jan,
Ik vond deze beschrijving in een manual:
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, die ken ik. Maar wat ik beschreef is juist om te voorkomen dat je dat moet doen. Achter is trouwens zelden nodig.
Als ik voor ontlucht zet ik de ontlastschroef een heel klein beetje open. Anders is zo snel de druk weg.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bonjour,
Het wordt weer winter dus tijd voor klusjes aan de SM.
KLUS 1: Het mechanisme voor de meedraaiende koplampen.
Die had ik er nog niet ingebouwd.
Volgens mij is het mechanisme (slang met olie en membraan) voor de rechter verstraler nog ok.
Het mechanisme voor de rechterverstraler is niet kompleet en lekt (slang met porseleincilindertjes is gebroken).
De slang is volgens mij niet makkelijk te vervangen (zit aan de uiteinden erg vast).
Maar kan ik ‘m wel repareren; eerst weer vullen met porselein en dan repareren met stukje 9mm benzineslang (eromheen met klemmen).
Dan olie erin en membraan terug.
Paar vragen:
- weet iemand wat voor een olie hierin hoort? Wat er nog uit druppelt lijkt wel een soort naaimachineolie.
- weet iemand hoe het werkt? Wat is de functie van de slang met de porseleincilindertjes?
En ik mis het volgende onderdeel:
Weet iemand of dat nog ergens te koop is (bijv. Franse of Duitse club)?
Alvast bedankt!
Ik heb er naaimachine olie ingedaan. Sommige zweren bij LHM andere bij antivries.
http://www.citrothello.net/revision-phares-sm/
SMcdF heeft ze opnieuw laten maken, Hetgeen ik heb gehoord. Citrosars heb ik zo’n 3 jaar geleden contact meegehad over deze overbrengingen: d’r was iemand mee bezig en hij zou contact opnemen wanneer dat geslaagd was.
Of het nog iets geworden is .... ??? neem maar een’s contact met ‘m op. Die membramen zouden o.a. geleverd worden door citrosars en Van der Laan….
Die slang is wel te vervangen als het gaat om de variant 7mm binnenmaat, 9mm buitenmaat.
Die busjes zijn volgens mij bedoelt om het knikken van de slang tegentegaan. Er zit immers aan beide uiteinden een veertje om de busjes tegen elkaar te houden.
Te koop: http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/881837040.htm?ca=12_s
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dank je!
Ga ik mee verder!
En Daniel maakt ze met onderdelen van de Franse club.
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/879056244.htm?ca=12_s
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ik zag net dat er ook veel detailfoto’s staan bij de leboncoin link!
Mooi, dan kan ik kijken welke onderdelen ik nog mis.
Jammer dat de onderdelen niet los benoemd worden in het onderdelenboek (dat zoekt wat makkelijker).
Maak een fotootje en stuur die aan Daniel. Wellicht heeft hij je ontbrekende onderdelen uit eigen voorraad. De revisiedelen koopt Daniel in. Er ligt van mij ook een set bij hem. Je moet geen haast hebben.
Als je toch aan het bestellen bent bij Daniel, doe jezelf dan een plezier met een setje aluminium poelies, zodat je de oorspronkelijke en de polyflexsnaar in de vuilnisbak kunt gooien.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mooi! heeft daniel alle onderdelen?
Is dat Querido?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Maart schreef:Ik zag net dat er ook veel detailfoto’s staan bij de leboncoin link!
Mooi, dan kan ik kijken welke onderdelen ik nog mis.
Jammer dat de onderdelen niet los benoemd worden in het onderdelenboek (dat zoekt wat makkelijker).
die dingen zijn nooit los geleverd , enkel de complete sets !
walter
Meten is weten , gissen is missen
bogaard77 schreef:Mooi! heeft daniel alle onderdelen?
Is dat Querido?
Ja! Als je doorvraagt. De zending naar NL pas geleden was zonder V-snaren, maar dat was bij de plaatselijke autoshop zo opgelost. Het is Daniel Mehrstein uit Carcassonne. Wie is Querido?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik heb 1 zuiger/cylinderunit nodig. Ik zal het eens demonteren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>