Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Waar is die garage waar je camper op de brug staat?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Bergen op Zoom. Hoezo?
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Wat een geluk dat je dat onderdeeltje gewoon zo vond. Die camper wordt weer bijna als nieuw?! Ongelooflijk goed de tand der tijd doorstaan, lijkt het. Ik ga ‘m steeds leuker vinden
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dat die onderdeeltjes niet verloren gegaan zijn is inderdaad redelijk bizar…..
Als nieuw zal ie niet worden hoor. Maar technisch moet hij wel goed zijn. Anders is de vakantiepret snel over bij de directie
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
furriegurrie schreef:Bergen op Zoom. Hoezo?
Is het een hobby garage?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gisteren bij thuiskomst lag er een pakketje te wachten:
een andere drukvalindicator. En zoals MarcelKa opmerkte een handige sticker voor op het dashboard om de acceleratie naar topsnelheid op af te kunnen lezen
Vanavond deze eens demonteren en inspecteren en daarna de remmen weer ontluchten en doorspoelen.
Met een beetje mazzel heb ik vandaag ook de beschikking over een alternatieve spanrol. Daarvan zal ik dan nog wel de bevestigingssteun moeten vermaken om e.e.a. goed te laten werken. Wellicht kan ik andere montage punten pakken zodat de afgebroken bout en tapeind kunnen blijven zitten.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Vandaag weer verder gerommeld aan de remmen. De drukvalindicator met andere interne delen gemonteerd en ook eens gekeken naar het manocontact. De stift die hierin zit zat muur- en muurvast. Goed schoongemaakt en met verse LHM weer in elkaar gezet.
Drukvalindicator doet nu wel goed zijn werk. Bij ontluchten van de voorremmen kwam er aanmerkelijk meer LHM uit de nippels. Daarna nog de remdrukbegrenzer achter gedemonteerd en gereinigd. Die ook weer gemonteerd. Het remt nu veel en veel beter. Een stuk directer en veel beter in balans. Het gaat de goede kant op. Helaas slecht weer, dus een beetje tussen de buien door geklust. Nog niet kunnen beginnen met ruimte maken voor de nieuwe spanrol voor de v snaar van de waterpomp.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gisteren de eerste keer motorrijtuigenbelastingbrief voor de 242 in de bus. Dat was even schrikken: €861,- per kwartaal
Ondanks dat er kampeerauto op het kentekenbewijs staat, slaat de belastingdienst je standaard aan voor het volledige tarief en moet je zelf melden dat je in aanmerking wilt komen voor het speciale campertarief (25% van normaal).
Formuliertje dus maar even gedownload, invullen, ondertekenen en opsturen. Dan zou het goed moeten komen….
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik ben inmiddels begonnen met het oplossen van het probleem van de kapotte spanrol voor de v-snaar van de waterpomp.
Die spanrol is niet meer te koop en bijkomend probleem is dat de 2 benodigde bevestigingspunten voor de spanrolsteun afgebroken zijn. Ik heb een spanrol voor een type 1 BX op de kop kunnen tikken. Deze is de juiste maat, maar uiteraard met een andere steun. Het betreft de 95495358, ook NFP….
Maar een nieuwe zou weer jaren mee moeten kunnen.
Eerst wat ruimte gemaakt door het front te verwijderen. Dat gaat super eenvoudig door 4 moeren te lossen. Stekkers van de koplampen los en wat ty-raps losknippen en je pakt het front er zo af! Vervolgens de radiateur en de fan verwijderd.
Gelukkig zitten de afgebroken bout en tapeind dan goed bereikbaar in het zicht
Het uitboren van de afgebroken bout ging goed. Redelijk netjes in het hart van de M8 bout geboord, maar helaas brak na een heel stuk boren toch het boortje af. Uiteraard zonder dat er nog iets uitstak
De boel maar even de boel gelaten en een paar dagen later een alternatief plan geprobeerd. Het uit te boren boutje zit geschroefd in een blind gat dat in een uitstekende lip van het blok zit. De achterkant van die lip (waar het gat uit zou komen als het door zou lopen) is redelijk bereikbaar. Het boortje zat er al ver in, maar kwam er niet uit aan de achterkant. Maar veel kon dat niet schelen. Ik heb met de haakse slijper de achterkant van de lip bewerkt en kon vervolgens het boortje door tikken. Hier is het boortje al een stuk doorgetikt:
Vervolgens kon ik afgebroken stuk van het boortje eruit pakken met een tang. Ik kan nu in ieder geval het gat weer gaan gebruiken. De bout is er nog niet helemaal uit. Ik moet nog beslissen of ik er weer draad in tap (eventueel van M8 naar M10) of dat ik de achterkant van de flens vlakker maak en een bout met moer verbinding ga gebruiken.
Nu eerst maar eens gaan kijken hoe ik de alternatieve steu ga bevestigingen….
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Handig hè, dat front. Goed bezig. Als ik jou was zou ik er gewoon een bout doorheen steken. Ik kreeg ooit ook de tip van de BX, maar op Citomobiel kon desondanks niemand mij niet toen helpen. Ben wel benieuwd hoe dat ding er uit ziet.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Het is deze:
Er zijn nog een paar andere Citroën nummers die wellicht in aanmerking komen omdat ze ook een v-snaar opspannen.
Van de BX de 95590353 en 96034825 en de 96061785 van de Xm bijvoorbeeld. Ook allemaal nfp natuurlijk.
Ook wel iets gezien van een Twingo dat waarschijnlijk wel te gebruiken zou is. Maar de huidige die ik heb kon ik voor een redelijkere prijs aankomen
Ik zal nog wel foto’s maken als ik een steun heb geknutseld…
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gisteren me even bezig gehouden met de kachel die in de camper zit. Deze kreeg ik niet aan. Gelukkig op het net wel gebruiksaanwijzigen en dergelijke te vinden. Ondanks dat het ding van eind jaren ‘70 is, is het basis principe van deze kachel nog steeds in gebruik.
Het bleek dat de ontsteker van de kachel niet werkte. Deze werkt op batterijen. Als eerste natuurlijk verse erin gedaan, maar dat maakte geen verschil. Daarna de ontstekingsunit/batterijhouder gedemonteerd en eens nader bekeken. Bleek dat de contacten behoorlijk geroest waren waardoor de batterijen geen stroom konden leveren aan de unit. Na schoonmaken en wat opschuren blijkt de ontsteking het weer te doen. En na aansluiten van een gasfles en uitvogelen in welke stand van de gasverdeler de kachel gas krijgt, hebben we vlammetjes in de kachel!
Nu nog even doorwerken aan de rest dus, anders is de kachel niet eens meer nodig dit jaar
Ha Gerrie,
Rust roest blijkt maar weer…je nadert het punt dat je de camper kan gaan gebruiken waarvoor ie gemaakt is.
Goeie timing want het mooie weer lijkt eraan te komen .
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goh, ik vond alleen v-snaarwieltjes zonder groef op de modernere Citroëns. Maar er is dus nog wel wat. Mooi.
Enne, zo’n kacheltje is op een kille zomeravond in Engeland bijvoorbeeld wel heel fijn hoor
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
@ Furriegurrie
N.a.v. jouw vraagstelling per PM reageer ik maar even hier.
Voor zover ik weet is de B25/637 wat het draaiende gedeelte betreft gelijk aan de 2500 D uit de CX, dus boring, slag, inhoud, vermogen enz.
Alleen staat de motor volledig verticaal en is in de lengterichting geplaatst.
Volgens mij heeft de B25/637 nog een tandwieldistributie, het overeenkomstige type uit de CX is dus de M25/629.
Hier http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/187263/ is op dit forum nog het e.e.a. te vinden over de motor, ook over de klepspeling.
En idd, de inlaat moet ruimer dan de uitlaat, 0,3 mm respectievelijk 0,2 mm.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986