




























Totaal aantal Berichten: 10414
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je hem van de hoogste stand in de laagste zet gaat de LHM NIET via de lekzak, maar via de hoogteregelaar. De lekzak is dus alleen voor echte lekkage.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:Als je hem van de hoogste stand in de laagste zet gaat de LHM NIET via de lekzak, maar via de hoogteregelaar. De lekzak is dus alleen voor echte lekkage.
Ergo: revisie van de veercilinders is in jou geval (nog) niet nodig
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Vreemde is ook dat als ik de auto nu laat draaien er geen lhm uit de lekzak komt die stuk is….enkel als ik hem laat zakken.
Naja ik zal er eens goed naar kijken volgende week als ik de nieuwe lekzak thuis heb.
De boel zit weer op zijn plek en heb de lekzakken vervangen en nieuwe hoesjes over de cups waar die kogels in zit,de boel mooi schoon gemaakt en voorzien van nieuw vet.
Alles werkt perfect en de auto komt zeer snel omhoog.
had de plaat onder het motorruim er onderweg net als de tunnels die de remmen van koele lucht voorzien..
stuk groot karton er onder op de vloer en tot mijn verbazing lekt of zweet het gekke ding geen drupje olie/lhm/koelwater.
Nu dacht ik zet even de laatste puntjes op de i: spoorstangkogel hoesjes vervangen want zijn er 3 van de 4 gescheurd maar de kogels zijn nog prima dus nieuwe hoesjes met nieuw vet dan kan het nog jaren mee.
Nu heb ik een set vorken waar mee ik altijd kogels uit het juk duw maar ik krijg de stuurkogels aan de wielzijde niet los met de vorken
Nu heb ik ook wel een zij trekken liggen voor stuurkogels maar de bek is natuurlijk te smal..
Kan ik voor de buitenste kogels die aan de geknikte stangen vast zitten ook de Kukko 129-1 gebruiken?
Als het de zelfde maat is als de kogels onder de kap bestel ik hem zeker want dat tooltje kom dan natuurlijk erg goed van pas als je vaak een Dsen sleutelt.












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat is precies de trekker die je MOET hebben!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
oke dankje trekker komt morgen met gls dus kunnen we fijn verder…wel een prijzig ding 74Euro maar moet
er toch een hebben die meer hoogte heeft met brede opening.
Word vervolgt














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik stook altijd gewoon het deel waar de tapse kant van de kogel inzit heet, deze zet dan uit en komt de kogel los.









Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
tool is letterlijk en figuurlijk cooler












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Stef Sep schreef:Ik stook altijd gewoon het deel waar de tapse kant van de kogel inzit heet, deze zet dan uit en komt de kogel los.
Dan verbrandt je fusee hoes…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De Kukko trekker is vandaag netjes bezorgt en heb gelijk 1 kant los gemaakt.
Dit ging in een poep en een scheet maar moest echt wel flink kracht zetten tot ze er uit knalden!
Ze zaten dus goed vast,hoesjes zijn gescheurd maar zat gelukkig nog wel wat vet in.
Kogels zijn gelukkig nog prima,zondag even wat vet er op met nieuwe hoesjes.
Warm maken kan wel maar dat is idd lastig als je rubbers nog heel zijn…iets warm maken zal niet veel doen en moet dus echt heet gestookt worden wil je iets los krijgen wat vast is geroest.Denk dat het hoesje dan idd zal overlijden door de extreme hitte zoals bogaard al schrijft.
gelukkig ben ik maandag vrij en kan ik de klus compleet afmaken!
ik wil alle smeerpunten doorsmeren en kan hier vet van kroon-olie kopen…dit moet gewoon vet zijn wat tegen hoge druk kan en hoge temperatuur?












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Standaard doorsmeer vet is goed
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heb de boel klaar en rij weer lekker in de godin
Vandaag even wat ontvet onder de kap en toen de boel schoongespoten zodat het erweer een beetje schoon uitziet.
Kan nu goed zien of er nog ergens wat zweet of lekt.
ben er al achter gekomen dat 1 leiding op voorste remklauw iets zweet dus gok dat ik hier een nieuw rubbertje in moet gaan zetten…heb het nu even schoongemaakt en de nippel 2 slagen vaster gedraaid,morgen even kijken of hij nog iets nat word en er een nieuw rubbertje in moet.
Remmen voor heb ik ook even ontlucht,het gekke is dat als je dan de rem inhoud de kont zakt haald zijn druk blijkbaar achter weg als er voor een groot verlies is op de remmen.
Het stuur gaat nu heel stabiel en soepel en er lekt nergens meer wat..auto komt sneller omhoog en pomp slaat veel minder vaak aan,blijft langer omhoog staan.al met al een goede aktie geweest dus.
Heb de auto nu op de parking bij mijn huis staan,onderplaat er bewust nog niet onder geschroeft en heb net toch nog even stiekem onder de voorkant van de auto gekeken…nog geen drupje of plekje te zien gelukkig!heb echt een hekel aan auto,s die zweten ondanks dat ik weet dat een oude auto best mag zweten
Eind van de maand maar eens kijken of er een nieuwe apk op mag komen
De remleiding is en blijft kurk droog die 2 slagen waren dus genoeg en hier zweet geen olie meer.
Ik heb wel een andere plek waar hij heel iets olie zweet en dat wil ik natuurlijk gaan verhelpen.
De as die voor door de bak heen gaat voor de schakelstang zweet links en rechts waar hij de bak in gaat/uitkomt.
Ik neem aan dat hier keringen tussen zitten?dekseltje er af en nieuwe keringen moet het probleem verhelpen zou ik dan denken…echter kan ik nergens de juiste afdichtingen vinden op internet.
Wie weet wat er tussen moet en of dit los per 2 te krijgen is?
Op foto 1 waar het rooie vierkantje getekend is zweet hij dus olie..versnellingsbakolie lijkt mij zo.
Verder is de dikke zand met lhm laag van de bak en remklauwen…wat was dat smerig daar!
Versnellingsbakolie is nog goed op peil want heb de plug aan de zijkant al even los gedraaid en kwan gelijk olie uit.














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ja, daar zitten 2 o-ringen die uitharden.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1819213/
Het dekseltje eraf en je kunt hem loshalen, let wel op; enorme veerspanning erachter dus het ding schiet zo de vellen van je vingers. Om terug te bouwen zul je toch het hele dekseltje (vierkante deel van 20 - 20 cm) loshalen.
Om het schuifasje uiteindelijk weer terug te zetten heb je 4 sterke handen nodig en een hoop pleisters





















Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik denk dat ik bij 5 bak van mijn campertje dezelfde lekkage heb. Weet je zo nog welke maat die o-ringen hebben?