41 van de 86
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 03 april 2015 09:09 PM
  [ # 601 ]

Ik heb wat aangehaald… ik vroeg alleen maar, heb je al

met de andere motor en versnellingsbak gereden.

Maar ik constateer dat je er een hoop plezier aan beleeft.

En weet zeker dat het goed gaat komen. De aanhouder wint.

Mooi wark…zeggen ze in Drenthe.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Gepost: 03 april 2015 09:17 PM
  [ # 602 ]

Binnenkort Kees, binnenkort…

Profiel  
 
Gepost: 04 april 2015 09:28 PM
  [ # 603 ]

Vanmiddag nog een uurtje gevonden om verder te sleutelen. Bak hangt er nu ook weer in. Nog even gepuzzeld met de ‘nieuw bedachte’ manier om de bak te bedienen, maar daar ben ik de experimentele fase nog niet voorbij. Waarom zijn die ‘feestdagen’ toch zo druk bezet?

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 05 april 2015 08:55 AM
  [ # 604 ]

Geen dank!

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 08 april 2015 10:59 PM
  [ # 605 ]

Nagenoeg alle aanbouwdelen inmiddels weer gemonteerd. Nog een beugeltje aan de uitlaatbocht gelast voor de verbindingsstang naar het koppelingshuis. Brug over de versnellingsbak aangepast, zodat ik in geval van breuk of slijtage nu wel de V-snaar kan vervangen zonder de radiateur uit te bouwen. Die radiateur bouw ik pas weer in als het ‘nieuwe’ waterpomphuis op de plank valt. In de tussentijd ben ik de bediening van de versnellingsbak aan het aanpassen. In plaats van met twee stangen ga ik toch werken met een stang en een kabel, zoals het origineel in de ID heeft gezeten. Die originele kabel past niet, dus heb ik er een laten maken die dat wel doet en waarbij ik zelf kan beslissen hoe ik die aansluit op de bak en de selecteur. De aansluiting op de bak is inmiddels klaar en in een kleurtje gezet, morgen verder met de selecteur. Leuk, dat fabriceren, maar wel tijdrovend.

Profiel  
 
Gepost: 10 april 2015 10:38 PM
  [ # 606 ]

De selecteur (de keuzehandel in het dashboard) is inmiddels ook aangepast om de bedieningskabel te huisvesten, in de proefopstelling werkt het tadellos (om eens een volkomen misplaatst Duits woord te gebruiken). Morgen nog een paar kleine toevoegingkjes en dan kan het weer achter het dashboard gebout worden. Het ‘nieuwe’ waterpompbuis is ook binnen, dus nu kan de motor ook worden afgebouwd. Wat spannend weer allemaal.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 10 april 2015 10:49 PM
  [ # 607 ]

Leef mee met het project, hoop dat je binnenkort weer de weg op kan Smile
Maak je nog een foto van de schakelbediening?!

Profiel  
 
Gepost: 10 april 2015 10:51 PM
  [ # 608 ]

Dank je Smile Uiteraard ga ik de bediening nog fotografisch vastleggen, maar vanmiddag was het een beetje haasje-repje, ik moest een -kuch- trein halen om op tijd in Nieuw-Vennep te zijn.

Profiel  
 
Gepost: 11 april 2015 11:18 PM
  [ # 609 ]

Nog twee verstevigingen aangebracht in de selecteur om elke kans op flex uit te sluiten. Boeltje een laagje zwarte verf gegeven en na een paar foto’s te hebben gemaakt terug achter het dashboard gebouwd. Het werkt, al is de kabel eigenlijk net een tikje aan de korte kant (gesmoorde vloek), maar ik heb nog een alternatieve routing voor ogen die dat net op zou moeten lossen. Nu alleen de schakelstang voor de op en neer bediening nog verbinden met de selecteur en het is klaar. Daarvoor moet nog een gaatje geboord worden in het schutbord en een iets langere stang gemaakt, maar dat is voor de volgende sessie…

De plaatjes:

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 april 2015 11:20 PM
  [ # 610 ]

Geweldig man! Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 11 april 2015 11:22 PM
  [ # 611 ]

Het schakelt droog en strak, daar ben ik erg blij mee.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 april 2015 11:26 PM
  [ # 612 ]

Het ziet er sterk en degelijk uit. Daar ben ik dan weer blij mee Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 11 april 2015 11:28 PM
  [ # 613 ]

Ja duh, 2mm plaat Smile

Profiel  
 
Gepost: 11 april 2015 11:28 PM
  [ # 614 ]

Maandag eerst even een andere verdeelkap scoren, ik ben de centrale stift kwijt…

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 12 april 2015 01:23 PM
  [ # 615 ]

Dat ziet er ingenieus uit!

Profiel  
 
 
41 van de 86
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook