Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
aha, nou snap ik ‘m!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Trouwens, Waterman: als ik het goed geteld heb zie ik 45 Double Chevrons in jouw Avatar. Is dat er één voor iedere Citroen die je had?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat zou bijna kunnen Jan, maar nee: het geeft een soort indicatie van hoeveel berichten je gepost hebt op ‘t forum.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hoi allen,
Ik een vraagje aan jullie over de vering van de C6 (met Amvar).
Sinds het kalibreren bij GJO veert de C6 super. Lekker deinen over de weg. Verkeersdrempels neem ik altijd rustig.
Soms heb je op de snelweg een (te) grote hobbel. Je weet wel: zo eentje waar je met een normale auto bijna even los komt van de grond en waar iedereen die slaapt ineens wakker schrikt
Ik merk dat de C6 met dat soort grote snelle hobbels moeite heeft en in die situaties juist heel hard veert in plaats van het deinen bij normale oneffenheden. Het lijkt net alsof de AMVAR te traag reageert. Het gekke is dat hij ervoor en erna gewoon lekker door-deint. Herkennen jullie het harde veren bij dit soort grote hobbels in de snelweg?
groeten,
Xander
Ja hoor dit herken ik, met echt hele grote hobbels waar je hard overheen gaat op de snelweg veert mijn C6 ook hard, je voelt dat hij dan in eens stug wordt en naar mijn weten is dit juist goed anders zou hij veel te ver door veren en kom je dus bijna los van de weg, de demping wordt nu juist hard.
Maar dit komt bij mij alleen met extreme hobbels voor, normaal hoort hij gewoon lekker te deinen over de weg.
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
Dank je Marinus,
is dat een kenmerk van vering met AMVAR of is dat hetzelfde met Hydroactief III?
(vraag uit nieuwsgierigheid. niet dat ik veel last van heb )
grt Xander
Ja voor zover ik het weet is dit inderdaad een kenmerk van AMVAR alle wielen kunnen apart aangestuurd worden.
Zit nu even te denken hoe mijn C5 met Hydroactief III de grote hobbels pakte volgens mij werd dan ook de demping harder.
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Amvar: demping per wiel 16-vouding instelbaar. C5-III heeft geen amvar dus slechts dempingsaanpassing in twee standen (zacht-minder zacht) per as.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
guznax schreef:
Soms heb je op de snelweg een (te) grote hobbel. Je weet wel: zo eentje waar je met een normale auto bijna even los komt van de grond en waar iedereen die slaapt ineens wakker schrikt
Ik merk dat de C6 met dat soort grote snelle hobbels moeite heeft en in die situaties juist heel hard veert in plaats van het deinen bij normale oneffenheden. Het lijkt net alsof de AMVAR te traag reageert. Het gekke is dat hij ervoor en erna gewoon lekker door-deint. Herkennen jullie het harde veren bij dit soort grote hobbels in de snelweg?
Ik merk in de DS of CX hetzelfde, er zijn van de rare hobbels in de (snel)weg waar je gewoon niet lekker overheen komt. Dan zit er maar 1 ding op, snelheid aanpassen…
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
In de C6 herken ik dit zeker. Ik denk dat Marinus het juist ziet. De vering wordt bewust hard om gevaarlijke situaties te voorkomen. Stel je voor dat je zo’n hobbel hebt in een snelle bocht met een natte weg.
In de CX heb ik het nooit meegemaakt.
Bedankt voor jullie antwoorden!
Dat is weer een geruststelling.
Snelheid aanpassen lukt helaas niet altijd. Soms zie ik dat soort hobbels gewoon te laat.
Maar het is wel raadzaam idd, want er gaat dan best wel een behoorlijke dreun door het chassis heen.
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een C6 zonder Amvar, de 2.2 Hdi, heeft er naar mijn gevoel veel minder last van.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je spreekt uit ervaring begrijp ik?
guznax schreef:Bedankt voor jullie antwoorden!
Dat is weer een geruststelling.Snelheid aanpassen lukt helaas niet altijd. Soms zie ik dat soort hobbels gewoon te laat.
Maar het is wel raadzaam idd, want er gaat dan best wel een behoorlijke dreun door het chassis
heen.
Ik vind de dreun wel meevallen, je voelt er weinig van geeft meer geluid dan dat je het ook echt voelt.
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
De vering in de sportmodus laat de C6 veel soepeler over drempels ed glijden…....