Wilde foto plaatsen maar het lukt mij niet, photobucket is niet erg stabiel
Meteen even goed naar je verwarmingskraan kijken…
Kan je nu mooi bij!
Motor en bak zijn nu gescheiden.
Ik trof inderdaad een nieuwe drukgroep en koppelingsplaat zoals de vorige eigenaar mij vertelde.
Vreemd dat ze niet de koelwaterlekkage hebben gezien!
Blok helemaal uitgekleed, dinsdag gaat het naar het motorrevisiebedrijf.
Heerlijk sleutelwerk!
H@ns schreef:Meteen even goed naar je verwarmingskraan kijken…
Kan je nu mooi bij!
Ja die had ik al hier en daar meegekregen!

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
MarcoS schreef:Motor en bak zijn nu gescheiden.
Vreemd dat ze niet de koelwaterlekkage hebben gezien!
Je kunt bak van het blok halen met motor ingebouwd, alleen de radiateur gaat dan los.
H@ns schreef:Meteen even goed naar je verwarmingskraan kijken…
Kan je nu mooi bij!
En die verwarmingskraan, die werkt inderdaad niet, ik kan eindeloos blijven draaien, er gebeurt niets
Maar hoe krijg ik hem los? Ik vermoed rubber van knop en dan een moertje los, maar dat rubber geeft niet makkelijk mee! Dus voor ik wat sloop! Eerst maar eens vragen!

Totaal aantal Berichten: 1347
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik neem aan dat het dezelfde kraan is van een HY. Die draait door als er een palletje aan de achterkant is afgebroken, loshalen, openmaken, zien wat er stuk is en dat repareren.
Weet niet meer precies.
Kan je hier wat mee? (rechtsboven)
Dat is hem in grote lijnen wel, onderdeel 19 heb ik niet. Het rubber (12 in mijn geval)werkt nog steeds niet erg mee.

Totaal aantal Berichten: 487
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Onderdeel 19 is Pallas - chromen dekseltje. Die rubberen knop moet er af inderdaad.
Matthijs164 schreef:Onderdeel 19 is Pallas - chromen dekseltje. Die rubberen knop moet er af inderdaad.
Inmiddels is het mysterie van de kachelkraan opgelost, het ding zat met de verkeerde boutjes gemonteerd. Gelukkig heb je dan “het magazijn” waar zo’n ding ligt zodat je kunt zien hoe het wel hoort. Dit is ook echt weer zo’n constructie van 50 jaar geleden. Speciale schroefjes met een hoge kop, van messing
De motor is ook weer terug, het vooronder is schoon en krijgt deze week een kwast.,
De weken daarna het blok erin en dan APK

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Wat hebben ze nu met het motorblok gedaan wat betreft revisie?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
camemBert schreef:Wat hebben ze nu met het motorblok gedaan wat betreft revisie?
Het donorblok is door de “wasstraat” gegaan en is brandschoon van binnen. Verder bussen honen, nieuwe zuigerveren, koprevisie.
Mogelijkheid gemaakt om eventueel een oliedruksensor aan te brengen.
Wat vernieuwd is, zijn eigenlijk alleen de distributieset en de zuigerveren (ja en natuurlijk alle pakkingen).
Het donorblok had perfecte zuigers en bussen, krukas en nokkenas waren ook prima bruikbaar (50,- euro ) Hier was ooit iemand aan begonnen met het opbouwen van een nieuw blok.