@ ijcobar
Kan me reactie van Boogaard wel een beetje voorstellen , je kom nog al drammerig over 12x reageren in een topic met 30 reactie’s ..... en je vergelijk met studenten is ook niet relevant , totaal andere doelgroep .
Het DS Tteam staat met instructievideo,s nog in de kinderschoenen , zal vanzelf wel beter worden en het hoeven ook niet van die gelikte filmpjes te worden , tegen Eric the Car Guy en Jo Bonten kan niemand op .....
Ik heb het nooit over studenten gehad trouwens, we maakten ook voorlichtingsfilms voor patienten en wachtkamerfilms.
https://www.youtube.com/watch?v=ypSKDY4Jp3g





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
@Ramrod: Lees het topic nog eens door, dan realiseer je je dat er reacties gegeven worden op meerdere CF-leden.
Goed lezen voordat je reageert is ook belangrijk om geen topic-vervuiling te krijgen.
Vanzelf beter worden geloof ik niet zo in…
Ik vind de film totaal niet te lang en de informatie is duidelijk.
Voor een leek die echt zelf aan de slag wil met het vervangen van de verdamper is dit prima informatie.
voor iemand die het allemaal al weet zal het mischien snel saai worden maar bedenk wel dat er mensen
zijn die minder sleutel kennis en ervaring hebben.
Ik vind het super wat het DS-TT doet en het kan veel doe het zelf sleutelaars prima helpen met bepaalde basis dingen
die specifiek zijn voor een DS.
Zou wel eens willen zien hoe anderen instructie filmpjes zouden monteren beste stuurlui staan aan wal natuurlijk
Ga zo door DS-TT!
> @Ramrod: Lees het topic nog eens door, dan realiseer je je dat er reacties gegeven worden op meerdere CF-leden.
Zelf dan ook goed lezen he , ik zeg nergens dat hij de enigste is die reageert , wel dat hij 12 keer , nu 13 keer .... reageert .
Dat je niet gelooft dat iemand vanzelf beter wordt , vindt wel wat bekrompen denken .












































Totaal aantal Berichten: 25640
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
My point exactly! De beste stuurlui staan aan wal. Hoewel ik denk dat we hier ‘beste’ wel weg kunnen laten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Heren van de TT, complimenten voor de laatste film en inderdaad ook wat mij betreft de beste tot nu toe.
Niet te lang, niet teveel inhoud, dit is gewoon prima zo. Er is genoeg hersenloze, inhoudsloze en snelle, flitsende en oh zo hippe zooi te vinden op internet, radio & TV. Dan is deze verdieping een verademing.
Laten we ons deze film nu eens voorstellen zonder de theorie; je houdt dan een filmpje over van een paar minuten over het los- en vastdraaien van wat bouten en schroeven en het instellen van het mengsel door aan wat willekeurige en volstrekt arbitraire schroeven te draaien. Hoe kan zo’n minimaal fimpje ooit leiden tot inzicht en begrip van hetgeen er eigenlijk gebeurd als je aan die schroeven draait? En als het nu allemaal niet in 1 keer werkt, hoe kun je dan zonder kennis ooit proberen te achterhalen wat er fout zou kunnen zijn gegaan?
Goed onderwijs zoekt de verdieping. En inderdaad, mensen die zich niet interesseren voor een verdamper of LPG in het algemeen, die zullen dit filmpje hooguit in kunnen zetten om beter in slaap te vallen. Echter, diegenen die wel van de hoed en de rand willen weten, die zullen dit filmpje wellicht zelfs te kort vinden en vermoedelijk met vragen blijven zitten.
Ook ik kan me de wat emotionele reactie van Bogaard goed voorstellen. Mensen die uit eigen initiatief, op eigen kosten en vanuit hun eigen enthousiasme het initiatief nemen voor het maken van deze films en graag voor andere mensen klaar staan, die verdienen onze respect en waardering.
Ga zo door mannen!





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Respect en waardering.
Bij deze.
Veel succes gewenst met het vervolg!











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ook van deze kant veel waardering voor jullie inzet. Ga zo door!
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Mooi filmpje. Ga eea binnenkort maar eens in de praktijk brengen bij mijn eigen DS. Ik sta op het standpunt beter te veel info dat te weinig. Dan kan ieder voor zich beslissen welk deel van de film hij bekijkt of overslaat.
Kortom goed werk weer. Kijk al weer uit naar de volgende film.
Ik ben blij dat er mensen zijn die hun hoofd boven het maaiveld uit durven steken en zich daarmee kwetsbaar durven maken voor kritiek. Ik ben dus blij met de, inmiddels diverse, instructiefilms. Dat die niet de filmische kwaliteiten hebben van een prof deert mij niet. Voor mij is de waardering voor deze belangeloze inspanning verreweg overheersend. TT-team, ga dus zo door!
Je zou ook kunnen zeggen dat ieder die (alleen) kritiek wil leveren zich ook verplicht om een betere film te produceren. Dan pas heb je echt recht van spreken!!
auto’s:
DSuper5
DS 21 pallas
DS 21 IE H
DS 21 Break
Iedereen dank voor de reacties.
Inderdaad zijn wij mbt films maken nog erge amateurs, daarom heb ik de oproep tot feedback over de films gedaan. En daar is gekukkig veel gebruik van gemaakt!
Betere camera is gekocht, maar er is nog wel wat opgenomen met de huidige camera.
We zullen meet meer sheets op A3 printen.
Achtergrond lawaai van verkeer is inderdaad een serieus probleem, maar verder heb ik bij mij thuis zulke goede faciliteiten!
De reacties wegend, blijft er een kort college met theorie in zitten.
Blijf ons alsjeblieft feedbqck geven, ook de negatieve!
En wie een interessante klus gaat doen, help ons door het te filmen. Of ala je de klus zelf niet aan durft, kunnen we het misschien bij mij doen als film project.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ook even de tijd genomen om de film te bekijken.
Gezien ik geen LPG in de DS heb, is het afstellen voor mij niet relevant.
Dat maakt het niet geheel oninteressant. Het afstellen is eigenlijk vrij simpel, maar blijft een gevoelskwestie zonder lambda.
Ik had de film zonder theorie waarschijnlijk minder interessant gevonden. Iedereen kan domweg aan een schroef draaien, ik wil juist weten waarom je er aan draait en wat je ermee wil bereiken. En wat er dan gebeurt.
Ik begrijp dat voor mensen die al jaren lang met dit hoofdstuk werken het overbodig is, maar ik denk dat dat jullie publiek ook niet is
Prima filmpje. Bij het kijken naar de filmpjes krijg ik direct het warme gevoel dat de filmpjes speciaal voor “mij” gemaakt zijn. Voor mij als zelfsleutelaar aan een DS. De makers doen het om anderen te helpen en niet om te tonen hoeveel kennis ze zelf hebben. Voor mij hebben de filmpjes precies de juiste toon/sfeer en ik hoop dan ook nog veel van deze leerzame en onbaatzuchtige filmpjes te mogen zien. Mannen ga zo door.
Om maar direct met de deur in huis te vallen: ik vind de DS-TT filmpjes erg informatief, handig en dus waardevol. Natuurlijk kun je zien dat ze door amateurs zijn gemaakt. So what!? De makers hoeven toch geen prijs te halen in een of andere categorie “Best gemaakte instructiefilms”. Waar het om gaat is dat ze erg handig en duidelijk zijn.
En over de lengte en ‘onnodige’ theoretische uitwijdingen: voor wie in de (DS)techniek geïnteresseerd is, kan er per definitie nooit te veel informatie in staan. Zo heb ik zojuist de sludge uit de verdamper gehaald; werd ‘en passant’ in het DS-TT-filmpje aanbevolen. Ik rijd nu 14 jaar (45.000 km) op lpg in de rondte En ik heb nooit geweten dat dit moest (was trouwens te zien ook). Wat ik maar wil zeggen: ga vooral zo door en trek je niets aan van alle kritiek. Ik vind ze perfect!
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-: