Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb er ook grondig over nagedacht de afgelopen drie jaar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat is een mooie oplossing! Ziet er erg degelijk (wil bijna zeggen Duits ) uit.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Goed, alles zit op zijn plek, de kabel heeft een mooie vloeiende route gekregen, de bedieningsstang voor de op/neer-beweging op een andere manier gemonteerd en iets verlengd, net zoals de verbinding tussen de selecteur en de gaffel op het schutbord. Het werkt precies zoals ik had bedacht. Fijn. Minder fijn, de ‘complete’ motorpakkingset voorziet niet in de pakkingen voor het waterpomphuis en de waterpomp. Nu kan ik de boel dus nog niet afbouwen. GRRR.
Heel die pakkingset is trouwens ruk…Er is maar weinig dat fatsoenlijk past.
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zo erg? Ik heb er natuurlijk maar delen van gebruikt. Mag ik daaruit opmaken dat het blok van Eric ook al vordert?
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Keurig die selecteur!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
graddus schreef:Minder fijn, de ‘complete’ motorpakkingset voorziet niet in de pakkingen voor het waterpomphuis en de waterpomp. Nu kan ik de boel dus nog niet afbouwen. GRRR.
Die klop je toch even uit een stuk pakking papier?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat zou kunnen, maar dat heb ik ook niet liggen en aangezien het er wel in hoorde te zitten sturen ze het maar op (wat inmiddels al gebeurd is trouwens).
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Damn, lekke band…
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Foto is klikbaar.
Op het moment van de foto/video was de post nog niet geweest. Inmiddels wel, motorkap, grille en radiateur weer uitgebouwd, waterpomp gemonteerd, dynamo ook, slangen aangesloten etc. Daarna meteen de 12V claxons op de versnellingsbak gemonteerd en toen was het tijd om te gaan werken. Nog te doen: Olie op het blok en KVS in het systeem, bougiekabels aansluiten en dan broem. Eens kijken of ik daar zometeen nog zin in heb. In ieder geval werkt mijn elektrisch freubelwerkje ook. Kan ik het achteropkomend verkeer waarschuwen voor de file die ik creëer…
Hoera het einde is in zicht. Je mag bijna weer rijden
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Jaaaaaaaa
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja dat is wel fijn van die lampjes, heb ik in de DS ook gezet. Toch al een paar keer gebruikt, geeft gewoon meer info aan je mede weggebruikers.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
In het moderne verkeer is het gewoon fijn dat je jezelf zichtbaar kunt maken op een manier die de rest ook snapt.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Verdorie wat ben ik soms toch een druk baasje. Vanochtend eerst nog even aan mijn hoofd laten sleuren door een gediplomeerd koprukker, daarna weer snel de schuur in voor nog wat laatste loodjes. Radiateur gemonteerd, slangen aangesloten, claxons op de versnellingsbak gebout, grille geplaatst, accu vastgezet, nieuwe rotor en verdeelkap, bougiekabels etc. etc. Vloeistoffen toegevoegd, even doorstarten zonder ontsteking. Deng, deng, deng… De fan raakt de bout van de dynamopoelie. Fan gedemonteerd, blijkt dat drie van de zes bladen onder een andere hoek staan dan de overige drie (en nee, niet om en om, maar gewoon drie per drie). In de bankschroef alles onder dezelfde hoek gezet, even gemonteerd op een losse waterpomp om de balans te controleren, draait prima. Tien keer om de auto gelopen, elk boutje vastgezet dat ik vinden kon. Zelfs het stuur en de kilometertellerkabel gemonteerd. Tijd voor het moment suprême… Contact, starter, demareur… Vroooooooom! Succes. Geen geratel meer, geen lekkages, ik blij. Nu nog ‘even’ de afstelling van de rechter triangelas controleren, wat interieurdelen vastzetten, de achterlichten aarden en de wielmoeren aandraaien en dan is het tijd voor de proefrit. Jammer van die visite enzo en die vol geplande dag morgen, maar oh het moment nadert!!!