23 van de 27
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
BX 16V van Poekoek -> in ruste
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 07 april 2015 09:57 AM
  [ # 331 ]

Tja, als ik het toch in handen heb vind ik het wel net zo fijn om het even netjes te maken. En coaten was ook zeker mogelijk geweest, maar incl. de buitenkant was dat een heel ander prijskaartje geworden. Nu heb ik het voor een fractie van dat bedrag ook netjes.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 07 april 2015 10:01 AM
  [ # 332 ]

ik maak mijn velgen eenmaal per jaar helemaal brandschoon binnenkant en buitenkant zodat ze schoon op de plank liggen: bij de winterbanden/zomerbanden wissel. Voor de rest houd ik de buitenkant schoon bij elke poetsbeurt. Doe het al jaren zo en het blijft als nieuw (muv de wintervelgen die wel oxideren door de pekel). Als het gruwelijk vies is zou ik de optie van nanko overwegen, al is het maar eenmalig waarna je het zelf bij kunt gaan houden.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 april 2015 10:02 AM
  [ # 333 ]
Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 07 april 2015 10:11 AM
  [ # 334 ]

Zoals?

Met zelf spuiten heb ik overigens goede ervaringen, mits je goede voorbereidingen treft qua schuren, ontvetten en primeren.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 april 2015 10:18 AM
  [ # 335 ]

Zeker voor de binnenzijde zal zelf spuiten voldoende resultaat geven, dat geloof ik wel Wink

Nadelen van coaten zijn dat als je beschadigen heb het niet meer bij te werken is. Dus het hele proces moet dus opnieuw.
Bij de velgen van mijn CX Turbo laat op diverse velgen er een laag los, waardoor ze toch achteruit gaan. Met name op de randen.
Ik merk ook goed dat coating dikker is, waardoor ze erg strak op de naaf zitten.
Het is dat ik ze zo gekocht heb op de auto, maar ik zou het zelf niet zo laten doen.

Bij de DS werd coaten me afgeraden door de specialist, daar zijn de velgen dus ook netjes gespoten.

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 07 april 2015 12:23 PM
  [ # 336 ]

Wat ik nog vergeten heb te posten. De binnenzijde van mijn velgen heb ik met de staalborstel op de boormachine helemaal kaal gemaakt. Vervolgens behandeld met primer en matzwart van de Action. T zijn geen velgen die de pekel in gaan.

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 april 2015 10:26 PM
  [ # 337 ]

Vandaag zijn de nieuwe banden gemonteerd. De gespoten binnenkanten zijn naar tevredenheid geworden. Hieronder foto’s met een idee hoe het was en hoe het nu is:

De banden waren ook wel ‘een beetje’ op:

En na het vervangen van de koppelingskabel bij de Peugeot kan het oude deel van het wagenpark er weer tegenaan Smile:

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 april 2015 10:30 PM
  [ # 338 ]
Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 11 april 2015 11:21 PM
  [ # 339 ]

Heel netjes zo Wouter!
Wat voor velgen zijn dat onder je 106? Die zien er ook goed uit!

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 april 2015 11:29 PM
  [ # 340 ]

Bedankt!

Die velgen zijn (wat mij betreft) de non-plus-ultra velgen voor Peugeots uit de jaren ‘80 en ‘90; Speedline SL434 ook wel PTS genoemd:

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 14 april 2015 12:59 AM
  [ # 341 ]

Mooie velgen!
Rijdt altijd lekkerder een schone wagen, en je weet nu dat de plakgewichten blijven zitten Smile

Startmotor niet in de rondte- Massa probleem(onder accu de verdeelpunten), een pissende injector zodat motor blokkeert bij compressieslag…. Met een koude motor is restant benzine verdampt, en met warme motor en systeem op druk met 3 bar levert het problemen op. Ik verdenk de injectoren, injector galerij is gemakkelijk los te maken en te controleren.

Vocht in verdelerkap levert feest op, alsmede vocht in stekker bij bobine of bij bougiedoppen. Moet je ook kunnen zien met wisselend toerental op je dashboard weet ik uit ervaring na motor reinigen in washbox….. Naderhand aangezien dit niet afgezekerd is, een nieuw contactslot moeten monteren aangezien sleepcontact koper in contactslot bijna geheel weg was.

Echter levert dit never nooit geen langzaam draaiende startmotor op.

Succes, meten is weten Smile

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 14 april 2015 02:47 PM
  [ # 342 ]
Poekoek schreef:

Mijn broer appte deze foto door met het bericht.
“Wagenpark Martijn en Erwin na aantal jaren restauratie”

Laughing

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 21 april 2015 10:38 AM
  [ # 343 ]

Vrijdag en zaterdag is er weer het e.e.a. aan de BX gedaan, het to-do lijstje wordt steeds korter (en wordt aan de andere kant weer langer Wink)

Dit is er gedaan:

- Achterdraagarmlagers vervangen
- 2 hydrauliekleidingen linksachter vervangen
- Vulpijp vervangen
- Veerbol vervangen
- Voorbumper goed vast gezet

Na het vervangen van de ADALs rijdt ie nog weer beter, echt heerlijk. De oude waren nog niet compleet verpulverd, maar nieuw waren ze ook zeker niet meer.
Tijdens het vervangen van het ADAL linksachter viel een wat roestige leiding op. Toch de boel terug gemonteerd, echter lag er de ochtend er op (toen we ook nog bezig gingen) er al direct een plas LHM. Toen maar meteen de kapotte leiding en ook de laatste andere slechte leiding vervangen, heb ik daar voorlopig ook geen omkijken meer naar.
De vulpijp was al een tijd flink roestig, ik had echter nog niet de tijd genomen om deze te wisselen. Nu de auto op de brug stond kon ik er goed bij. Dat was ook niks te laat trouwens, de oude vulpijp/ring kwam in meerdere stukken van de auto af.

De voorbumper zit nu ook eindelijk goed vast, deze hing vooral aan de linkerkant er altijd wat droevig bij. De steun bleek aan de linkerkant compleet los in de bumper te liggen. Die hebben we goed vast gekit en toen kon de bumper er weer vrij netjes opgeschoven worden. Een hele verbetering Smile

Zondag had ik een rit van Rallye.NL en daar ben ik lekker met de BX heen gegaan. De rit verliep erg goed, de auto doet het uitstekend. Al met al afgelopen week ca. 700 kilometer gemaakt die veel vertrouwen hebben gegeven voor de toekomst! En als kerst op de taart heb ik ook nog een schitterende foto overgehouden aan afgelopen zondag:

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 04 mei 2015 08:07 PM
  [ # 345 ]

Nog wat plaatjes van het klusweekend van een paar weken terug:

Achterste pootjes omhoog voor de ADAL-wissel:

Bumper opzij voor het wisselen van de vulhals:

Bumper er af zodat de bevestiging hersteld kon worden:

Betere passing bumper:

Verrotte leiding LA:

Foto’s gemaakt tijdens de toerrit van het Peugeot Rallye forum op zondag 19 april:

En een paar dagen later op een mooie lenteavond in Twente:

Profiel  
 
 
23 van de 27
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook