Dat is balen!
Helemaal omdat je niemand er op aan kan spreken..
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Zo, een klein beurtje laten doen. Slippend riempje vervangen. Je merkt toch dat er verse olie in zit.
robert sport schreef:ik heb een BX 1.6 image belgische uitvoering waarop een Solex carburateur zit ,bij deze carb. zit terhoogte van het t-stuk een extra filter gemonteerd waarop ook de retour zit ,ik zal kijken om van de week een foto te maken en hier te uploaden zodat je de verschillen ziet,ik heb deze auto voor delen staan dus mocht je nog wat zoeken ,de auto staat in Houten onder de rook van Utrecht grt
Zitten er toevallig nog de originele wieldoppen op?
Nee helaas zonder wieldoppen,de grille is dacht ik gebarsten maar moet zaterdag even kijken hoe ie er aan toe is !hoor je erna grt
c est la vie
Grille?
Ik heb Robert een pm gestuurd voor de grille
Weet iemand het precieze type dashboardlampjes voor de BX? De tacho verlichting is dood.
Brandt er helemaal geen verlichting meer ? controleer dan je dimmer onder de stuurplaat ,die stekker door verbinden na verwijderen dimmer en je kunt zien of er wiets brand ! grt Robert
c est la vie
Totaal aantal Berichten: 1267
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Het zijn 1,2W lampjes met steekfitting. Zie ook http://www.citroenbx.nl/bx/techniek/Dashboard-1-a.html
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Afgelopen week grote beurt +APK. LHM is vervangen. Lekke retourslang gerepareerd. voor mijn all-round garage (met voormalig Citroën monteur) nergens meer te bestellen. Misschien toch maar ook nog lid worden van de BX club?
In ieder geval is het opmerkelijk hoe het vervangen van de LHM te voelen is in het veergedrag. Zat er pakweg 30 000 km in maar wel ook 6 jaar.
Totaal aantal Berichten: 2107
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Wat voor retourslang is het? Bij de dealer zijn zowel de grote en kleine octopus leverbaar.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Eeeeeeuh, weet ik eigenlijk niet eens.
Je eigen auto die voor je rijdt. Apart uitzicht…
Misschien moeten we eens een frites-karavaan naar Gemmenich organiseren…
Daar ben ik voor.