106 van de 183
« Eerste  < Vorige 104 105 106 107 108 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 april 2015 09:06 PM
  [ # 1576 ]

waar staat dat lambdasondes vervangen moeten worden? Goed = goed…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 april 2015 09:16 PM
  [ # 1577 ]

Nou ja degene die erin zat was niet goed, die gaf weinig waardes af. Dus vervangen was nodig.

Bron van Bosch
“Verwarmde lambdasondes, driepolig: elke 100.000 – 160.000 km”

http://www.bosch-lambdasonde.nl/downloads/bosch_tipps_lamdasonden.pdf

Jij heb daar een andere mening over?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 april 2015 09:19 PM
  [ # 1578 ]

Ja: men wil geld verdienen. Als dat ding het doet kan ie gewoon blijven zitten. Dacht je echt dat iedere dealer die dingen ging vervangen bij de 160.000 beurt?

ga je nu ook de airbags van je xsara vervangen? Die moeten ook hé... iedere 10 tot 15 jaar haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 april 2015 09:23 PM
  [ # 1579 ]

Nee, dat verwacht ik zeker niet.

Maar goed, deze was gewoon stuk. En er is merkbaar een hele verbetering met de oude. Goed na 250k lijkt me het ook niet vreemd dat die stuk is.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 april 2015 09:44 PM
  [ # 1580 ]

Ik merkte in een korte proefrit nog weinig verschil met rijden.
Eerst zeg je dit.
En daarna dit.

Arjan Verkade schreef:

. En er is merkbaar een hele verbetering met de oude. Goed na 250k lijkt me het ook niet vreemd dat die stuk is.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 april 2015 09:49 PM
  [ # 1581 ]

Ja, scherp Wink
Maar toch klopt het.

De originele is 3 a 4 weken geleden vervangen door een leen exemplaar. Deze heb ik nu vervangen door de nieuwe.
Het leenexemplaar was er 1 met 4 draden ipv 3. Ook weet ik niet hoe oud die is, dus voor de zekerheid een nieuwe.

Tussen het leen exemplaar en de nieuwe merk ik nog weinig verschil.
Tussen de originele en het leen exemplaar wel!

Verwarrend? Mr. Green

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 april 2015 09:12 PM
  [ # 1582 ]

Ik snap er inmiddels nog maar weinig van…

De nieuwe lambda reed slechter. Net de andere weer terug gezet, rijdt ook niet lekker.
Beide geven ze niet de juiste waarde af (of ik meet totaal verkeerd)

De massa was in elk geval wel goed, 0.5 Ohm tussen het huis van de lambda en de minpool.

Ik meen te herinneren dat bij die ene lambda je het verschil kon horen hoe de motor liep als je de signaal stekker los haalde, dat gebeurde nu ook niet.

Het blijft gewoon inhouden bij constante snelheid. Als ik de stationair loop terug regel naar 900 a 950 rpm dan trilt het ook.
Normaal regel ik hem daarom iets te hoog af.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 april 2015 09:49 PM
  [ # 1583 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik snap er inmiddels nog maar weinig van…

De nieuwe lambda reed slechter. Net de andere weer terug gezet, rijdt ook niet lekker.
Beide geven ze niet de juiste waarde af (of ik meet totaal verkeerd)

Sorry,maar hoe wist je dan dat de “eerste” kapot was.
Neem aan dat je bij alle drie op de zelfde manier gemeten hebt.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 april 2015 10:16 PM
  [ # 1584 ]

Die is vervangen door een monteur, door de tijdelijke. Ik heb het niet heel goed kunnen zien, maar er kwamen toen wel waardes af.

Toen reed het een stuk beter dan de originele.
Maar nog niet 100%, gezien de staat en leeftijd onbekend zijn leek het me logisch er gewoon een nieuwe in te zetten.

Feit is dat ik er kleine 1000 km best aardig mee heb kunnen rijden. Nu weer terug gezet, en het loopt weer minder mooi.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 april 2015 10:28 PM
  [ # 1585 ]

Heb weinig verstand van benzine-CXen, maar heb recentelijk wel de lambdasonde van onze AX vervangen door een nieuwe.
Na montage moet je in dat geval wel opnieuw de ECU inleren, weet niet of dat bij een benzine-CX ook zo is.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 april 2015 10:37 PM
  [ # 1586 ]

Dat wist ik niet van een AX.

Maar zover ik weet kan je bij een CX ECU helemaal niets doen. Je kan hem ook niet uitlezen, iets wat bijvoorbeeld bij een BX (waarschijnlijk AX ook) weer wel kan. Dat is net een generatie nieuwer. Er zit ook geen lampje in het dash.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 april 2015 12:19 PM
  [ # 1587 ]

Iemand een idee wat dit is?

Gaat met een Bosch stekker een kabelboom in.

Het zit dus in de buurt van de accu, en lag ergens los tussen 2 delen plaatwerk.

Dus wat is het en hoe hoort het normaal gesproken te zitten.
Buitentemp sensor??

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 april 2015 12:28 PM
  [ # 1588 ]

Idd, buitentemperatuursensor, hoort volgens mij achter de voorbumper.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 19 april 2015 12:36 PM
  [ # 1589 ]

Gaf waarschijnlijk een te hoge temperatuur aan in het motorcompartiment? nooit gemerkt? Scheelt maar een paar graden maar toch…..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 april 2015 05:07 PM
  [ # 1590 ]

Gek genoeg was de meting altijd wel redelijk precies (tenzij je lang stil gaat staan bij warm weer, maar daar hebben wel meer auto’s last van).
Goed voorlopig heb ik hem maar even achter het knipperlicht gestopt.

Vandaag “even” de moeite genomen om veel stekkers in het motorruim schoon te maken.
Dus alles uit elkaar, schoon maken, vaseline erop. Dit geeft eigenlijk geen garantie op een goede verbinding, dus daarna elke pin in elke connector doorgemeten. Eigenlijk is elke verbinding nu minder dan 1 Ohm.
Alle stekkers bij de accu gedaan, incl. het grote stekkerblok dat direct van de accu af komen. En het massapunt in het zijscherm. Ook de stekkers onder het reserve wiel niet vergeten, dat zijn er nog eens 4.

Van de lambda kreeg ik nu wel de juiste spanning, ik ga er maar even vanuit dat ik vorige keer niet goed gemeten heb.

Even kort gereden, het lijkt allemaal redelijk te rijden. Maar ik vind het nog wel teveel schokken.

Waar ik nog niet mee gedaan heb ik de gaskleppositie sensor. Moet je die net als de gasklepschakelaar van een DS afstellen? Je kan hem namelijk verdraaien. Helaas heb ik geen reserve om uit te wisselen, is openmaken en schoonmaken verstandig?

Profiel  
 
 
106 van de 183
« Eerste  < Vorige 104 105 106 107 108 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook