3 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De X1 van Rogier - Stuurkogels vervangen?
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 20 april 2015 02:39 AM
  [ # 31 ]

Ja, de special-spiegelkoppen bestaan uit twee delen. Je ziet duidelijk het randje van het voorste deel, ongeveer 4mm breed. Je kunt de spiegel er met wat nagelwerk en wrikken zonder gereedschap afkrijgen. In de holle binnenkant zit het bevestigingsboutje bovenop de kop.

De LL-28-GD, alias Lies, is trouwens al een tijdje in bezit van medeforumlid Citrofreak Bram. Na de nodige werkzaamheden was het een gezonde en fijne auto maar ja, je kunt niet alles houden. Op dit moment heb ik alleen nog Brek (GSA break club 1981), Geeskje (GSA Special 1983), Klaske (Dyane 1978) en Bello (Berlingo 1.9d, 2000). wash

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 20 april 2015 03:58 PM
  [ # 32 ]

1. Openwerken langs het randje. Dat kan zonder gereedschap.

2. Spiegel gescheiden van het huis.

3. Boutje aandraaien en daarna de boel weer in elkaar drukken

Hooguit 4 minuutjes knutselen.

Afbeelding Bijlagen
Spiegel-01.jpgSpiegel-02.jpgSpiegel-03.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 20 april 2015 11:52 PM
  [ # 33 ]

Wow leuke foto-uitleg, dank! Nu begrijp ik wat je bedoelt, ik dacht al met een schroevendraaier tussen die voorste rand en het spiegelglas te moeten gaan bikken nono

Dit lijkt inderdaad een mooi knutseltje. Eerst maar eens rustig GOED instellen en rijden, wie weet had ik gewoon niet goed gesteld. Te gehaast om weer te rijden natuurlijk love1

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 28 april 2015 12:19 AM
  [ # 34 ]

Knutseltje van het lange weekend gedaan MidFriesland. Één van de spiegelrandjes was al wat bros aan het worden, dus lastig terugplaatsen. Maar voorlopig zit die prima en stellen de spiegels iets stroever. Links zit er meer speling op het voetje (maar die grote bout daar zit echt ramvast al), maar als je dat weet is stellen eenvoudig: zorgen dat die voet al maximaal “tegenwind” draai heeft en dan het glasdeel goed stellen, klaar.

Ook dit weekend de stoelhoezen eens gereinigd, die zaten er natuurlijk alweer 15 jaar op. Meteen wat extra schuim gesneden als toplaag voor de bestuurdersstoel, dat mocht na 34 jaar en 280.000km wel eens. Auto gepoetst - voor de deur met de hand, blijft de perfecte manier om eventuele roestplekken te spotten: niets ernstigs, de auto is afgelopen jaren duidelijk goed geconserveerd!

Verder Ilse de via eBay aangeschafte dimlichtrelais laten aansluiten: blijft leuk om zo’n 11-jaar jonge dame met rateltje en klembandjes in de weer te zien. En om te horen dat zei op de vraag “hoe denk jij dat de koplampen aangaan” eigenlijk al het relais-antwoord geeft. Kinderen denken gewoon onbewust in signalen en schakelaars al, het idee dat er één kabel van accu naar schakelaar naar lamp loopt komt niet eens in hen op blijkbaar. Nou ja, nu heeft ze ook gelijk: nu geeft de schakelaar inderdaad alleen een schakelsignaal Idea 
Kende deze truc al van de CX, waar regelmatig contacten in satellieten doorbranden, maar van de GSA wist ik dat pas kort. Dacht vroeger altijd dat de warmte in de satelliet van die ouderwets gloeiende verklikkerlampjes kwam tongue rolleye

Vrijdag komen er twee verse Michelins XZX op en dan is de voiture CitroMobile-klaar voor dit jaar!

Daarna toch maar eens doen waar ik jaren geleden al aan dacht maar nooit aan begonnen ben: de bumpers weer enigszins de goede kleur geven. Lees veel goede reviews over Motip Bumperlak: zou de structuur van het plastic zichtbaar laten én een goede hechting hebben. Nu alleen nog uitvinden welke grijs (midden, donker of antraciet) ik moet hebben voor het Gris Foncé 628 wat de latere GSA’s hadden. Het huidige is een al járen verweerde achterbumper en een donorbumper van een vroege GSA, dus in de lichtere Gris 621. Eens kijken of Motip ook proefstrips kan opsturen, kan ik die naast een goede Gris Foncé houden. Of heeft iemand dit toevallig al eens uitgezocht?

Kortom: we hobbyen lekker door. Niets wat moet, want de GSA heeft dit weekend weer wat leuke km’s met de familie gemaakt. Gewoon weer genieten van een ouwe Troen Cool

Afbeelding Bijlagen
IMG_0004 (1).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 28 april 2015 03:10 PM
  [ # 35 ]

Leuk om je topic te lezen, en dat iemand weer helemaal geniet van z,n gsa (zoals het hoort!)
Ook bijzonder omdat je deze auto in het verleden al een keer gehad hebt. Zo heb ik zelf ook een aantal auto,s verkocht die ik achteraf gezien wel weer terug zou kopen mocht ik ze ooit tegen komen.
Het kunststof profiel van je bumper blijft trouwens met motip gewoon zichtbaar. De rest van je vragen heb ik in mijn topic beantwoord. Geniet van je gsa en wieweet zie ik hem nog op citromobile staan!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 28 april 2015 09:28 PM
  [ # 36 ]

Dank voor je reacties Art. CitroMobile ben ik zaterdag: nog onderdelen overdragen die bij de auto hoorden, taxatie en natuurlijk lekker rondstruinen.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 28 april 2015 10:08 PM
  [ # 37 ]

Ik ben er helaas alleen op zondag, moet werken zaterdag. confused

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 28 april 2015 10:21 PM
  [ # 38 ]

Motip bumperspray…...Niet doen Rogier, want:

a.  Je hebt nooit de goede kleur en
b.  De laag is erg kwetsbaar.

Ik gebruik zelf Riwax PVC coating. Haalt de originele kleur helemaal op, en vervaagt maar langzaam.
Is bovendien makkelijk te verwerken.

Als je wilt kan ik mijn fles zaterdag of zondag meenemen naar Citromobile, kun je het zelf testen.

Ik weet alleen niet waar het momenteel te verkrijgen is.
Degene die voor mij via via een fles heeft geleverd, kan er niet meer aankomen.

Profiel  
 
Knuffie_nl
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 21-02-2005

- Xsara Picasso 1.6i 16v Image
Gepost: 28 april 2015 10:35 PM
  [ # 39 ]
Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 28 april 2015 11:05 PM
  [ # 40 ]

Da’s een dure….heb ik er niet voor betaald.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 28 april 2015 11:15 PM
  [ # 41 ]

Beter duur als niet te koop Wink
Maar zonder gekheid, dat riwax is wel mooi spul, alleen in mijn geval waren de bumpers al door iemand in het verleden slecht met antraciet bij gespoten, en de orginele kleur was toch al nergens meer te bekennen. Daar kan 100 liter riwax ook niets aan veranderen.De motip zit er nu bijna een jaar later nog net zo op als in het begin. Blijft ook zitten als ik de auto was met spons ed en afspuiten. De kleur zal best wel niet helemaal 100% orgineel zijn,who cares?? maar het lijkt erop en de bumper zien er weer prachtig uit.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 28 april 2015 11:27 PM
  [ # 42 ]

Kijk Art, da’s een duidelijke zaak, als een ander al heeft lopen klooien, dan moet je wat en dan is motip het beste alternatief.
Maar als ik de foto’s van Rogiers auto zo bekijk, is van knutselwerk geen sprake. Zijn de bumpers alleen wat verbleekt.
Dan is origineel, weer op kleur gebracht, naar mijn mening toch het mooiste

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 28 april 2015 11:36 PM
  [ # 43 ]

Ja, dan is het zeker het proberen waard. Ik hoop eens een fles tegen te komen (iets goedkoper dan die duitse Mr. Green )  voor de bumpers van m,n cx

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 28 april 2015 11:53 PM
  [ # 44 ]

Ha Dirk, dat lijkt maar zo op de foto van de voorzijde. De achterste is heel vlekkerig en vooral verkleurd tot lichtgrijs. Zie foto: en dat was aan begin van een vakantie, het zwart was net daarvoor met zo’n bumperzwart goedje gedaan (net als de deurhendels en achterspoiler zo te zien). Terwijl het donkergrijs moet zijn, want dit is een 1984 GSA. De voorbumper is ooit vervangen door een sloopbumper - van een vroege GSA met lichtgrijze bumpers. Ook vlekkeriger dan op de foto. En sindsdien ben ik nooit een goede donkergrijze voorbumper meer tegen gekomen Sad  Niet bij de club, niet op CitroMobile, nergens. Of ik zoek natuurlijk belabberd whistle

Maar vandaar het idee om ze weer nabij Gris Foncé 628 en echt zwart te krijgen

Afbeelding Bijlagen
P7270054.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 29 april 2015 11:32 AM
  [ # 45 ]

Ik heb voor mijn GSA ooit nieuwe bumpers gekocht bij Jan van Gompel in Eindhoven.
Ik had toen (+/- 10 jaar geleden) zijn laatste set lichtgrijze. Er waren toen meerdere sets donkere in voorraad. Wie weet…...

Profiel  
 
 
3 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook