5 van de 20
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Felice’s BX 16 Valve 1988
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 24 juni 2014 10:41 AM
  [ # 61 ]

Bij mij scheelde het niet veel of ik kon ook zo’n paneel gebruiken smirk

Rest v/d roest komt mij heel bekend voor

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 juni 2014 11:33 AM
  [ # 62 ]
dirkvdmei schreef:

Je nieuwe achterscherm is zo te zien een type 1 achterscherm.

Kom je in de knoei met de sierstrip die boven de bumper langs loopt.

Ook komt de bumper ongeveer 2 cm te ver naar binnen te staan.

Dat viel me ook op inderdaad. Daarbij is ‘t spatbord minder uitgeklopt, dus dan kom je ws. in de knoop met de spatbordverbreder en/of velg.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 24 juni 2014 11:37 AM
  [ # 63 ]

Ik heb zelf de fout gemaakt op m’n 19 TZD.
Heb e.e.a. wel aangepast, maar de ruimte in de wielkast is inderdaad minder.
En dan bredere banden….....

Aan de onderkant, zeg maar onder de bumper, zijn beide types gelijk

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 juni 2014 11:59 AM
  [ # 64 ]

Misschien een optie om ‘t scherm door te snijden en zo’n stuk eraan te lassen: http://www.ebay.de/itm/Neu-Radlauf-Hinten-Rechts-Top-/261505516570 Of dan toch ‘t huidige scherm hiermee te repareren.

Kun je ‘t restant mss kwijt aan een type 1 eigenaar. Meja, wel weer extra geld en moeite.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 24 juni 2014 12:43 PM
  [ # 65 ]

Is geen optie, het roestgat loopt door tot en met de vulopening.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 juni 2014 12:46 PM
  [ # 66 ]

Dus nog wat plaatjes nodig…

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 24 juni 2014 03:24 PM
  [ # 67 ]

en wat klop-klop

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 24 juni 2014 10:45 PM
  [ # 68 ]

Jullie hebben helemaal gelijk. Wat een kennis hier. Het was me nog niet opgevallen en de onderdelencatalogus zegt ook niet dat er verschillen in de achterschermen zijn tussen de type 1 en 2.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 24 juni 2014 11:27 PM
  [ # 69 ]

Voor mij was dit een gevalletje door schade en schande…...enz.

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 29 maart 2015 05:25 PM
  [ # 70 ]

Hoe staat het met deze 16 kleppert?

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 20 april 2015 09:56 PM
  [ # 71 ]

Goed dat dit topic nog eens naar boven is gebracht Smile

Het aangeschafte achterscherm voor de type 1 heb ik verkocht, en de BX is (eindelijk!) naar de lasser/spuiter gegaan. Noch hij noch ik kon een geschikt achterscherm vinden dus hij heeft de slechte stukken uit het scherm geslepen en er nieuw metaal ingelast.

Dorpel linksvoor, rechtsvoor en kofferbakhoek zitten ook weer mooi dicht. Dit zijn de enige foto’s die ik nu even heb. Zal binnenkort eens foto’s van het uiteindelijke resultaat tonen, want de 16v staat al weer een paar dagen glimmend klaar in mijn tuin Smile

Ter info: deur is opnieuw gespoten om kleurverschil met het achterscherm te voorkomen
En het onderste deel van het scherm is ‘per ongeluk’ in steenslag zwart gespoten. Maar hier wordt de spatbordverbreder opgeplakt, dus het zal (hoop ik?) niets van te zijn zijn uiteindelijk.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 20 april 2015 10:00 PM
  [ # 72 ]

Mijn 16v, integenstelling tot mijn 14TE, heeft overigens een grote tankdopopening, en niet zo’n geveerd klepje ter grootte van de tankpistoolmond. Hoort dat zo?

En nog iets, ik zal dit of volgend jaar afscheid moeten gaan nemen van één van mijn BX-en. Als de 16v straks APK heeft, heeft het niet zo veel zin meer om zoveel rijdende auto’s in het bezit te hebben. De keuzen zal moeilijk worden…

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 april 2015 10:47 PM
  [ # 73 ]

Die tankopening werd bij de vroege typen 2 uitgeboord omdat er nog niet bij elk tankstation loodvrij werd geleverd.
De tankpistolen met loodhoudende benzine waren te groot voor de opening.
Of je hebt nog een oude tankbuis, maar in 86-87 werden de auto’s al geleverd met vulopening voor loodvrij. Dan zou die een keer vervangen moeten zijn.
Mogelijk heeft jouw 16V nog geen katalysator?

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 21 april 2015 07:31 AM
  [ # 74 ]

Goed dat het werk is gebeurd! Kun je eindelijk genieten van de 16v. Ik zou persoonlijk geen van de BXen weg doen haha. Hou de 16v gewoon voor erbij Wink

@Hans, dit is een mk I 16v, heeft geen kat dus

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 21 april 2015 10:15 AM
  [ # 75 ]

Lekker bezig man! Ik ben benieuwd naar hoe die er straks helemaal bij staat Smile

Wat betreft die vulopening: ik had tot afgelopen week ook een opening met klepje. Waarschijnlijk nog origineel, want compleet doorgerot. Inmiddels heb ik een andere vulhals geplaatst die wel hard is, en die heeft ook een grote opening. Ik zat ook al even vreemd te kijken bij het tanken, maar zo te horen is dit dus ook origineel geleverd.

Profiel  
 
 
5 van de 20
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook