











































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is hier bij de standaard elektrische pomp van een injectie wel rekening mee gehouden?
Als de d-jet geen signaal meer ontvangt van de verdeler wordt de pomp uit geschakeld.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, dat had ik al verwacht
Bij standaard benz pomp zal motor meeetal afslaan bij een ongeval en dus pompen stoppen. Zeker als de benzslang scheurt, want dan krijgt de carb geen benz meer. Een el pomp blijft lekker pompen en de benz blijft dus stromen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Afgelopen weekend voor het eerst naar huis gesleept in mijn 6 jaar en pak hem beet 25.000 km ds ervaring. Dat was niet leuk!
Hij begon al wat te stotteren en toen ik bijna thuis was hield hij er helemaal mee op. Hij stonk behoorlijk naar benzine en toen ik de kap openmaakte zag ik dat het onder de carburateur flink nat was.
Dak kon maar een ding zijn; vlotternaald blijft hangen. Zeker na al mijn gerommel met de tank de afgelopen tijd. Ik had natuurlijk net geen schroevendraaier bij me.Mijn huis was nog geen km verderop, dus ik dacht; ik haal even een schroevendraaier, maar toen kwam er een kennis met een sleeptouw langs en kreeg ik een sleep naar huis. Daar carb open gemaakt, even doorgeblazen en 10 minuten later reed hij weer als normaal.
Vandaag was ik om 16:30 thuis en had ik net mijn vers geverfde dak opgehaald. Mijn vrouw vond het wel een goed idee als ik meteen even het dak van Pierre eraf zou halen, dus dat deed ik meteen. Wel makkelijk hoor voor de 2e keer. Voordat het eten op tafel stond was het oude dak eraf, de dakrand ontroest en schoongemaakt (viel mee!) en in de roestomvormer gezet. Morgen de rand zwart verven en dan kan het nieuwe dak erop met Twingo open dak erin (ik heb het gat al gezaagd en het Twingo dak staat al gemonteerd klaar.
Omdat de cabrio sinds gisteren weg is mag Pierre nu in de garage slapen, en dat werkt echt lekker door.
Groeten uit Afrika!














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Een paar vragen voor het terugplaatsen van het dak;
-Aan de achterkant, op het stuk boven de achterruit zit een rubber strip.
-Waar op de brede stalen frame strip moet deze gepositioneerd worden?
-Waar moet hij invallen in het dak zelf? in de sierstrip?
Het is een bonded dak met 7 bouten rondom, kan hier de juiste kitstrips niet krijgen dus moet het maar met auto kit, Nog tips en truuks? (heb het wph al gelezen)














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dat ging vlot!
Heb het forum doorgespit en heb PU kit gekocht.
Gisteren eind middag in het zonnetje de dakrand geverfd en diezelfde avond het nieuwe glanzende dak erop gezet, vanavond nog even afkitten. Het begint al echt een andere auto te worden.
Nu met dat witte dak komt het blauw ook mooier uit vind ik, misschien toch maar niet rood verven maar blauw houden..












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jaaa Blauw houden!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
ok ik ben om, hij wordt overgespoten, maar in het originele blauw.













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dat ziet er mooi uit, met welke kit ga het afkitten? Sikaflex?
Ik heb net zo’n klusje aan de hand.😀
Mooi auto zo.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Het merk kit is me even ontschoten, geen sikaflex, nederlands klinkende naam maar made in france en hier in de rekken voor omgerekend 6 euro per stuk.
Gisteravond netjes afgeplakt, en afgekit, vingertje zeepsop erover en plakband weggehaald. Ik ben er best wel trots op.
Woensdag komt de vorige eigenaar (Pierre) op bezoek vanuit Angola, ik ben benieuwd wat Pierre van Pierre vindt.














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Afgelopen weekend naar Cars in the Park in Pietermaritzburg geweest met Pierre en vrouw en kinderen. Geweldige show! 1000 oude auto’s en een file tot op de snelweg. Echt heel veel bezoekers. Zodra je de wiel-optil-truuk doet met de krik staat er meteen een enorme groep te kijken.
Het was mijn eerste echte langere rit met Pierre. Open dak is echt heerlijk, een beetje open en je voelt dat er veel meer frisse lucht wordt aangezogen via de normale luchtkanalen. Verbruik heenweg 1 op 8 over 300 km(veel tegenwind en ook nog in het dorp rondgereden; veel bergen) Terugweg 1 op 9,5 over 250 km. De banden (oude dunlops 180-85) zijn echter heel slecht. Tussen de 100 en de 130 schudt en stuitert hij alle kanten op. Erg slecht voor de constructie. Gisterenavond meteen de banden nog eens goed bekeken en de slijtage wijst op onbalans in 3 van de 4 banden. Daar gaan dus 4 nieuwe Hankooks op (meer smaken hebben we hier niet)
Ben ook maar meteen begonnen met strippen; eerste keer dat ik een ruit uit een deur haalde; wat een drama! Volgens mij kan het alleen maar door de ruit uit de klemstrip te trekken, maar dat was erg lastig (maar wel gelukt) Wat zijn de handige truuks hiervoor?
Groeten,
Stef
Een lat uit een lattenbodem van een bed.












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die klembeugel buig je open met een hamer! Steek de ovale steel in de beugel en draai de op een kwartslag!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>