45 van de 86
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
Gepost: 20 april 2015 10:19 PM
  [ # 661 ]

In principe staat er voor zaterdag een rally op het programma Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Gepost: 20 april 2015 10:21 PM
  [ # 663 ]

Ook eng, maar wel in de buurt Smile

Profiel  
 
Gepost: 20 april 2015 10:40 PM
  [ # 664 ]
graddus schreef:

...ik denk dat ik niet goed opgelet heb bij het monteren van de thermostaat.

Toch wel, hij zat eerst wel zoals het hoorde. Opnieuw omgedraaid en er nu een klein gaatje in geboord. Dat zou moeten voorkomen dat er luchtbellen in het systeem blijven hangen waardoor de thermostaat niet op tijd opent. Morgen maar weer een proefrit inplannen.

Profiel  
 
Gepost: 21 april 2015 11:41 PM
  [ # 665 ]

Vanavond eindelijk tijd gevonden voor een wat langer ritje. Na een kilometer of tien toch weer een oplopende temperatuurmeter. Toen de meter het rood begon te naderen de auto even aan de kant gezet (niet heel toevallig bij mijn vader voor de deur). Na hem wat te hebben laten afkoelen de thermostaat verwijdert en de rit naar huis aangevangen. Nog steeds warm, al is het nu nog net in het witte vlak. Ik zie weinig beweging boven in de radiateur, morgen maar eens kijken of de waterpomp wel wat doet. Verder rijdt het eigenlijk best lekker. Bakbediening werkt goed, motor trekt goed, dat valt heel niet tegen. Wel wat gesputter nu en dan, maar misschien moet ik eerst eens genoeg benzine in de tank gooien…

Profiel  
 
Gepost: 22 april 2015 10:16 PM
  [ # 666 ]

Zo’n woensdag is ook niet echt nuttig met kleine kinderen in huis. Vanochtend eerst gecontroleerd of de waterpomp wel debiet heeft. Dat leek zo te zijn. Toen de auto een hele poos stationair laten draaien met de dop van de radiateur. Toen ik dacht dat de lucht er wel uit moest zijn wat meer gas gegeven, met als resultaat dat er plots een golf koelvloeistof uit de radiateur kolkte. Dan denk je toch meteen aan een lekke kop(pakking). Vooraleer de moed me in de schoenen zonk snel de dop er op en met de auto naar de ‘lokale’ garage gereden om te laten snuffelen of er CO in de kvs borrelt. Onderweg bleef de temperatuur overigens netjes in het midden staan tijdens die acht kilometer. De snuffeltest gaf gelukkig te kennen dat er geen uitlaatgassen in het koelwater zwerven en ook het kolkende fenomeen bleek verdwenen. Waarschijnlijk zat er toch gewoon nog ergens een dikke luchtbel in het blok die er nu wel uit is. Ook op de terugweg geen overhittingsproblemen meer. Daarna was het tijd om de kinderen op te halen en was papa’s speeltijd voor vandaag weer om…

We kregen ook nog even bezoek van opa vanmiddag…

En om te voorkomen dat alle koelvloeistof uit het overlooppijpje over het blok en de straat wordt verspreid, nog een klein stukje huisvlijt…

Profiel  
 
Gepost: 23 april 2015 02:16 PM
  [ # 667 ]

Vanochtend nieuwe bandjes laten monteren en meteen even de koplampen in de juiste richting gezet. Daarna nog even over de remmentestbank, alles netjes binnen de marges. Ik ook weer gelukkig.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 april 2015 05:41 PM
  [ # 668 ]

Geen last meer gehad van het warmlopen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 23 april 2015 07:41 PM
  [ # 669 ]

Nee, de temperatuur is onder controle. Wat wel blijft is sputterend oppakken na afremmen. Niet altijd, wel vaak. Ook bij het langer dezelfde snelheid rijden doet ie dat een beetje. Ik denk aan vuil of condens in de carburateur, zoiets. Vanmiddag een zeventig kilometer gereden. Buiten voornoemd gesputter geen malheur gehad.

Profiel  
 
Gepost: 23 april 2015 10:52 PM
  [ # 670 ]

Zien jullie ook de viezigheid, maar vooral die paar druppeltjes (water?) onderin de vlotterkamer?

Schoongemaakt, stukje gereden, minder gesputter, maar het lijkt wel terug te komen. Condens in de tank? Een aantal jaren geleden eens serieus water in een benzinetank gehad, de garagist die dat heeft afgetapt en schoongemaakt liet ons bij de plaatselijke apotheker een liter van een vrij gangbaar product kopen dat er voor zorgde dat het water mee verbrandde met de benzine, maar ik ben vergeten wat het was… Iemand een suggestie?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 april 2015 11:00 PM
  [ # 671 ]

Condens in de tank, ja dat kan hee goed.

http://www.bardahlstore.nl/webshop_producten/1082—waterverwijderaar.html

http://www.corrosion-control.nl/shop/index.php?productID=232

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 23 april 2015 11:00 PM
  [ # 672 ]

Alcohol?

Even zonder gekheid, vermengt met water en benzine.
Tegenwoordig zit het er standaard in…

Profiel  
 
Gepost: 23 april 2015 11:05 PM
  [ # 673 ]

Ik weet dat het toen echt een huis tuin en keuken middeltje was, maar wat was het nu ook al weer. Ethanol was het niet, want dat doet juist het tegenovergestelde, kan het methanol geweest zijn?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 april 2015 11:05 PM
  [ # 674 ]

Alcohol bind water en benzine idd..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 23 april 2015 11:08 PM
  [ # 675 ]

Dus een liter pure alcohol in de tank gooien?

Profiel  
 
 
45 van de 86
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook