Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
t=l
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wow, die espressokunstenaars worden ook steeds knapper…
Kwestie van smaak, wat mannen willen
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bogaard77 schreef:http://effextures.com/wp-content/uploads/2013/08/Jupiter.jpg
t=l
Ik heb hem
Maar we zijn hier stevig wat “spam” mail in dit topic aan het stoppen hé
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Vandaag oliepomp uit elkaar gehaald om te reinigen en o-ringen te vervangen. Nu heb ik niet helemaal opgelet, en kwam er te laat achter dat als je het pijpje met veer en plunjer uit de oliepomp draait er ergens kennelijk extra schijfringetjes tussen zitten, voor de voorspanning van de veer denk ik.
Nu zie ik in het WPH dat er idd 1 ring tussen kan zitten aan de onderzijde van de veer. Echter heb ik 2 schijfringetjes en ik heb niet gezien waar ze vandaan kwamen, (vond ze eigenlijk per toeval in het bakje reinigingsdiesel).
De vraag: waar hoor ik beide ringen te plaatsen? beide onder de veer op het pijpje? of 1 boven en 1 onder de veer of maakt het helemaal niet uit?
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Hangt er van af welke versie pomp je hebt !
Foto kan wonderen doen .
Walter.
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Beide onder de veer.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Klopt , wel moet je de service instructie een keer bekijken over de kop van de plunjer !
Ook controleren of die plunjer vrij zit in het huis
Ik kan pas maandag bij die info
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:Ik kan pas maandag bij die info
Ik vandaag al
Tevens heb je ook nog de oude (niet gemodificeerde) afvoerpijp (voor de oliedrukafregeling).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Top, nieuw type plunjer is reeds aanwezig, zal de ringen onder de veer doen en verder doorlezen of er nog meer moet.
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Eigenlijk zou je dan daarna de oliedruk moeten testen. Meer kleine stalen ringetjes verhoogt de druk, meer grote koperen ringen verlaagt de druk. Steeds ongeveer 0,2 bar per ringetje. Niet meer dan 3 stalen ringetjes, want dan kunnen de windingen van de veer tegen elkaar komen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Als ik hem in elkaar zet zoals het zat dan mag ik er toch vanuit gaan dat de druk goed is? Er is niets veranderd wat een andere overdruk zal veroorzaken toch?
Dat ik extra oliekanaaltje heb tbv smering ketting, en dat ik er een extra kanaal in heb omdat ik uiteindelijk toch een DS spanner met smering heb laten inbouwen zorgt alleen voor druk verlaging, dus de overdrukwaarde wordt niet aangetast, toch?
Al het goede duurt (heel) lang…..