4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Eindelijk…
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 april 2015 11:35 PM
  [ # 46 ]

heb nog wel 3 goed banden liggen om te proberen.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 27 april 2015 12:45 AM
  [ # 47 ]

De auto staat op bokje, en heb schijf en klauw al los,dus rijden gaat niet. cheese

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 27 april 2015 09:31 AM
  [ # 48 ]
McDean schreef:

heb nog wel 3 goed banden liggen om te proberen.

Verdriet is drie banden…
Eén te weinig,
één te veel,
en ergens één
helemaal alleen…

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 27 april 2015 05:54 PM
  [ # 49 ]

Hallo allen, hoop niet dat het vervelend word dat ik weer een vraagje heb confused , maar ik heb de as los, maar krijg het 2e stuk niet uit de bak. Nu zit er bij het 2e stuk achter het omsluithuis 2 bouten/moertjes, moet ik deze los halen? Want ik krijg nu dat stuk er niet uit, en volgens mij moet dat toch vrij makkelijk gaan.
En zo ziet dus het eerste stuk van de as er uit, de andere kant zat ook bijna geen vet meer in. Dus geen overbodige luxe 2 andere assen plaatsen.

Afbeelding Bijlagen
image-2015-04-27.jpgimage-2015-04-27(1).jpgimage-2015-04-27(2).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7309
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 april 2015 06:01 PM
  [ # 50 ]

Ja, de 2 moertjes losdraaien. de 2 bouten die met deze moertjes vastzitten houden het (tussen)lager op z’n plaats.
P.s. Je kunt ook de moertjes “net niet losdraaien” en de bouten dan ingedrukt houden richting de bak en ze een halve slag verdraaien. Zit n.l. een borgnok aan de kop van deze bout(en).

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 27 april 2015 06:02 PM
  [ # 51 ]

Als het om de lange AS gaat moeten inderdaad de 2 moertjes los.
Het wil ook wel eens zo zijn dat het tussenlager even een tikje nodig heeft om los te komen.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 27 april 2015 08:27 PM
  [ # 52 ]

Hij is er uit, valt op zich wel mee de as er uit halen. De fusee kogel los halen was het moeilijkste, toch maar een fuseekogel trekker halen.
Nu wachten op de andere assen, gekocht bij garage80.

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 12 mei 2015 04:47 PM
  [ # 53 ]

Net even een stukje gereden voor het eerst na de wissel, geen getril meer in het stuur bij 90 km. Dus hoop dat het ook zo blijft en dat dit wel echt het probleem is. Ik heb 1 as gewisseld, de radiateur, kleppendeksel pakking, veerpoot retourleiding, en de hele bende een beetje schoongemaakt.
Radiateur van de sloop gehaald en na het ontluchten blijft hij precies in de hoek lekken, niet zoveel maar lekt wel. dus kan weer op zoek naar een andere radiateur, maar heeft geen haast de temp komt niet onder de -15 deze weken. Flesje water in de auto en hopen dat het een beetje aankalkt.

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 mei 2015 05:54 PM
  [ # 54 ]

Die radiators voor een BX zijn toch gewoon leverbaar? Kosten ook niet eens erg veel.

En water veroorzaakt zoals je al aangeeft kalk, wat er dus voor gaat zorgen dat je kachelkraan vast gaat zitten. En nog meer andere ellende.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 12 mei 2015 11:30 PM
  [ # 55 ]

Nieuwe radiateur (valeo) kost een tientje of 8 nieuw.. Niet tobben met 2de handjes nismhet advies Wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook