Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
heb nog wel 3 goed banden liggen om te proberen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004
- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
De auto staat op bokje, en heb schijf en klauw al los,dus rijden gaat niet.
Geen wit maar een zwartvoetje
McDean schreef:heb nog wel 3 goed banden liggen om te proberen.
Verdriet is drie banden…
Eén te weinig,
één te veel,
en ergens één
helemaal alleen…
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004
- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Hallo allen, hoop niet dat het vervelend word dat ik weer een vraagje heb , maar ik heb de as los, maar krijg het 2e stuk niet uit de bak. Nu zit er bij het 2e stuk achter het omsluithuis 2 bouten/moertjes, moet ik deze los halen? Want ik krijg nu dat stuk er niet uit, en volgens mij moet dat toch vrij makkelijk gaan.
En zo ziet dus het eerste stuk van de as er uit, de andere kant zat ook bijna geen vet meer in. Dus geen overbodige luxe 2 andere assen plaatsen.
Geen wit maar een zwartvoetje
Ja, de 2 moertjes losdraaien. de 2 bouten die met deze moertjes vastzitten houden het (tussen)lager op z’n plaats.
P.s. Je kunt ook de moertjes “net niet losdraaien” en de bouten dan ingedrukt houden richting de bak en ze een halve slag verdraaien. Zit n.l. een borgnok aan de kop van deze bout(en).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Als het om de lange AS gaat moeten inderdaad de 2 moertjes los.
Het wil ook wel eens zo zijn dat het tussenlager even een tikje nodig heeft om los te komen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004
- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Hij is er uit, valt op zich wel mee de as er uit halen. De fusee kogel los halen was het moeilijkste, toch maar een fuseekogel trekker halen.
Nu wachten op de andere assen, gekocht bij garage80.
Geen wit maar een zwartvoetje
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004
- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Net even een stukje gereden voor het eerst na de wissel, geen getril meer in het stuur bij 90 km. Dus hoop dat het ook zo blijft en dat dit wel echt het probleem is. Ik heb 1 as gewisseld, de radiateur, kleppendeksel pakking, veerpoot retourleiding, en de hele bende een beetje schoongemaakt.
Radiateur van de sloop gehaald en na het ontluchten blijft hij precies in de hoek lekken, niet zoveel maar lekt wel. dus kan weer op zoek naar een andere radiateur, maar heeft geen haast de temp komt niet onder de -15 deze weken. Flesje water in de auto en hopen dat het een beetje aankalkt.
Geen wit maar een zwartvoetje
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die radiators voor een BX zijn toch gewoon leverbaar? Kosten ook niet eens erg veel.
En water veroorzaakt zoals je al aangeeft kalk, wat er dus voor gaat zorgen dat je kachelkraan vast gaat zitten. En nog meer andere ellende.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Nieuwe radiateur (valeo) kost een tientje of 8 nieuw.. Niet tobben met 2de handjes nismhet advies
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en