Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nu weet ik in elk geval dat die stekker grote problemen kan veroorzaken, dus dat wordt een volgende keer iets om snel naar te kijken.
Al die injectiekabelbomen zijn gaar na zoveel jaar. Niet alleen de stekkers maar ook de draden. Eigenlijk moet je standaard die oude zooi vervangen als preventieve maatregel.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van de week was maar een klein testritje. Dus vandaag maar even wat meer gaan rijden, ik denk ruim 550 km.
Het rijdt nu prima. Die Bosch bobine doet zijn werk goed, motor trekt soepel bij al lage toeren. Op lange stukken op de snelweg heb ik het idee dat de motor ook stiller loopt, ook veel minder trillingen in o.a. het gaspedaal wat erg vermoeiend is voor je voet.
In elk geval weer even ondervonden waar een DS goed in is, en dat is eigenlijk in alles. Lange stukken op de snelweg tot haarspeld bochten in de Ardennen
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is er een trucje om de ruitenwissers te vervangen?
Ik kan de armen niet ver genoeg van het raam krijgen om de wissers te vervangen. Dan komen ze tegen de motorkap.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Motorkap los doen en dan kun je de ruitenwissers vervangen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Los in de vorm van ontgrendelen of motorkap eraf halen?
Dat laatste wou ik voorkomen
Was het niet…....: contact aan, ruitenwissers aanzetten (stand 1 is voldoende),wachten tot de wissers halverwege hun slag zijn (staan nu verticaal),dan contact eraf (wissers kunnen hun slag nu niet meer automatisch afmaken), wissers vervangen door kantelen arm (dit kan nu wel), contact erop (wissers maken nu hun slag af), klaar.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat zou ik eens kunnen proberen.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je de kap helemaal open doet kan je er 1 vervangen. De andere middels citroen23 manier.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De andere lukt niet zonder de motorkap te verwijderd?
Of kan je de wisserarm eraf halen?
Je dacht dat eerder al voor te stellen.
Motorkap open, wisserarmpjes verwijderen (gelijk opblinken ), wissers vervangen en terug plaatsen.
Zorg wel dat voor je motorkap goed afgeschermd is, voor het geval dat….
Ga je originele plaatsen (staat zo mooi bij een Pallas) of after-marked?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat is origineel?
Ik was gewoon van plan nieuwe Valeo’s te plaatsen, de huidige trekken inmiddels wat strepen.
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
van die mooie chrome kleurige, die heb ik in Borculo gekocht waren iets van 16 euro en doen het perfect, staat mooier dan die zwarten.
Ps, Arjan, heb je ene foto van die stekker waar je het over had, ik wil die ook eens nakijken ivm mijn inhouden.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet eigenlijk niet of ik die wissers wel zo mooi vind, ik zal er eens op letten bij andere DSsen.
Bestuurderszijde van het blok hangt die stekker ergens. Zo’n 20 cm voor het schutboard.
Eigenlijk zit er maar 1 grote dikke stekker. Wit/licht van kleur.
Ik heb nog niet kunnen kijken wat er allemaal op die stekker zit, maar ik vermoed o.a. de aansturing van alle injectoren.
Nakijken kan geen kwaad natuurlijk. Maar licht inhouden verwacht ik niet dat daar het probleem in zit, bij mij vielen er waarschijnlijk 1 of 2 cilinders uit, dus echt een storing.
Twee stekkers toch? Een gele en een witte zo uit mijn hoofd.