5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
M’n Visa heeft ‘iets’
kloom00
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004

- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Gepost: 05 februari 2006 11:25 PM
  [ # 61 ]
s_k schreef:

Hier, voor de compleetheid:
 
Net even gemaakt Wink

Hee, wat leuk, zijn broertje staat hier , de PV-61-SX.
Ook met hetzelfde probleem van afslaan op de meest vervelende
momenten Confused Ik zal de in dit topic vermelde tips ook maar eens uitvoeren.  Very Happy

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 07 februari 2006 03:24 AM
  [ # 62 ]

Hahaha, geweldig! Die twee zijn natuurlijk achter elkaar van de productieband afgerold. Fantastisch! Wat voor kleur heeft ‘ie? En is ‘t motortje verder ook nog zo braaf?

De liefde overwon wederom het verstand. Ik heb hem natuurlijk naar de garage gebracht. Dat wil zeggen, een kennis. Maar wel een die officieel monteur is Wink. Heeft mijn Visa al eerder fantastisch op weg geholpen, dus ik vertrouw hem graag aan diegene toe.

Het zit waarschijnlijk ècht in de carburateur, die moet dus uit elkaar. Mijn vader heeft de tijd niet en ik de handigheid niet, vandaar dat ik het laat doen. Moet er volgende week mee naar Soest, dus heb hem hard nodig, m’n Visaatje.
Als het de carburateur niet is zal het de ontsteking zijn, die hebben we niet na kunnen kijken omdat de verdelerkap niet open wilde. Ga er echter vanuit dat ‘t gewoon vuil is in de carburateur. Vorige eigenaar heeft de auto niet onderhouden (alleen optisch/roest) en de 3 jaar voordat ik de auto kocht heeft hij maar 3000km gereden (distr. riem vervangen bij 89000 in oktober 2002, ik kocht hem met dik 92000km in april 2005…). Dus dat kan allemaal wel.

Achja… het is zo frustrerend. Je wil ‘m lekker verwennen met het bijwerken van wat roestplekjes, het vervangen van allevier de bandjes, het inbouwen van een leuk geluidje (niks extreems, gewoon twee ovaaltjes achterin en voorin een setje tweeweg kleintjes in 70’s design bolletjes die ik heb liggen). In elk geval wel zo dat ik niets aan de auto hoef te veranderen. Verder wil ik aan de hoofdsteunen en aan een rechter buitenspiegel. Alleen… Als er steeds is mis is, begin je daar niet aan! Hij moet éérst goed rijden…

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 07 februari 2006 04:39 PM
  [ # 63 ]
s_k schreef:

Vorige eigenaar heeft de auto niet onderhouden (alleen optisch/roest) en de 3 jaar voordat ik de auto kocht heeft hij maar 3000km gereden (distr. riem vervangen bij 89000 in oktober 2002, ik kocht hem met dik 92000km in april 2005…). Dus dat kan allemaal wel.

Da’s wel knap, want een Visa heeft geen distributieriem Wink. Volgens mij ben je een beetje gefopt…

Profiel  
 
kloom00
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004

- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Gepost: 07 februari 2006 04:51 PM
  [ # 64 ]
s_k schreef:

Hahaha, geweldig! Die twee zijn natuurlijk achter elkaar van de productieband afgerold. Fantastisch! Wat voor kleur heeft ‘ie? En is ‘t motortje verder ook nog zo braaf?

Het is een mooie bordeaux rode Visa. Hier en daar een beetje dof, maar je kan niet alles hebben Wink

Het motortje heeft hetzelfde probleem als die van jou. Hikken en afslaan komt regelmatig voor, alleen met de choke uit, blijft hij wel rijden.
Maar dat is volgens mij niet de bedoeling.

Ik heb er nog even een fotootje bijgedaan.  Very Happy

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 07 februari 2006 09:00 PM
  [ # 65 ]
s_k schreef:

Alleen… Als er steeds is mis is, begin je daar niet aan! Hij moet éérst goed rijden…

Uhm, als je zo denkt kan je dat verwennen wel vergeten Wink Je blijft altijd sleutelen… Misschien gaat ie wel beter lopen als je ‘m wat meer verwent. Karakter noemen ze dat Razz

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 07 februari 2006 10:45 PM
  [ # 66 ]
Handjes schreef:
s_k schreef:

Vorige eigenaar heeft de auto niet onderhouden (alleen optisch/roest) en de 3 jaar voordat ik de auto kocht heeft hij maar 3000km gereden (distr. riem vervangen bij 89000 in oktober 2002, ik kocht hem met dik 92000km in april 2005…). Dus dat kan allemaal wel.

Da’s wel knap, want een Visa heeft geen distributieriem Wink. Volgens mij ben je een beetje gefopt…

Nee Razz.
Ik zei Distr. Riem uit gewoonte. Kon ook ‘n filter zijn. Er stond in elk geval op een vervangen onderdeel zoiets op gekalkt. Zal morgen bij daglicht even kijken wat het ook alweer was Wink.
(stom van me :S)

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 07 februari 2006 10:46 PM
  [ # 67 ]
Caroline81 schreef:
s_k schreef:

Alleen… Als er steeds is mis is, begin je daar niet aan! Hij moet éérst goed rijden…

Uhm, als je zo denkt kan je dat verwennen wel vergeten Wink Je blijft altijd sleutelen… Misschien gaat ie wel beter lopen als je ‘m wat meer verwent. Karakter noemen ze dat Razz

Hahaha, da’s waar.
Maar wat ‘t is: Hij is gewoon niet goed behandeld. Ik wil er best aan sleutelen, maar de mishandelings-kwalen moeten er wel uit zijn. Ik mo geen reden zien om ‘m weg te willen doen Wink

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 07 februari 2006 10:47 PM
  [ # 68 ]
kloom00 schreef:
s_k schreef:

Hahaha, geweldig! Die twee zijn natuurlijk achter elkaar van de productieband afgerold. Fantastisch! Wat voor kleur heeft ‘ie? En is ‘t motortje verder ook nog zo braaf?

Het is een mooie bordeaux rode Visa. Hier en daar een beetje dof, maar je kan niet alles hebben Wink

Het motortje heeft hetzelfde probleem als die van jou. Hikken en afslaan komt regelmatig voor, alleen met de choke uit, blijft hij wel rijden.
Maar dat is volgens mij niet de bedoeling.

Ik heb er nog even een fotootje bijgedaan.  Very Happy

Wat een liefie Very Happy.
Zou ‘m zo willen hebben (helaas woon ik niet op mezelf, verdeurie).
Anyhow, die van mij lijkt iets minder ernstig in de problems te zitten dan de jouwe. Die van mij doet’t namelijk over’t algemeen gewoon goed. Alleen bij een bepaalde temperatuur is ‘t mis. En dan maar 5 minuten lang, daarvoor en daarna is alles goed. Als hij eenmaal warm is: niks aan de hand. Met de choke heeft’t in mijn geval niet te maken.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 februari 2006 11:18 PM
  [ # 69 ]

ff een tip voor de visa tuffers.

(cliche’mode@) mn ex (end Cliche"mode) was een fervent Visa tuffer.
van het 2 pittertje (het tractortje) tot de 1400 CC Bix blokkie met dual twin carb Holly’s van een Desoto USA block .
dat ding liep nog 1 op 12 ermee, alwaar de Desoto er 1 op 3 mee ging.

afijn lang verhaal kort snijdend,,, ik had steeds het idee dat er meer brandstof inging dan dat er vermogen werd geleverd.
na diverse stage’s sproeier’s te hebben uitgeprobeerd + vlotterniveau’s, wkam ik tot de conclusie dat het niet aan de carburateurs lag of andere zaken, echter wel aan de ontsteking…

aangezie hij/zij steeds vlekkeloos starte had was dat ding niet bij me opgekomen.
edoch de ombouw naar de Desoto Holly carb’s vereisten een sterke vervroeging, welke normaliter te halen was met het simpelweg vroeger zetten van de ontsteking.
echter het werkte niet puik…
dus die ontsteking heb ik eens nader onderzocht.

geheel uitgebouwt en in de bankschroef geparkeerd het ding eens in onderdelen gelegd tot en met de centrifugaal vervroeging, welke ONDER de vacuum vervroeging zit…
en ja hoor, de lagering van de gewichtjes was in puin.
dus die nylon busjes vervangen en enkele kleine aanpassingen (8 gram extra per gewicht toegevoegd, en het ding weer gemonteerd.
Hoppaaa gas erop en gaan met die banaan…..
als de brandweer, van 850 omw tot aan de 7700 omw ,daarna gingen de kleppen zweven, 5 gangen door totdat we gewoon van het gas gingen ,want zo hard was de auto niet op gebouwt, en kregen we de schrik dat we van de weg zouden waaien..
170 KMH op de teller..harder durfde ik niet, wel had ik in zn 5 nou ruim een half gaspedaal over…

sinds die verbetering/ reparatie van de ontsteking liep dat ding als geen andere visa die ik ooit heb bestuurd, dus die truuk paste ik op elke Visa toe die ik tegenkwam, en elke klant kwam terug met de vraag waarom hij in ene zo zuinig en toch vlot kon rijden….
mn antwoord was steevast,, geheim van de smit!

veel plezier ermee.
als je het zelf niet aandurft kun je ff een Pb sturen.
mvgr wupke:die wel meer USA parts op de double chevrons heeft getransplanteerd Laughing

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 17 februari 2006 02:59 PM
  [ # 70 ]

Goed, lees:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=168696
Maar ik weet nu al dat dat niks wordt.

Wie kan mij zeggen waar ik goedkoop aan een goede carburateur kan komen?

De reparateur zegt ‘gewoon mee rijden, hij rijdt nog wel even’, maar ik houd niet van rijden met een twijfelachtige auto. Ergo: Hij moet gerepareerd. Volgens die reparateur is ‘t motorvacuüm niet perfect. Hmmm…

Mijn vader zweert bij een probleem in de electronische ontsteking of onder de verdelerkap.

Ok, ik ga de gok nemen, ben ik bang. Ik heb 3 mogeljkheden
1. Verkopen voor 200 euro en doorsparen voor ‘n andere auto
2. Repareren en rijden
3. Repareren, merken dat dat niet lukt en dan geen geld meer hebben

We gaan voor 3 dan maar Sad

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 februari 2006 05:49 PM
  [ # 71 ]

Tsja, weet je wat het probleem is? Autorijden kost geld. Veel geld. En Citroen’s zijn weliswaar karaktervolle voertuigen, ze kunnen wel je portemonnee tot tranen toe uitzuigen als je een slecht exemplaar treft.
Maar als ik jouw Visa zo zie denk ik niet dat je snel een ander exemplaar zult treffen in zo’n mooie staat. Waarom niet Wupke ff PBtje sturen? Vragen staat immers vrij, en ik heb alle vertrouwen in zijn vaardigheden. En die motorblokjes van de 1100 en 1400 Visa’s is niets mis mee, kunnen een hoop kilometers hebben. Het lijkt me best de moeite waard.  Wink

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 18 februari 2006 01:42 AM
  [ # 72 ]

Wupke een PB sturen om hem te laten repareren?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 februari 2006 02:03 AM
  [ # 73 ]
s_k schreef:

Wupke een PB sturen om hem te laten repareren?

why is dat geen optie?
of denk je dat je voor mijn deur meteen 50+euro het uur mag lossen?
ik zit op dit forum voor mn lol ende plezier.
daarnaast help ik ieder die echt in nood is.
ga je me misbruiken zul je het bezuren.
maar kom je eerlijk aan mn deur voor hulp ende advies, zul je nooit mn deur gesloten vinden.
al vind ik het prettig als je me op enigerlij wijze schadeloos steld voor mn moeite ende kennis.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 27 februari 2006 01:38 PM
  [ # 74 ]

@ s_k: en, is er nog nieuws? Nog iets gedaan met de Visa?  Smile

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 09 januari 2008 12:52 PM
  [ # 75 ]

We zijn benieuwd! Doet hij het al weer?

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook