Zou het goed zijn voor mijn ollieverbruik als ik een 5w50 gebruik? Heb xsara picassa uit 2002 1.8i 16v
Grtjs
Waarom zou je 5w50 gaan gebruiken? Kwaad kan het niet maar zou eerder voor 5w30 gaan
Picasso Te Koop
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6595.jpg)
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Omdat 5W50 dikker is dan 5W30, en dat natuurlijk om het olieverbruik tegen te gaan, echter er is nog een ander probleem: Je klepstoters! Te dikke viscositeit kan problemen geven met je klepstoters, en met name bij koude motor. Dus ik zou het af willen raden.
Als ik me niet vergis is de viscositeit bij koude motor juist hetzelfde (5).
Alleen bij warme motor is de 5W50 wat dikker.
Maar de vraag is wanneer het olieverbruik het hoogst is.
Misschien is dat wel in de opwarmfase.
Dan helpt 10W40 weer wel.
Probleem is bekend bij deze motoren.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203683/
Je zou ook een motorflush kunnen toepassen dit geeft vaak een goede oplossing.
Doordat je motor al verouderd is zal er veel aanslag aanwezig zijn op de zuigers en kleppen en dus ook op de afdichting.
Als deze vervuilt is verbruik je meer olie.
Goed laten flushen daarna olie verversen en na 1500km nogmaals verversen.
Vullen met een 5w30 olie en kijken of je nu je gewenste resultaat hebt.
Ikzelf laat elke twee jaar de motor flushen zo houd je de motor nagenoeg nieuw en loopt daarna stukken soepeler.
Picasso Te Koop
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/default_set/gingerbread_man.gif)
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Ja, een goed idee van markv, is tegenwoordig erg populair , vooral voor vw motoren, of had je zelf al iets geprobeerd met pro, producten, zoals we in je andere topic hebben besproken? Bij een motor reiniging door een bedrijf, die hier in zijn gespecialiseerd , wordt dit extreem gedaan, door op een reinigings middel van 100% te laten draaien, wel er bij blijven, garage,s vertrouw ik nooit, ze gooien rustig een flesje in je tank, en je krijgt de rekening, wat niet de bedoeling is,