48 van de 86
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 50 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
Gepost: 27 april 2015 10:25 PM
  [ # 706 ]

Voorlopig blijf ik er gewoon zo mee rijden (bezijden dat afstellen dan natuurlijk), verdere upgrades zijn (misschien) voor later.

Profiel  
 
Gepost: 27 april 2015 10:26 PM
  [ # 707 ]
waterman schreef:
Ree schreef:

Volgens mij is de afstelling van het blok nog niet optimaal. Het blok heeft weinig koppel laag in de toeren en sputtert dan ook wat. Zo ken ik dit blokje niet.

Het magische woord: sproeierbezetting… en géén euro95 tanken…

Waarom geen euro95? Daar liep het perfoblok altijd prachtig op.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 april 2015 10:29 PM
  [ # 708 ]

Hoe lager de compressieverhouding hoe brakker de benzine mag zijn. Euro 95 brand niet eens in een aansteker. Dat zegt best wel wat.. Het blok wat er nu in zit, met bolle zuigers, daarvan gaf citroën al op dat er Super in moest.

Maar goed: we moeten maar eens wat met die 123 ontsteking en de curves gaan spelen. En misschien ook met de bobine.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 27 april 2015 10:32 PM
  [ # 709 ]

Wat is er nu weer mis met de bobine, ik heb precies die blauwe bosch gekocht die jij hebt aangeraden weet je nog? Die 98 (of liever nog lpg) ga ik de volgende tank proberen dan.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 april 2015 10:34 PM
  [ # 710 ]

Blauwe Bosch is ok. Weet ik veel dat je een keer naar me geluisterd hebt Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 27 april 2015 10:36 PM
  [ # 711 ]

Toch te laat gestopt met drinken?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 28 april 2015 09:05 PM
  [ # 712 ]
Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 april 2015 09:24 PM
  [ # 713 ]
graddus schreef:

Die 98 (of liever nog lpg) ga ik de volgende tank proberen dan.

Ieder blok kan ook op 95 lopen, als je het maar laat genoeg ontsteekt Smile

Je blok zal vast lekkerder gaan draaien als je je ontsteking vervroegt, en met 98 kan je hem nog meer vervroegen. Maar omdat je blok nu niet pingelt, verwacht ik geen grote verbetering met 98 zonder de ontsteking verder af te stellen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 april 2015 10:05 PM
  [ # 714 ]

Ree, zonder de ontsteking opnieuw te hebben afgesteld leverde mijn sm 10 pk meer op 98 dan op 95, gemeten op de rollenbank. Toen we er V-power racing in gooiden, 102 octaan, kwam er zelfs ruim 15 extra los ten opzichte van 95.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 29 april 2015 08:16 PM
  [ # 715 ]

Vandaag de ‘keurmeester’ van Le Citron Pressé op huisbezoek gehad (jaja, oude dames verdienen een voorkeursbehandeling) om eens even te kijken wat het ouwe lijk allemaal te bieden heeft. Nou, dat viel helemaal niet tegen. Behalve een serieus zwetende radiateur (maar dat was al bekend) eigenlijk geen aanmerkingen op de technische staat van de traction. Samen nog wat last minute tinkering uitgevoerd. De ontsteking goed op tijd gezet en ‘dynamisch’ gesteld. Andere curve gekozen op de 123 die beter bij dit blok lijkt te passen. De motor pakt nu prachtig op en trekt vlot door in de toeren. Ook de carburateur is nu mooi afgeregeld. De motor loopt strak 600 toeren stationair zonder hikjes of plofjes. Wat een genot om mee te rijden. Snel, voor je het weet rijd je te hard. En hoewel we natuurlijk nog ‘en rodage’ zijn, heb ik het toch niet kunnen laten om zojuist op de snelweg even een stukje 130 te rijden. Succesvol middagje dus.

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 29 april 2015 08:24 PM
  [ # 716 ]

Chapeau!

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 29 april 2015 08:26 PM
  [ # 717 ]

Mooi mooi mooi, een nieuwe parel is geboren. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 29 april 2015 09:51 PM
  [ # 718 ]
graddus schreef:

Wat een genot om mee te rijden.

Oelala. Dat is goed nieuws.

Als de radiateur al wat zweet, zou ik het systeem niet onder druk gaan brengen. Dan maar een paar litertjes extra koelvloeistof in de kofferbak.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 29 april 2015 09:57 PM
  [ # 719 ]

Ga ik ook niet doen. Heb gisteren een expansievaatje uit een ‘kuch’ Suzuki Alto gehaald bij ome Dirk. Dat heb ik aangesloten op het overlooppijpje in plaats van het flesje dat ik er eerst tussen had gefluxt. Een nieuwe radiateur lijkt geen luxe.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 29 april 2015 10:56 PM
  [ # 720 ]

Gefeliciteerd! Dat zijn goede berichten Smile
130…

Profiel  
 
 
48 van de 86
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 50 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook