25 van de 75
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
Ma Prestige - deurpanelen
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 april 2015 10:49 AM
  [ # 361 ]
maartens schreef:

Nee, motor loopt nog niet. Eerst de zaak in elkaar bouwen.

Ps: ik zoek geen nieuwe LLM maar een luchtfilter Wink

Sorry te snel gelezen, die filters zijn wel aan te komen Wink

Het is LMM, LuchtMassaMeter.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 20 april 2015 11:07 AM
  [ # 362 ]

We wonen in het bos, dus ongedierte is mij niet vreemd. Mijn verdenking ging ook meteen naar muizen, maar dit had ik ook niet verwacht m.n. de vastzittende LMM is voor mij iets nieuws. Het aluminium was geoxideerd (witte aanslag) aan de binnenzijde waardoor de klep aanliep tegen de zijwanden.
Of er nu echt een verband bestaat tussen de muizen en de geoxideerde LMM vraag ik me af. Het viel me wel op dat het luchtfilter met de muizentroep in ontbinding ‘nat’ was. Geen droge zooi, maar een natte stinkende drab. Echt heel vies.
Ik vraag me dus af of dat voor de corrosie heeft gezorgd. Ik heb - ook al heeft mijn CX soms jaren stilgestaan - nog nooit een vastzittende LMM gehad.

Enfin, eerst een filter scoren dan de zaak weer inbouwen.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 april 2015 11:30 AM
  [ # 363 ]

Een boel muizen pis zorgt wel voor corrosie zou ik denken…

Ik heb 1 keer een dode muis in de DS gehad, 1 keer een opgevreten draadboom (amsterdam bij een GS van een vriend) en een keer een levende rat in de SM…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 20 april 2015 11:45 AM
  [ # 364 ]

levende rat in de SM…

en die zat zeker achter het stuur Wink

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 21 april 2015 01:00 PM
  [ # 365 ]

Nu ik die LMM in mijn handen heb en eens goed heb gekeken heb ik eens gegooled op het serienummer.
Het blijkt dat er een hele hoop nummers zijn die allemaal uitkomen bij een CX.
CX 0280202100 of 0280202005
Bosch 95640366

Ik vraag me dus af hoeveel verschillende versies er zijn.

Sterker nog, zijn al die LMM wel allemaal zo verschillend? Ik kan me niet voorstellen dat Bosch zoveel verschillende types LLM heeft gemaakt. Het principe van het ding is vrij simpel: meten van de hoeveelheid lucht. Dat is natuurlijk bij alle auto’s hetzelfde. Eigenlijk is de LMM niet meer dan een sensor.
Het zal de computer zijn die deze gegevens interpreteert en combineert.

Ik kan me voorstellen dat de aansluiting en de bevestiging van de LMM verschilt, maar verschilt de werking?
Ik kan me hooguit voorstellen dat de (weerstand) waarden die de LMM doorgeeft aan de computer onderling verschilt.

Heeft iemand wel eens die dingen uitgewisseld=

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 april 2015 01:25 PM
  [ # 366 ]

Al die nrs zijn anders, ik vermoed wel om een rede. Het is namelijk veel goedkoper overal hetzelfde onderdeel in te zetten.

Voor een serie 2 weet ik dat je in elk geval deze versies heb:
25 GTi
25 GTi met kat
25 GTi Turbo (zonder intercooler)
25 GTi Turbo 2 (met intercooler)
25 GTi Turbo 2 met kat (en met intercooler)

Allemaal hebben ze een ander Boschnr.

Dan weet ik niet of er nog verschil zit tussen een vroege en later 25 GTi, de latere hebben namelijk maar 1 BDP sensor, de vroege net als serie 1 2 BDP sensoren.

Met uitwisselen heb ik geen ervaring Wink
Ik kan me voorstellen dat het verschil in de veerspanning zit. Bij een motor waar meer lucht wordt gezogen zal de flap sneller naar max gaan, dus misschien is de veer dan zwaarder.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 28 april 2015 09:49 AM
  [ # 367 ]

Inmiddels is mijn probleem van het niet starten - een vastzittende luchtklep van de LMM (waarschijnlijk door ‘gemuis’ veroorzaakt)- opgelost.


Een nieuw luchtfilter gemaakt van universeel materiaal (grof en fijn).

en geen muizen meer in mijn luchtfilter

Daarna weer starten en lopen.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 april 2015 10:04 AM
  [ # 368 ]

Haha grappig oplossing zo!

Die filters kan je nog wel nieuw kopen hoor. Ze gaan zonder muizen best lang mee, want ze zijn gewoon schoon te maken.
Als ze echt oud worden gaat de rubberen rand wel stuk door uitdroging.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 28 april 2015 10:26 AM
  [ # 369 ]

Ik begreep van ‘deskundigen’ dat het filter langzaam verteert en uit elkaar gaat vallen.
Vervolgens wordt het filter langzaam maar zeker door de motor opgezogen.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 april 2015 11:17 AM
  [ # 370 ]

Ik geloof ook wel dat het foam niet het eeuwige leven heeft. Maar gezien je het toch elke 10k er even uit zal moeten halen om schoon te maken kan je dat prima in de gaten houden Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 april 2015 11:24 AM
  [ # 371 ]

Ik denk dat de muizen er nog gewoon inkunnen. Je staat versteld door welke kleine gaatjes ze passen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 28 april 2015 12:10 PM
  [ # 372 ]

Ik denk dat de muizen er nog gewoon inkunnen. Je staat versteld door welke kleine gaatjes ze passen.

Zou je denken? Ik kan niet eens mijn pink er door steken…. ( 1 x 1 cm) Veldmuizen zijn idd erg klein, maar ik denk toch niet zo klein.

Over een paar jaar - als het filter weer opengaat - weten we het!

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 28 april 2015 03:33 PM
  [ # 373 ]

ik ben blij dat dat het was, en dat je weer kan zweven !!
Nu met frisse lucht Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 04 mei 2015 01:16 PM
  [ # 374 ]

Wat is dit nu weer?

https://www.youtube.com/watch?v=Tsmsx6dIIyc&feature=youtube_gdata

van 0 naar 100 in 1 seconde.

Ik ga er van uit dat het in de meter zelf zit, komt ook een geluidje uit.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 mei 2015 01:29 PM
  [ # 375 ]

Volgens mij draait het trommeltje wat de snelheid aangeeft tegen een veer in.
Lijkt erop dat deze veer los is dan wel kapot is.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
25 van de 75
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook