Dus wel tijdsdruk!
Daarom de reparaties gedaan zonder camera man en met de camera op statief. Steeds goed opletten dat mijn arm niet voor de lens zat, soms maar met links ipv rechts sleutelen ivm het beeld, maar de DS is weer klaar.
Films zullen wel wat minder worden, maar met monteren kan je vaak nog heel wat goed maken.
Wel in potentie 4 films: voorremblokken wisselen, achterwiellager vervangen, fusee blok wisselen en een fusee kogel vervangen ( was versleten op mijn vervangings fusee).
Geduld aub, want monteren kost veel meer tijd dan het sleutelen!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Goed naar wheeler dealers kijken! Die monteur, Ed China, zit alles vrolijk uit te leggen terwijl hij aan het sleutelen is. Best knap, zelfs al is het geregisseerd. Ik spreek ook wel eens tijdens het sleutelen, maar dan gaat het niet lekker en dat is meestal niet geschikt voor mijn kinderen…
Weer APK voor 2 jaar.
Sleutelen, praten en filmen tegelijk is gelukt.
Nu nog de grootste klus: monteren van de films. Dat gaat veeel langer kosten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Gefeliciteerd met de APK en succes met het andere monteren!
Egbert schreef:
Sleutelen, praten en filmen tegelijk is gelukt.
Drie dingen tegelijk…. Weet je zeker dat je een man bent?!?
Gefeliciteer, grote klasse Egbert! En je kunt dus mee naar Parijs…
Succes met de montage, ben benieuwd naar de docu!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Gefeliciteerd, inderdaad nu kan je mee naar Parijs. Mijn dame is ook net goedgekeurd. Rijd je overigens mee in de colonne vanaf Oosterhout?
Vandaag tijdens ontkoppelen: knal, auto schoot vooruit, koppeling lam.
Zonder koppeling op toeren schakelend en met startend weg rijden in zijn 1 op het werk gekomen en weer thuis.
Blijkt de m7 bout van de koppelings boemerang gebroken. Helaas zo diep in het koppelingshuis afgebroken dat het restje er niet uit te tikken is.
Dus opboren en dan li tap.
Maar door de waterpomp en waterpomp huis kan je er niet boven komen ->
Radiateur gedemonteerd, waterpomp er af, waterpomp huis er af. En opgeboord, li tap er in, stompje er uit.
Ben nu weer half met het opbouwen, morgen verder.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
damn. kon je er geen moer op lassen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Oei! Dat is er één in de categorie ‘kleine dingen blijf je houden…’ 🤔
Komen alle krachten van die hevel op een M7 boutje? Dat vraagt bijna om standaard opname in het periodiek onderhoudsschema…
Suc6 met de wederopbouw, weliswaar routine maar je sleutelt zo en passant een hoop onderdelen weg!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Gelukkig kon je DS-TT om raad vragen…
Die gasten hebben overal een oplossing voor…
Maar inderdaad wel bijzonder. Heb je het vaker meegemaakt dat die bout breekt?
Ik heb er vaker van gehoord, maar gelukkig 1e keer bij mij.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Egbert, was het nou slijtage of ‘metaalmoeheid’?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb het ook 1 keer gehad. Meestal slijtage doordat smering ontbreekt.
Het kan geen kwaad het boutje periodiek te inspecteren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Was goed gesmeerd, want die tip ken ik al.
Nee was metaalmoeheid, in een keer kets door midden.
Maar net de radiateur weer gevuld en hij is weer klaar!
(Gelijk ook van de li remklaauw zuiger + ringen vervangen ivm LHM lekkag op het remblok)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Egbert schreef:Vandaag tijdens ontkoppelen: knal, auto schoot vooruit, koppeling lam.
Had ik ook eens toen ik in stilstand de koppelingspedaal onder mijn voet weggleed.
Later bij de motorwissel zag de koppelingsplaat (gebroken veren) er zo uit:
Ik merkte zelf niets tijdens rijden, maar denk weldat het deze schade heeft veroorzaakt,
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!