2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Jan’s Christine VII
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 29 april 2015 09:39 PM
  [ # 16 ]

Nee ik had een viertraps. Niks mis mee, de XM doet het er ook prima mee, maar het duurde altijd even voordat er iets gebeurde als je op het gas trapte. heel irritant.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 30 april 2015 09:16 AM
  [ # 17 ]

Dan kan ik je een proefrit zeer aanbevelen. Al die 136 peekaatjes staan steeds volop ter beschikking door die zes versnellingen.
Vooral veeeeel stiller dan die 2.1 TD
Al aardig wat km mee gedraaid. Je komt eigenlijk nauwelijks meer onder de motorkap. Hoofdzakelijk voor het bijvullen van het ruitensproeiervat.
En dat is zo’n beetje dezelfde ervaring als de Xantia HDi rijders. Die motoren doen gewoon hun werk.
Opnieuw, jammer dat er zo’n lelijk hok omheen zit.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 01 mei 2015 02:09 PM
  [ # 18 ]

“Je komt nauwelijks meer onder de motorkap” klinkt goed voor een “verstandige” auto!  Wink

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 01 mei 2015 08:05 PM
  [ # 19 ]

ballon ballon ballon ballon


          APK!!!!


ballon ballon ballon ballon


6 tientjes aftikken, en in een keer er door!

Ze heeft dit jaar gekost aan onderhoud behalve de beurten:
125 euro om een kachelslang te laten vervangen.
Twee Michelins
Twee lampjes voor de stadslichten
25 euro onderzoekskosten en een flesje spul voor in de tank, van Wijnhoven.
Laat mensen maar janken over ouwe franse auto’s, volgens mij kan je niet veel goedkoper rijden met je opel astma… Wink

Het plan is nu als volgt:
1. tank met reiniger leegrijden en kijken of dat helpt.
2. En zo niet slangen op de tank checken(moet zowizo) en brandstoffilter vervangen.
3. En zo niet die brandstofpomp op de CIFOmarkt kopen en er op laten zetten samen met een distributiewissel.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
backinblack
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-02-2015

Gepost: 03 mei 2015 10:58 PM
  [ # 20 ]

Lucas Epic Dieselpomp in car repair:

Waarschijnlijk (ik ben niet helderziend) lekt je pomp slechts via het timing dekseltje.

Da’s aan de voorkant achter de hydrauliek pomp.

Dekseltje markeren, ik weet niet waarom maar dat vertellen de fransen elkaar in het frans.

Hydro pomp opzij, even heel moeizaam sleutelen met een kleine torx. Die twee torx boutjes zitten echt vast en het torx boutje aan de bestuurderskant zit achter een ander onderdeel. Tip: Van een bitje maak je snel speciaal gereedschap.

Achter het dekseltje vind je een uitgeharde O-ring, vervangen en rijden maar.

Het is ook mogelijk om de diesel pomp te demonteren met de aandrijvende poelie tijdelijk vastgezet in de auto en een ad-hoc poelie “duwer”. Poelie blijft op z’n plaats, pomp duw je eraf. Scheelt distributie riem etc demonteren. Ergens heb ik een beschrijving.

Laat maar weten als in car repair niet lukt.

Citroen XM TD grijs van 1992 tot 530K
Citroen XM TD Automaat grijs tot 450K
Citroen XM TD Automaat zwart tot 470K
Citroen C6 2.7 HDI Lignage Sable de Langrune

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 mei 2015 08:27 PM
  [ # 21 ]

Als ik het me goed herinner kan je het tandriemwile van de Lucas EPIC met twee boutjes vastzetten. Daardoor blijft je de D-riem op zijn plek en onder spanning.
Dan kan je die pomp er uit halen en van nieuwe pakkingen voorzien.
Als het op die manier niet lukt kijk dan hier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1886318/
Dat gereedschap heb ik aan Oldenhage gedoneerd.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 12 mei 2015 11:37 PM
  [ # 22 ]

Kijk dat zijn allemaal tips waar je wat aan hebt!

Voor ik de pomp ga vervangen ga ik eerst maar eens kijken of er dan toch misschien lekkage is.
Ik ruik geen diesel daar bij de pomp.

Maar eerst ben ik even druk met de carburatieproblemen met de CX.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook