Nu viel me net dat laatste zinnetje op:
“Le numéro indiqué est aux Pays Bas, donc 00316-28484048.”
je hoeft er dus niet ver voor te rijden
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ze liggen hier op zolder . Mijn naam hadden jullie wellicht ook al gelezen in de advertentie. Ik heb besloten dat ze mogen gaan. Ik heb laatst proef gereden met een SM voorzien van RR. Ze zijn niet 100% stijf en dat vind ik niet prettig. Dat had ik in al die jaren nog niet mogen ervaren.
Voor Leboncoin moet je een adres in Frankrijk opgeven. Het huis van wijlen mijn vader biedt uitkomst. De prijs is afgestemd op de laatst verkochte set zonder originele doppen en in minder mooie staat. Er is wat onderhandelingsruimte. Ik verwacht de velgen niet in Nederland kwijt te raken. In Nederland heeft men niet zoveel geld over voor de zeldzame SM-onderdelen zoals RR en de Continental Edison radio. Niet voor niks verkoopt Ferry bijna alle radio’s in het buitenland. Hij blijft er niet mee zitten. Dus met een beetje geduld gaan deze RR uiteindelijk ook.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Nu de RR’s inmiddels worden gefabriceerd uit LM zijn er ook al suggesties/voorstellen bij onze oosterburen om deze na te maken in de 16” variant. Voordeel is dan dat er een high end band op kan.
Of zo’n 16” RR mooi staat onder een sm ??? Zal mij benieuwen wanneer de 1e foto’s op het internet verschijnen…........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bij onze Oosterburen van het magazijn heb ik nog niet gehoord dat er wordt gedacht over het reproduceren van 16 inch wielen. Nou is er geen alleenrecht voor het maken van dingen bij de clubs. Het maken van een batch wielen kost wel erg veel geld en gezien het ondernemersrisico van verkoop, schat ik in dat er niet zo maar iemand gaat opstaan om in 16 inch wielen te investeren. De inschatting van Regembeau om 15 inch wielen te maken was naar verluidt geënt op de inschatting dat de meeste SM-rijders de originele wielmaat zouden willen hebben en dat hij ze daarom ook wel weer aan de man zou brengen. Het schijnt niet onaardig te gaan met de verkoop.
Er zijn SM-rijders die alles origineel en chique de friemel willen hebben, anders dan standaard. Dat soort mensen blijft gaan voor originele RR. Dat gaat niet over rij-eigenschappen, duurzaamheid, stoeprandproof en dat soort dingen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Dit lijkt me de lichtmetaal variant ??? alhoewel…..aan de kopboutgaten lijken
het orginele velgen…..
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/714051308.htm?ca=12_s
http://www.youtube.com/watch?v=n4YnFZ7L_24
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
De advertentie zegt genoeg, tweede serie van Michelin en dus originele en niet die van Regembeau.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
maar, zo te zien wel aan de binnenkant gespoten en dat hoort absoluut niet. De ronde sierdopjes zijn wel de originele en niet die van Regembeau.
Ik zie ook geen wielbouten. Die moet je ook hebben. Die wijken af van die van de stalen velgen. Zelfde prijs als ik vraag trouwens. Hier komt een kleine 400 bij voor het laten maken van de wielbouten, zo weet ik uit ervaring van de wielbouten die ik een paar jaar terug liet maken. En dan moet je maar net een origineel hebben om een kopie van te maken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Orginele foto’s van Ferry: zien er goed uit.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
En weer weg.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Precies !! Hij heeft een beetje een hekel aan het forum. daarom waarschijlijk ergens ander geplaatst.
Maar hij popt altijd wel weer ergens op
http://www.collectioncar.com/detailed.php?ad=44058&category_id=2&lang=nl
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Wauw….......
http://www.leboncoin.fr/voitures/800226322.htm?ca=12_s
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vraag me af, zijn ze dat nog wel waard nu dat er mooie replica’s op de markt zijn…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
citroen23 schreef:Wauw….......
Hoop dat dit niet de prijs per stuk is
Walter
Meten is weten , gissen is missen