De fan is bijna binnen, gister was Fedex al hier maar waren te lui om het hek open te doen We waren gewoon thuis. Grrrrr
ijcobar schreef:Wie weet de maat van de sensor die in de IE radiateur zit? Kan ik alvast op zoek naar een verloopring.
Volgens mij past een sensor uit een alfa 164 qua maat en inschakel waarden. Het is wat jaren geleden maar je hebt een sensor nodig met een hele lage inschakel waarde(?) omdat de sensor onderaan redelijk onderaan zit van de radiateur. ik kreeg hem ingeschakeld op 85 graden.
Veel klus plezier!
Ik ben benieuwd naar het resultaat
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Die workmate is inmiddels ook een goed gebruikte oldtimer.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Die heb ik ook nog zo’n blauwe workmate!
Maar die fan ziet er goed uit!
Ik denk dat het grote voordeel zit in de goede afsluiting in die bak.
De warme lucht kan alleen maar naar buiten.
Bij de IE fan wervelt de lucht voornamelijk in die bak rond en gaat waarschijnlijk maar deels naar buiten.
Ik ben wel positief verrast met deze oplossing!
Het is geen kinderachtig fannetje, hij is ook behoorlijk zwaar. Nu bezig om de nieuwe 70A dynamo er in te kleien en wat bekabeling aan het aanpassen. Zit nog te wachten op de connector voor de sensor en moet nog een verloopring halen.
Nog even een vraag, misschien heb ik het gemist…
Wordt die fan traploos geregeld of schakelt ie alleen aan of uit?
Als ie traploos geregeld wordt valt het misschien wel mee met het stroomverbruik…
Wordt inderdaad traploos geregeld.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Erg interessant!
Kwam dit tegen, een zeer compacte airco/kachelunit:
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als dat onder de motorkap in een ds past zou dat een prachtige upgrade zijn!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik weet ook wel andere voiture waar ‘ie goed zou uitkomen!
Tnx voor de link.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!