Afgelopen weekend pech langs de snelweg gehad met mijn Saxo. Ik baal flink want het is altijd een fijn autootje geweest. En dan plots dit!
Ik reed op de snelweg en hoorde een trllend/tikkend geluid aan de voorkant. Bij gas geven werd het luider. Plots viel de snelheid weg. Gas geven had geen zin, ik zakte terug naar de 80 km/uur en ben toen op de vluchtstrook gaan staan. De motot viel uit en er kwam rook onder de motorkap vandaan.
Tijdens het wegslepen had ik de motr weer gestart en deze draaide stationer. Na zo’n 20 km hoorde ik weer dat trillende geluid en viel de motor uit.
Ik heb ontdekt dat er olie in het reservaat van de koelvloeistof zit. Het oliepeil is slechts een klein beetje gezakt maar er zit nog voldoende in. De koelvloeistof is ook nog op niveau.
Ik heb nooit eerder problemen gehad met een moeilijke start of iets dergelijks.
Wat ou er aan de hand kunnen zijn?
Zou de koppakking kapot zijn of is er iets anders aan de hand?
Hopelijk is hier iemand die me kan vertellen wat het probleem kan zijn. De auto is van 1999 met 115000 km op de teller en ik hoop er nog wel wat km mee te kunnen maken.
Alvast bedankt.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Bijna zeker…..koppakking. Ben alleen bang dat er meer aan de hand is als ik je verhaal zo lees.
Van afstand is de juiste diagnose moeilijk, of niet, te stellen. Dus een bezoekje gaan brengen aan de garage
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Koppakking en misschien de pingelsensor kapot?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Had gehoopt dat het iets anders zou kunnen zijn maar heb al meerdere antwoorden gehoord dat het de koppakking moet zijn. Er zit echter geen viezigheid in de olie en geen witte spikkeltjes in de uitlaat. De motor kan ik ook nog starten.
Maar ben bang dat de reparatie te duur is en dat het einde auto is.
Als je voor de rest weet dat de auto goed is, geen andere kosten in het vooruitzicht, laat er dan een occ. blok inlepelen, of doe het zelf.
Gaat je een pak minder kosten dan een andere auto.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Aan wat voor bedrag moet ik dan denken? Als ik dit laat doen. Zelf lukt het me niet.
denk aan een 6-700 max.
mogelijk goedkoper.
Welke regio woon je?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Auto staat in Zoetermeer. Ik vind 600 eigenlijk al teveel. Er moeten ook 2 nieuwe banden onder en dan is het nog de vraag of de auto volgende maand door de APK komt.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kortom, afvoeren naar de sloop en iets anders kopen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Inderdaad, opknijpen dus en lekker gaan fietsen….