4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
van BX naar Xsara, slim?
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 februari 2006 02:30 PM
  [ # 46 ]

Leuke Xsara - BX discussie Wink

Persoonlijk vind ik de Xsara wél een mooie auto. Wil er wel eens in rijden, voor de gein.

Maar Metro, is een BX turbodiesel geen oplossing? Dan heb je de voordelen van een BX met de voordelen van diesel.

Het mooiste zou echter het inbouwen van een LPG-installatie zijn. Dan blijf je de power houden van je huidige BX (dan hoef je ook niet over te stappen naar een auto waar je weer kosten mee maakt). Het duurt dan even voordat je de gemaakte kosten van inbouw eruit hebt en je betaalt wat meer wegenbelasting, maar je rijdt lachend weg bij het tankstation Exclamation  Cool

Met de kilometers die jij maakt is het zeker het overwegen waard, lijkt me.

Succes bij Hesselink in ieder geval.

Als je nog eens durft over te stappen naar een andere Citroën, laat het maar weten op dit forum. Er zijn genoeg mensen die je wel weer terug in de BX zullen krijgen, want ook nu is het weer gelukt.  Razz Razz

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 februari 2006 02:36 PM
  [ # 47 ]
XBXG schreef:

...
Maar Metro, is een BX turbodiesel geen oplossing? Dan heb je de voordelen van een BX met de voordelen van diesel.

Sterker nog, ik vind de gewone diesel ook best acceptabel in de BX. Er wordt nogal eens geroepen dat de gewone diesel traag is, maar er wordt nog wel eens vergeten dat de BX diesel bij haar introductie tot een van de snelste (atmosferische) diesels van dat moment behoorde.  Wink

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 17 februari 2006 02:36 PM
  [ # 48 ]

haha ja ik ben nou eenmaal gek van bxen, en ik vergeef ze ook erg snel dingen. Zoals vanmorgen, ik had een beetje haast en jaaaa hoor. stoplampje wilde niet uitgaan want de riem slipte (hoorde hem even piepen) . Pas na wat lieve woordjes ging het lampje uit. Nja toen ik spullen in ging laden was ik er wel weer erg blij mee, je kan echt veel kwijt in zo’n bx met de achterbank omlaag. Ideaal nu ik steeds dingen moet verhuizen naar mijn nieuwe woning Smile

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 februari 2006 02:40 PM
  [ # 49 ]
XBXG schreef:

Leuke Xsara - BX discussie Wink

Persoonlijk vind ik de Xsara wél een mooie auto. Wil er wel eens in rijden, voor de gein.

Vind ik ook. Ik was erg gecharmeerd van de Xsara toen deze de ZX opvolgde. De Claudia Schiffer reclame was ook best aardig btw Wink

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 17 februari 2006 02:44 PM
  [ # 50 ]

Ik vind de xsara trouwens ook helemaal geen lelijke auto, de ZX ook niet (die heb ik zelf ook gehad) en het zijn fijn rijdende wagens.

LPG inbouw in de bx kost rond de 1500 euro, dat heb ik wel eens nagevraagd, alleen het is dan natuurlijk een G2 installatie, en dat betekent een dure WB, bij mijn vorige BX betaalde ik 74 euro per maand WB, en dan is het financieel niet echt aantrekkelijk meer, de LPG prijzen zijn ook best wel wat gestegen de afgelopen tijd (55 cent zag ik laatst) en ik ga dalijk alleen maar minder rijden vanwege een verhuizing.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 17 februari 2006 02:51 PM
  [ # 51 ]

Bij zowel de ZX als een Xsara mis ik Citroën charme. Ik vind een BX niet echt heel erg mooi,maar tis qua uiterlijk en rijgedrag wel onmiskenbaar een Citroën.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 februari 2006 02:51 PM
  [ # 52 ]
winnetou schreef:
XBXG schreef:

...
Maar Metro, is een BX turbodiesel geen oplossing? Dan heb je de voordelen van een BX met de voordelen van diesel.

Sterker nog, ik vind de gewone diesel ook best acceptabel in de BX. Er wordt nogal eens geroepen dat de gewone diesel traag is, maar er wordt nog wel eens vergeten dat de BX diesel bij haar introductie tot een van de snelste (atmosferische) diesels van dat moment behoorde.  Wink


Hehe, inderdaad. Ik rij in zo’n atmosferische diesel, en het bevalt me heerlijk. Zeker nu ik steeds vaker Het Nieuwe Rijden toepas. Een BX diesel zonder turbo is een heerlijk rustig rijdende BX met een beer van een motor. Maar als je natuurlijk vanuit een BX 19 GTI komt, is dat wel heel erg wennen!! Vandaar dat ik aangaf dat Metro wellicht beter voor een Turbodiesel kan gaan INDIEN ie voor diesel kiest.

 

metro2005 schreef:

ik ga dalijk alleen maar minder rijden vanwege een verhuizing.


Kijkaan, des te meer reden om geen diesel te kopen maar lekker benzine te blijven rijden.  Very Happy

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 februari 2006 05:17 PM
  [ # 53 ]
XBXG schreef:

.... Maar als je natuurlijk vanuit een BX 19 GTI komt, is dat wel heel erg wennen!! Vandaar dat ik aangaf dat Metro wellicht beter voor een Turbodiesel kan gaan INDIEN ie voor diesel kiest.

Helemaal waar!! Daarom ben ik destijds ook speciaal op zoek gegaan naar een turbodiesel, die GTI die ik daarvoor had was veel te lekker!!  Twisted Evil  Twisted Evil

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27930
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 februari 2006 09:57 PM
  [ # 54 ]

toevallig heb ik van de week als Xsara rijden ook een flinke rit gemaakt in een BX GTi

tja wat zijn voor mij de verschillen:
- meer windgeruis bij de BX
- stoelen zitten beide prima
- BX geen hoogte verstelbaar stuur
- Xsara heeft denk ik een beter wegligging
- Xsara heeft natuurlijk aantal veiligheids verzieningen meer (ABS/meerdere airbags)
- bij een Xsara hoef je natuurlijk nooit te wachten op druk van veersysteem Wink

mijn eigen Xsara kan harder comfortabel over een hobbel dan de BX (BX is verder goed qua vering)
maar in een witte Xsara berline 1.9D waar ik wel eens in gereden heb was dat een stuk minder als mijn eigen Xsara.

uiteraard gaat een BX bij een later snelheid wel soepeler over een drempel Smile

de motor is moeilijk te vergelijken met een GTi
dan moet je er een Xsara 1.6 16V naast zetten of 2.0

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 17 februari 2006 10:15 PM
  [ # 55 ]
arjan_verkade schreef:

toevallig heb ik van de week als Xsara rijden ook een flinke rit gemaakt in een BX GTi

tja wat zijn voor mij de verschillen:
- meer windgeruis bij de BX
- stoelen zitten beide prima
- BX geen hoogte verstelbaar stuur
- Xsara heeft denk ik een beter wegligging
- Xsara heeft natuurlijk aantal veiligheids verzieningen meer (ABS/meerdere airbags)
- bij een Xsara hoef je natuurlijk nooit te wachten op druk van veersysteem Wink

mijn eigen Xsara kan harder comfortabel over een hobbel dan de BX (BX is verder goed qua vering)
maar in een witte Xsara berline 1.9D waar ik wel eens in gereden heb was dat een stuk minder als mijn eigen Xsara.

uiteraard gaat een BX bij een later snelheid wel soepeler over een drempel Smile

de motor is moeilijk te vergelijken met een GTi
dan moet je er een Xsara 1.6 16V naast zetten of 2.0

Als jij de xsara vering beter vindt dan heb jij nog niet in mijn bx met opgeboorde 1.4 bollen gereden Laughing

Drempels, liggen die hier in nederland dan Confused:

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27930
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 februari 2006 10:19 PM
  [ # 56 ]
metro2005 schreef:
arjan_verkade schreef:

toevallig heb ik van de week als Xsara rijden ook een flinke rit gemaakt in een BX GTi

tja wat zijn voor mij de verschillen:
- meer windgeruis bij de BX
- stoelen zitten beide prima
- BX geen hoogte verstelbaar stuur
- Xsara heeft denk ik een beter wegligging
- Xsara heeft natuurlijk aantal veiligheids verzieningen meer (ABS/meerdere airbags)
- bij een Xsara hoef je natuurlijk nooit te wachten op druk van veersysteem Wink

mijn eigen Xsara kan harder comfortabel over een hobbel dan de BX (BX is verder goed qua vering)
maar in een witte Xsara berline 1.9D waar ik wel eens in gereden heb was dat een stuk minder als mijn eigen Xsara.

uiteraard gaat een BX bij een later snelheid wel soepeler over een drempel Smile

de motor is moeilijk te vergelijken met een GTi
dan moet je er een Xsara 1.6 16V naast zetten of 2.0

Als jij de xsara vering beter vindt dan heb jij nog niet in mijn bx met opgeboorde 1.4 bollen gereden Laughing

Drempels, liggen die hier in nederland dan Confused:

ik vergelijk het met de GTi waarin ik van de week reed.

heb ooit wel eens in een 1.4 of 1.6 gereden, maar dat was een leen auto van de garage.
dus ik weet niet of die 100% veerde

en ik zeg ook niet dat de Xsara comforaber veert
maar dat max snelheid over een drempel (waarbij je nog normaal kan bijven zitten in de auto) bij mijn Xsara hoger ligt dan bij de BX, die ging nogal deinen Wink

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 20 februari 2006 10:23 AM
  [ # 57 ]

Even een update:

van het weekend de boel schoongemaakt, motor helemaal gereinigd, LHM vat losgehaald, filters eruit gehaald en met remmenreiniger schoongemaakt (zat toch nog troep in, blijkbaar losgekomen na de laaste LHM wissel) en.. sinds dat ik dat gedaan heb doet de stuurbekrachtiging het weer goed! geen hikje of hapering meer te bekennen. Kan een klein beetje vuil in een filter zo’n enorme invloed hebben op je stuurbekrachtiging??

Ik wacht nog even af of de auto het morgen nog steeds goed doet, als die het 3 dagen achtereenvolgens goed doet dan zal ie het wel blijven doen toch Rolling Eyes ? anders bel ik hesselink af Smile Of zou het slim zijn hem toch daar te brengen voor een algehele check?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 20 februari 2006 02:34 PM
  [ # 58 ]
metro2005 schreef:

.... Kan een klein beetje vuil in een filter zo’n enorme invloed hebben op je stuurbekrachtiging??

Blijkbaar… wel een goed teken dat het nu wel goed gaat. Dat betekent dat je stuurhuis dus gewoon in orde is, een eventuele terugkeer van dit verschijnsel op korte termijn zal dan waarschijnlijk niets meer inhouden dan simpelweg vervuiling van de hydrauliek. Maar aangezien je al aan het verversen bent geweest en de filters nu tot 2 maal toe heb gereinigd verwacht ik dat je probleem is opgelost. Nu is een check bij de garage natuurlijk nooit weg, maar je kunt het beter eerst een paar dagen aankijken. Als er dan toch weer wat gebeurt kun je altijd weer naar de garage.

Lekker he, een goed rijdende BX GTI?  Very Happy Very Happy

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 20 februari 2006 02:47 PM
  [ # 59 ]
winnetou schreef:
metro2005 schreef:

.... Kan een klein beetje vuil in een filter zo’n enorme invloed hebben op je stuurbekrachtiging??

Blijkbaar… wel een goed teken dat het nu wel goed gaat. Dat betekent dat je stuurhuis dus gewoon in orde is, een eventuele terugkeer van dit verschijnsel op korte termijn zal dan waarschijnlijk niets meer inhouden dan simpelweg vervuiling van de hydrauliek. Maar aangezien je al aan het verversen bent geweest en de filters nu tot 2 maal toe heb gereinigd verwacht ik dat je probleem is opgelost. Nu is een check bij de garage natuurlijk nooit weg, maar je kunt het beter eerst een paar dagen aankijken. Als er dan toch weer wat gebeurt kun je altijd weer naar de garage.

Lekker he, een goed rijdende BX GTI?  Very Happy Very Happy

Het rijdt een stuk relaxter ja, en ik ben niet meer boos op hem Wink
(alhoewel die wel een zooitje van de straat had gemaakt toen ik het motorblok schoongespoten had Surprisedops:  Kwam nogal wat olietroep vanaf Surprisedops:  (en de verdelerkap was zeiknat dus hij wou niet starten naderhand, leuk als je gereedschap in je nieuwe huis ligt, 20km verderop Rolling Eyes , gelukkig had ik nog een aardige buurman Razz )


Zal vanavond even een foto plaatsen van mijn schone motorruim Wink

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 20 februari 2006 08:49 PM
  [ # 60 ]

de beloofde foto’s:

In de zomer maar eens een spuitbus zwarte verf kopen en de zwarte delen weer echt zwart spuiten ipv dat vale grijs wat het nu is. Iemand anders nog tips om de boel onder de kap nog wat netter te krijgen?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook