Ik denk dat die vacuümvervroeger wel goed is, ik kan hem vacuüm zuigen en dan gaat de motor idd anders lopen. Ik heb ook een nacht de pluspool van de accu gehad maar dat heeft niets gedaan. Behalve dat het elektrische schuifdak niet meer vanzelf dichtgaat wanneer ik de sleutel uit het contact haal. Dit deed ie eerst nog wel.
Schuifdak automatisch dicht nadat je de sleutel uit het contact neemt? Dat is gaaf! Is dat onderdeel van een aftermarket centrale vergrendelingsset?
Ja ik vond het ook gaaf en bovendien super handig. Met een beetje knap weer rijd ik altijd met het dakje op een kier. die ben ik al paar keer vergeten, maar als ik dan uitstapte hoorde ik hem vanzelf dichtgaan!
Voor zover ik weet is de vergrendeling origineel, ik heb ook geen CV op afstand ofzo, alleen de sleutel.
Ik denk dat ik toch maar de rotor en verdelerkap ga vervangen, maar dat ik even wacht tot na Citromobile.
Anders zul je net zien dat de huidige afbreekt en ik geen nieuwe kan krijgen (op tijd)..
Gisteren naar Citromobile geweest met de BX, was erg gezellig!
Het elektrische schuifdak gaat trouwens vanzelf weer dicht als ik de sleutel uit het contact haal nu, geen idee waardoor maar het werkt weer dus ik klaag niet
Om de klacht van het schokken/bokken nog iets duidelijker te maken; hoe harder ik rij op de snelweg, hoe minder hij bokt :s
Bij 80 is het echt heel vervelend aan het worden, het lijkt wel erger te worden ook. Constant 80 rijden zit er dus niet echt meer in (wat echt niet handig is in Nederland).
100 rijden gaat goed, dan voel je maar heel af en toe een schok en ook veel minder hevig.
Alles boven de 100 gaat vrijwel probleemloos. Ik heb gisteren vanaf Amsterdam tot Alkmaar zo’n beetje het hele stuk 120 gereden en dat was zalig zweven
Die vacuumvervroeger werkt volgens mij goed (heb eraan gezogen, toerental verandert dan) en het slangetje is ook niet lek. Dat is zelfs een van de betere slangen onder de motorkap dus ik gok dat hij al eens is vervangen.
Ik kreeg nog de tip om te kijken naar de rubberen slang die loopt van het luchtfilter naar het inlaatspruitstuk. Als deze lek is kan dat ook rare klachten veroorzaken. Maar voor zover ik kan zien (met beetje remmenreiniger erbij) en voelen lekt deze ook niet..
Binnenkort ga ik de verdelerkap en rotor vervangen, baat het niet dan schaadt het niet.
Verder nog tips mensen??
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
is het niet toeren afhankelijk? als jij 80 in de 5 rijdt draai je weinig toeren. Dan voel je ‘m veel meer bokken. met 60 in de 4 voel je ‘m waarschijnlijk ook wel bokken?
elektrisch schuifdak zal wel een geschakelde plus hebben. Zodra je het contact afzet is die plus uitgeschakeld en gaat je dak dicht. zelfde idee als een autoradio die vanzelf uitgaat bij contact uitschakelen.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Ja het voelde zeker toerenafhankelijk, maar ook snelheidsafhankelijk. want 80 of zelfs 90 in z’n vier bokte nog steeds.
Maar ik heb vanmiddag het slangetje vervangen dat van het inlaatspruitstuk naar de vacuumvervroeger gaat, en het lijkt voorbij!
Dat slangetje zag er perfect uit en ik voelde ook geen lekkages, maar toevallig hadden we nog zo’n stuk slang liggen.
Dus ik dacht “ach waarom ook niet vervangen” en blijkbaar heeft dat geholpen! Bedankt voor alle tips!
Die verdelerkap + rotor laat ik dus even achterwege, maar de volgende klussen zijn het opnieuw spuiten van de achterspoiler en het vervangen van de rechterachterdeur. Ik heb er al precies zo’n zelfde kleur deur bijgekregen toen ik de wagen kocht, moet alleen de centrale vergrendeling en elektrische ramen “even” overzetten :’)
Mooi dat het probleem verholpen is , kan je weer genieten van deze mooie GTi.
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Mooi dat ‘t opgelost is! En dat overzetten van elektrisch spul vond ik erg leuk alleen het raammechaniek was even klooien. Succes!
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Kleine update!
Een tijdje geleden heb ik de zwarte delen van de rechter achterdeur opnieuw geverfd.
Deze deur is onderaan nogal krokant en een vervangende deur staat klaar, dus dat kon ik wel proberen.
Pakte echter zeer goed uit, dus toen heb ik alle deuren maar gedaan!
Gisteren heb ik die zwartmakerij voortgezet door de dorpels ook te doen,
daar keek je op sommige punten echt door de verf heen en dat gaf zo’n “versleten” look.
Ook was ik benieuwd waarom m’n mistlampen het niet deden.
Nou, even de lampen open maken en ik wist het :p die zijn van binnen heeeeeeelemaal vergaan en verrot..
Op internet wat rondgekeken en toen kwam ik deze (NOS) Renault mistlampen tegen.
Volgens verschillende fora moet dat passen, dus dat gaan we proberen!
Komen uit een of ander magazijn uit Taiwan, dus kan nog wel even duren voordat die binnen zijn :p
Maar ik hoop dat het de voorbumper een beetje een facelift geeft! Het zal ongetwijfeld beter staan dan één kapotte lamp (zit een scheur in) en één verrotte lamp, die beide niet werken :p
Ook heb ik een verloopstuk besteld om op m’n luchtmassameter te schroeven, zodat ik er een ander luchtfilter op kan plaatsen. Maar dat is een beetje een gokje, want ik kon geen geschikte vinden voor het type dat ik heb. Dus wanneer die binnenkomt wordt het even passen
Verder heb ik nog m’n houtswag gepoetst, dus bij deze een foto voor alle haters:
Ik denk dat die gele lampen stiekem heel goed gaan staan in de bumper, misschien kan je die ook afwerken met een mooi stukje hout?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
He Bas, heb je een url voor die mistlampen? Heb die ook ooit in een 16soupapen BX gehad en dat was helemaal niet verkeerd.
Ja, die lampen passen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Dat staat goed!!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Lekker bezig, Bas!
Vraagje: hoe heb je de zwarte delen van het portier opnieuw ge-zwart? En heb je een close-up van het resultaat (voor, na, helemaal goed )?
Ik kon geen goede before-foto’s vinden, sorry! Had ik wel moeten maken natuurlijk
Verder was het eigenlijk een typisch gevalletje beunwerk, maar in dit geval gelukkig met verbazend meevallend resultaat :p
Ik heb het eerst grondig schoongemaakt en daarna ontvet. Randjes afgeplakt met tape van de action en vervolgens het blikje zwarte schoolbordverf dat we al hadden staan erbij gepakt, en lekker gaan kwasten..
Ik moet zeggen dat je op deze foto meer strepen ziet dan in het echt. Het is een behoorlijk glad en egaal resultaat geworden, dat tot nu toe nog goed blijft zitten ook! De dorpels heb ik op dezelfde manier gedaan en met dezelfde verf.
(hallo roestige achterdeur)
Hallo roestvlekjes op de andere deuren :p