13 van de 25
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
ElectroFan: Het werkt!
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 04 mei 2015 12:00 PM
  [ # 181 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 mei 2015 12:19 PM
  [ # 182 ]
Nielsje schreef:

Ik weet ook wel andere voiture waar ‘ie goed zou uitkomen!
Tnx voor de link.

CX?

Met zo’n setje ben je er niet volgens mij….
Zover ik even snel inschat is dit alleen de fan en de verdamper in 1 unit.

Je heb dus nog nodig:
Pomp (en om deze aan te drijven weer een poelie en een bevestigingsmount)
Condensor
Droger + filter
Slangen
Druksensor

Dan nog de aansturing. Denk ook aan de fans die gaan draaien en voldoende lucht verplaatsen bij warm weer. Bij de fabrieksairco van een CX wordt ook het stationair toerental verhoogt.

Dat is even snel uit het hoofd, dan komt er vast nog wel iets bij kijken.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 04 mei 2015 12:32 PM
  [ # 183 ]

Natuurlijk komt dat er allemaal nog bij. Het grote probleem bij een DS is de kachelunit zelf, vindt daar maar eens een passende oplossing voor.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 04 mei 2015 12:50 PM
  [ # 184 ]
Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 04 mei 2015 03:31 PM
  [ # 185 ]

Mooie sets!

Ik vind alleen die ribbelbuis slangen zo’n belabberde doorstroming hebben, veel weerstand.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
id20driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 10-04-2006

- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
Gepost: 04 mei 2015 04:21 PM
  [ # 186 ]

Is dit misschien een alternatief?

http://www.top-cool.eu/nl/branches/automotive/retro-fit-airco

Geen compressor nodig en ook geen ozonlaag aantastend R134 koudemiddel!

Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 04 mei 2015 06:06 PM
  [ # 187 ]

Om genoeg koelend vermogen te krijgen met peltier elementen mag je gelijk een 200A dynamo monteren…...

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 04 mei 2015 06:07 PM
  [ # 188 ]

Hadden we het niet eigenlijk over koeling voor de motor ipv. voor mensen?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 04 mei 2015 08:32 PM
  [ # 189 ]

Een airco heeft toch ook een fan nodig? Mr. Green

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 mei 2015 08:52 PM
  [ # 190 ]
id20driver schreef:

..... en ook geen ozonlaag aantastend R134 koudemiddel!

Hier mis ik even de aansluiting. Dit koudemiddel kwam ter vervanging van ozonlaag aantastende middelen.

En verder: Inderdaad is van een airco op basis van peltier techniek weinig te verwachten.
Je hebt toch al gauw enkele kWatts koelvermogen nodig.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 mei 2015 09:00 PM
  [ # 191 ]

Dat klopt ook wel. ook een aircocompressor kost je een paar pk’s.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 05 mei 2015 02:54 PM
  [ # 192 ]

Top Cool units zijn er tot max 1000w (= 1,36 pk), dat wordt bij 12V wel een stroom van 83A! Shocked
Dan moet je zeker een extra dynamo monteren.
Dus welke type koeling je ook wilt, je zal er altijd een compressor of een dynamo bij nodig hebben.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 05 mei 2015 04:09 PM
  [ # 193 ]

En dan nog de koelfan er bij optellen…...

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 05 mei 2015 04:57 PM
  [ # 194 ]

Op onze machines gebruiken we hydraulisch aangedreven airco units. Zou wel en mooi DS ding zijn geweest 40 jaar geleden; zelfs de airco hydraulisch. Jammer dat de opbrengst van de hydrauliekpomp zo laag is.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 mei 2015 06:12 PM
  [ # 195 ]

Sterker nog: tijdens de ontwikkelen van de ds was een van de ideeeen. de wagen aan te drijven met hydromotoren, zoals bij een graafmachine. De motor zou dan alleen dienen voor het noodzakelijke debiet en druk van de vloeistof.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
13 van de 25
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook