9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
   
De GS 1220 club van Twan! serieus stuk!
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 04 mei 2015 10:57 PM
  [ # 121 ]

Jup, en erg veel zin om wéér alles te doen, not! Gelukkig is het nu wel wat warmer dan rond de jaarwisseling Smile

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 mei 2015 11:03 PM
  [ # 122 ]

Ienemienemutten welk blokje ga je er in frutten…
In ieder geval gaat alles de 2e keer sneller!

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 04 mei 2015 11:05 PM
  [ # 123 ]

Alleen zou dat blokje eerst weer van nieuwe pakkingen en viton ringen moeten worden voorzien…
Het originele 1220 blok heb ik ook nog, alleen geen idee waarom dat er uit is gehaald. Bij import in 2008 was het er al los bij

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 mei 2015 11:07 PM
  [ # 124 ]

1300 heeft meer pk’s en is wat zuiniger (2e type tenmminste)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 04 mei 2015 11:11 PM
  [ # 125 ]

Hoe ben daar aan gekomen dan? Ik heb het 1220 blok er nooit bij gehad.
Balen dat je weer pech hebt met dat ding zeg. Maarja gewoon doorpakken en verder gaan is de remedie.
Rare dingen die onverklaarbaar zijn komen gewoon voor, kijk maar eens naar de gsa van Jochem die een gloednieuwe nokkenas brak op de snelweg…...

Gelukkig is mij dit soort leed tot nu toe bespaard gebleven in de 7 jaar dat ik mijn blauwe gsa rijd.
Niet teveel aan zitten, vooral niet als het goed loopt…

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 04 mei 2015 11:19 PM
  [ # 126 ]

Art, de auto is via Pasman naar Nederland gekomen. Toevallig was ik daar en hij had dat blok nog staan.
goed lopen heeft ie bij mij trouwens nooit gedaan. In die tijd dat ik hem heb is er altijd of iets enorm lek, of iets enorm stuk geweest..

Zou het jochem’s aura zijn met die nokkenassen? Laughing

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 04 mei 2015 11:27 PM
  [ # 127 ]

wieweet Laughing
Maar bij zijn gsa is het uiteindelijk ook goed gekomen. Bij de jouwe ook vast en zeker .
Gelukkig heb je nog niets met die bollen gehad, want als je daar wat mee hebt…..... Rolling Eyes
Laughing

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 mei 2015 10:04 AM
  [ # 128 ]
Twan238 schreef:

In die tijd dat ik hem heb is er altijd of iets enorm lek, of iets enorm stuk geweest..

Een GS(A) die niet lekt is uiterst zeldzaam! Laughing
Markeert z’n plekje…
En ventilatie die niet af fabriek is geleverd komt ook nog al eens voor…

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 05 mei 2015 11:13 PM
  [ # 129 ]

Terwijl heel Nederland vrij was ben ik vandaag eerst bij de baas wezen kijken, maar goed ook want het kwam er met bakken uit. Aan het einde van de middag vrij en maar eens aan de gang gegaan met de GS. Zo te zien hebben de zuigers de kleppen geraakt want er is erg veel speling tussen nok en tuimelaar. Wat verder gekeken en het lijkt erop dat poelie draait en de nokkenas maar af en toe mee pakt. Je zou bijna denken dat de poelie gewoon los is gelopen… Maar dat gaat blijken zodra mijn dop 42 binnen is zodat ik de koelfan kan demonteren..
SAM_1355 by twan238, on Flickr

Toen maar het blokje opgesnord wat afgelopen winter uit de GS is gekomen. Kop gedemonteerd en lekker wat olie in de cilinder aangetroffen, dat zal de reden zijn waarom dit motortje een ware mistbank generator is Laughing zou dat gekomen zijn door slechte klepseals of zuigerveren?
SAM_1358 by twan238, on Flickr

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 06 mei 2015 10:14 AM
  [ # 130 ]

Ik heb nog 2 sets nette zuigers en bussen 1220 liggen en een setje nieuwe zuigerveren ter overname.

Stuur maar pm als je interesse hebt. Succes ermee.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 06 mei 2015 06:14 PM
  [ # 131 ]

Ik denk door de klepseals.
Zuigerveren slijten niet hard bij een gs.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 11 mei 2015 10:41 PM
  [ # 132 ]

Bezig met het opbouwen van een cylinderkopje. De klepseals ook maar mee aan het nemen, 2 van de 4 zijn al gelukt Smile

De GS vanmiddag verder gedemonteerd, wat blijkt, De nokkenas is niet gebroken maar de poelie is losgelopen! Verder heeft de D-riem aangelopen tegen de buitenste koelbeplating. Ik heb het hele zaakje weer op tijd er op gelegd, maar ik krijg geen compressie op de betreffende zijde, jammer, nu moet alles er echt helemaal uit.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 11 mei 2015 11:10 PM
  [ # 133 ]

Toch een kromme klep?
Jammer!
Tijd geleden bij de dealer gehaald, waren toen al niet goedkoop…
Maar toch geen smeerprobleem dus…

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 11 mei 2015 11:29 PM
  [ # 134 ]

Ben al bezig met de vervangende kop, ziet er allemaal goed uit.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 08 juli 2015 03:12 PM
  [ # 135 ]

even heel lang geen zin gehad Razz
klepjes eruit, nieuwe seals en klepjes weer terug.
Untitled by twan238, on Flickr

eind van de zomer blok maar eens uit de gs fietsen.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
 
9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook