Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wat blijft het een gave BX Wouter!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Bedankt Gert! Ik ben er ook blij mee zoals ie er langzamerhand bij staat
En dan niet met de 16v naar citromobile
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dat was natuurlijk wel de bedoeling, maar ik had niemand om mee te rijden en dat leek me wat saai (is toch krap 200 km enkele reis). Nu kon ik meerijden met een ID met 3 andere personen, wel zo leuk en gezellig
Hey Wouter,
Heb je de vulhals bij een autobedrijf geregeld/laten monteren of zelf besteld via de club?
Groetjes!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik heb een tijd geleden een goede gebruikte overgenomen van BasisBIX.
Ik heb de MK2 gespot gister bij Cars % Coffee in Hengelo
Stond er goed bij!!
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ah leuk, dan was jij daar ook. Geen idee wie je bent (je lijkt vast niet 100% op je avatar ), anders hadden we even een praatje kunnen maken. Met welke auto was jij?
Bedankt voor het compliment! Ik heb gisteren wel meer leuke opmerkingen gehad. Ook maar even een plaatje dan:
Ik had nog even gekeken of de eigenaar in de buurt was, helaas…
Er stond een 405 op de parkeerplaats
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Afgelopen week samen met Tim Visser en iemand anders (niet lid hier) bezig geweest aan een aantal dingen van de BX:
- Deurvanger LV vervangen -> heeft het probleem met de deurindicator opgelost
- Rechter interieurlampje vervangen -> ding was goed van slag, maakte waarschijnlijk de accu leeggetrokken werd
- Klokje vervangen
- Remschijven + blokken aan de voorkant vervangen. Ik wilde er dit weekend mee naar de Nurburgring en nieuwe remmen leken me dan wel prettig. Ik dacht dat de oude remmen al behoorlijk op waren, maar dat viel achteraf bezien nog wel mee. Nou ja, nu zijn ze in ieder geval nieuw
Helaas is de trip naar de Ring minder succesvol verlopen. Onderweg is op de A31 de motor geploft, waarschijnlijk heeft ie een traditioneel Mi16 einde gekregen. Eerst wat geratel, al snel veel meer, toen een plof en een grote wolk en toen was het gebeurt. Alle olie is er uit gelopen en de schade die ik zo snel kon zien is dat het oliefilter + de behuizing (warmtewisselaar?) waar het filter op zit er scheef op is komen te staan (afgescheurd door de knal/een drijfstang die naar buiten wilde?).
Al met al erg vervelend natuurlijk, al ben ik gelukkig veilig weggehaald van de snelweg door de ADAC en verwacht ik de auto op korte termijn terug in Nederland. En nog een geluk dat dit niet op de Ring zelf is gebeurt…
Nu kan het grote denkproces beginnen over wat ik met de auto aan wil. Rondom de motor is al veel aangepakt en de auto is echt een goede basis wat mij betreft, maar ik was eigenlijk niet direct van plan om weer een hele grote operatie aan de BX uit te voeren (of te laten).
Ooow balen man!
Misschien heeft iemand nog een blok liggen?
Wel zonde van zo’n mooie kar!
Maar is het inderdaad een bekend probleem bij de 16V’s?
Gebroken drijfstang of zuiger kapot of zo?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zonde man
Hopelijk snel weer thuis. Bij mijn CX duurde het wel een aantal weken, via de ANWB in elk geval.
Check de auto goede op schade als die terug komt! Ze weten vaak niet hoe ze een Citroën die laag ligt moeten vervoeren, dus ook de onderkant.
Dit is toch niet normaal voor een 16v motor? Wat ik wel vaker heb gehoord is dat de d-riem knapt, maar dan heb je niet direct olie verlies.
Eerst maar eens kijken wat de schade is, dan kan je altijd nog nadenken wat je precies wil.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Blokken zijn nog wel te vinden, ik heb er zelf ook nog één liggen (die zal dan wel eerst gereviseerd moeten worden, want als 265k gelopen). Volgens mij is een lager overleden waardoor een drijfstang naar buiten is gekomen. En dat is buiten het knappen van distributieriemen vaker voorgekomen bij 16V’s.
@ Arjan: de ADAC was gisteren erg voorzichtig met het opladen en hadden er een speciale vrachtauto voor laten komen. De auto stond al vrijwel omlaag, maar hij kon er zonder problemen op gezet worden. Nu is het even afwachten of de ophaaldienst van de ANWB dit ook gaat doen, maar daar heb ik in ieder geval aangegeven dat ze ook het transport naar Nederland met een speciale vrachtwagen zullen moeten doen en niet op een standaar achtlader. Momenteel zijn ze aan het onderzoeken of en wanneer dit kan.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed dat je dat heb aangegeven. De mensen die de auto wegslepen zijn idd niet het probleem.
Het probleem zit hem in het vervoer naar NL. De auto wordt dan opgeladen en waarschijnlijk ergens op een verzamellocatie weer op een andere auto gezet om hem uiteindelijk naar de eindbestemming te brengen.
Hopelijk luisteren ze naar je advies, dat zou al een hoop schelen.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Zuur man ik zou ‘m opknappen en dan kun je wellicht er meteen een MK1 160pk blok in hangen? Als de koets goed en roestvrij is, is dat heel wat waard. En hij ziet er gewoon tip top uit….
Dit einde heb ik inderdaad bij meer 16V’s gezien, maar ook bij de 1.9 GTI nog wel eens. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het vermogen van de blokken en het gebruik daarvan. Als de blokken al slijtage hebben en je op de snelweg veel gaat vragen (200 rijden of zo) dan zie je de olietemperatuur stijgen, ratelen en dan is het einde. Was bij de GTI die ook zo sneuvelde iig zo. Maar wel heel erg zuur.
Gewoon opknappen!
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS