50 van de 86
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 mei 2015 09:05 PM
  [ # 736 ]

Die kappen voor de onderfusee met stelbout had de club al in ‘78.
Je zou trouwens shims moeten weghalen, niet toevoegen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 04 mei 2015 09:22 PM
  [ # 737 ]

Ook weer waar Smile

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 04 mei 2015 11:15 PM
  [ # 738 ]

Nee, om de kogel strakker te stellen moet je shims toevoegen. Soms, als de kogel nooit gesteld is en nog vrij nieuw is, ligt er tussen de cups en de tussenring, thv het midden van de kogel, ook een heel smal en dun shimmetje wat je dan eerst dient te verwijderen. Daarna van onderaf extra shim erbij om het geheel weer speling vrij af te stellen.

Profiel  
 
Gepost: 04 mei 2015 11:17 PM
  [ # 739 ]

Dank je Aard. Heb jij ervaring met de afstelplaat met stelmoer?

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 05 mei 2015 11:25 AM
  [ # 740 ]

Ja, dat werkt prima. Ik heb ze zelf ook op mijn Tractions zitten.

Profiel  
 
Gepost: 05 mei 2015 01:33 PM
  [ # 741 ]

Mooi, dan gaan ze in de bestelling.

Profiel  
 
Gepost: 05 mei 2015 11:45 PM
  [ # 742 ]

Gisteren ontdekt dat er een tapeind van het uitlaatspruitstuk was afgebroken. Het achtergebleven deel viel na simpel aanraken naar binnen toe, waardoor er meteen een koelvloeistoffontein ontstond. Al goed dat dit niet onderweg gebeurd is. En dat we een gelijkaardige kop op de werkbank hadden liggen om te kunnen verifiëren dat het draadgat zonder tapeind inderdaad een open verbinding met de koelmantel hoort te zijn. Het is weer dicht en ik ben er weer fijn mee naar huis kunnen snorren.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 mei 2015 11:53 PM
  [ # 743 ]

En waar is het afgebroken stukje gebleven wat naar binnen viel? In de kop?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 05 mei 2015 11:55 PM
  [ # 744 ]

Dat is nu op het gemakje bezig de waterpomp op te vreten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 mei 2015 09:29 PM
  [ # 745 ]

Nou deze er nog even op:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
knarf58
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 17-07-2014

Gepost: 07 mei 2015 09:04 AM
  [ # 746 ]

Spannend setje.

Profiel  
 
Gepost: 07 mei 2015 02:00 PM
  [ # 747 ]

Wacht even Yuri, dan draai ik eerst de kruiskoppelingen van mijn aandrijfassen een beetje strakker…

Profiel  
 
Gepost: 07 mei 2015 02:00 PM
  [ # 748 ]

Nee, tijdens die rotaryrally twee weken terug hebben er zeker drie mensen gevraagd of er nou een compressor voor mijn radiateur uit stak…

Profiel  
 
Gepost: 07 mei 2015 10:43 PM
  [ # 749 ]

Zo, het monster staat weer op de brug met de pootjes omhoog. De onrondheid van de remtrommels begon op mijn zenuwen te werken. Meteen de onderste fuseekogelspeling corrigeren. Als TAN dan ook over de brug wil komen met de bestelde radiateur dan komt het helemaal goed.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 07 mei 2015 10:47 PM
  [ # 750 ]

Mooi dat het allemaal perfect werkt. Hulde….

Bewondering voor je doorzettingsvermogen.

Op papier lijkt het allemaal maar wat, de

werkelijkheid is echt heel anders.

De aanhouder wint, dus ook nu….TOP…

En zo’n MAG compressor het zou wel de eerste zijn, natuurlijk.

Kom er maar eens aan…

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
 
50 van de 86
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook