Wacht even:
ca 1000 km in 3 dagen (in de dolomieten) = ca 350 km/dag
Dag 2:
Totale stijging: 21382 m
Totale daling: 21382 m
Minimale hoogte: 271 m
Maximale hoogte: 2763 m
=21/350= gemiddeld steigingspercentage van 0,06 = 6%. Dat is pittig!
Wat is het maximum steigingspercentage dan?
Leukleukleuk!
2CV6 1980 Verte Embrun
Leuk stukje sturen he
Even kijken of ik de maximale steigingspercentage uit de software kan halen.
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Deze beschrijving van climbbybike.com is wat ouder; inmiddels is de Gavia geheel geasfalteerd. De stijgingspercentages zijn niet veranderd.
“At the town of Ponte di Legno, across the wooden bridge, you turn left towards the Passo Gavia. It’s a gradual climb for about 4 kms. The road is paved, but after a couple of km, it turns to a dirty narrow one lane road, where it reaches suddenly 16%. The Passo Gavia is a really hard climb with 18% in parts. It never really gets below 10% with steady, steep grades, lots of switchbacks. Every few hundred meters there’s a little parking place carved out of the mountain, for cars to pull over and pass… The top is paved for about 3 km. Then it turns back to dirt on the way down, pretty much a one lane road with again, an incredible number of switchbacks…”
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ook leuk: de klim naar de Auronzohütte/Rifugio Auronzo bij de Drei Zinnen/Tre Cime di Lavaredo in de route van dag 1. Kilometer na kilometer “rood”, dus boven de 10%, met uitschieters tot ruim boven de 20%!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
En dan ben je ook nog meer dan 20% motorvermogen kwijt door de hoogte.
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Gelukkig hebben we de fiets achterin liggen .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
MaartenH schreef:En dan ben je ook nog meer dan 20% motorvermogen kwijt door de hoogte.
Dan heb ik niks meer over…
2CV6 1980 Verte Embrun
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Zelfs Eddy “De Kannibaal” Merckx voelde de klim naar de Auronzohütte in zijn benen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Robcap schreef:Wacht even:
Dag 2:
Totale stijging: 21382 m
Totale daling: 21382 m
Minimale hoogte: 271 m
Maximale hoogte: 2763 m=21/350= gemiddeld steigingspercentage van 0,06 = 6%. Dat is pittig!
Wat is het maximum steigingspercentage dan?
Leukleukleuk!
Ik heb er nog eens over nagedacht, maar volgens mij klopt bovenstaande niet.
Stel we rijden die dag 350 km (of iets meer, zoals je zegt).
We rijden dan ca. 175 bergop, en ca. 175 bergaf.
Dat betekend 21/175= een gemiddeld steigingspercentage van 0,12 = 12%.
Dat is wel veel, zeker als ik naar die plaatjes kijk. Klopt mijn redenatie?
Verder geen probleem hoor (denk ik) en als Merckx het haalt, moet mijn 2CV dat ook kunnen, toch?
2CV6 1980 Verte Embrun
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het kan niet helemaal kloppen, want we rijden deels ook redelijk vlak door dalen. Je kunt wel grofweg stellen dat een typische Franse Alpenpas 7-9% stijgt en een typische Italiaanse Dolomietenpas 10-12%. Eenden kunnen dat ook: er zijn er al heel veel naar boven gegaan en weer terug naar beneden gekomen .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Robcap schreef:
Dat betekend 21/175= een gemiddeld steigingspercentage van 0,12 = 12%.
Maar daar hebben ze meneer sinus voor uitgevonden.
inverse sinus van 0,12 = 6.89210258 graden, maar dat is zeker ook 12 %, klopt wel dus.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
RensKorevaar schreef:Gelukkig laten we de fiets achterin liggen .
Verstandig Rens
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Kleine wijziging in de plannen: Team Terpstra/Katgert zal niet in een CX 22TRS verschijnen, maar in een sneeuwwitte XM 3.0 V6 automaat.
Heeft een XM eigenlijk wel een sleepoog aan de voorkant?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat is toch helemaal niet nodig? Die ANWB mannen kunnen ook gewoon duwen.