19 van de 45
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - heet gelopen en droog gekookt
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 september 2014 11:10 PM
  [ # 271 ]

Reuze saai maar wel heel prettig: terug van vakantie in het zuiden van Engeland en niets te melden over het busje. Heerlijk heuveltje op en heuveltje af tokkelen over smalle weggetjes en mezelf sufgedraaid op alle rotondes.

Ik moet alleen nog eens uitzoeken waarom de controlelampjes voor remdruk en voorgloeien niet doen wat ze moeten doen. raar: het remlampje reageert wel op de testknop. Voorgloeien gaat nu op het gehoor: het tikje van het relais is achter het stuur nog net te horen. Smile

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 september 2014 05:14 PM
  [ # 272 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 september 2014 05:41 PM
  [ # 273 ]

Vind ik ook Wink. Het busje is trouwens nog steeds niet rondom geschilderd: nadat ik jouw gele GS had gezien, had ik besloten dat ik ook een auto van kleur kan laten veranderen, maar bij mij gaat dat toch wat langzamer. Toch een plaatje: hij is nu groen.

Afbeelding Bijlagen
Groen busje.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 10 september 2014 11:57 PM
  [ # 274 ]

Je had je bus best even mogen showen als je toch op het eiland was…

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 september 2014 12:41 AM
  [ # 275 ]

Me nooit gerealiseerd dat jij aan de andere kant van het Kanaal zit. We hebben nog ponden over, we’ll be back. Smile

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 11 september 2014 12:44 AM
  [ # 276 ]

Ik zit “normaal gesproken” in Surrey niet ver van de M3

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 23 maart 2015 12:04 PM
  [ # 277 ]

Leuk topic. Heb het zojuist doorgelezen. Interessant om eens wat te lezen over die geluidsreductie.
Ik zou e.e.a. wel eens “in real life” willen zien en horen als dat kan.

Leuk ook om de andere versie van het remsysteem te zien. Ik had in het boek al wel gezien dat er ook 1 is zonder drukvalindicator.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 maart 2015 12:47 PM
  [ # 278 ]

Je bent altijd welkom om tijdens een testrit in de buurt van Nijmegen te komen luisteren. Geluidsniveau is nog steeds niet heel laag…
Maar voorlopig staat het busje nog even in de stalling. Ik kom waarschijnlijk met de C35 naar Citromobiel. We kunnen wellicht ook daar even een momentje prikken.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 23 maart 2015 03:09 PM
  [ # 279 ]

CitroMobile, dat is misschien wel een goed idee. Ik ben niet zo heel vaak in de buurt van Nijmegen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 maart 2015 03:52 PM
  [ # 280 ]

Je krijgt een PB zodra ik weet of ik zaterdag of zondag ga. Kunnen we tegen die tijd wel even contact leggen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 mei 2015 03:05 PM
  [ # 281 ]

Om de een of andere reden springen het voorgloei-controlelampje en het remdruk-controlelampje niet meer aan als ik het contact aan zet. De lampjes zijn goed. Ik heb de stekkertjes op voorgloeirelais en het relais bij het brandstoffilter schoongemaakt. Zo ook het stekkertje op het ‘remblok’ op het schutbord onder de motorkap. Het niet branden van het voorgloeilampje is vooral irritant, alhoewel ook wel te horen is wanneer het relais omspringt. Starten lukt dus wel.
Maar dat remdruklampje vind ik toch wel vervelend, dat is potentieel toch gevaarlijk. Overigens sprint het rem-controle lampje wel aan als het vloeistofniveau te laag is. Ik krijg dus in elk geval nog wel een (heel laat) seintje als er iets mis gaat.

Enig idee iemand?

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 06 mei 2015 04:51 PM
  [ # 282 ]

Zit dus wel redelijk wat verschil in uitvoering. Ik heb geen remblok controle lamp en ook ge3n voorgloeilampje….

Heb je je zekeringen al gecheckt?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 mei 2015 06:26 PM
  [ # 283 ]

Bij mijn weten moeten toch alle diesels een voorgloeilampje hebben. En ik heb één remcontrolelampje dat zowel op remdruk als op remvloeistofpeil moet waarschuwen.
De zekeringen lijken goed, alles werkt verder.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 06 mei 2015 07:08 PM
  [ # 284 ]

Vergeet niet dat ik een andere diesel in de mijne heb. Bij de 2.2 die er eerst in lag, zat er een soort extra gloeispiraal in een houder in het midden van het dash. Die werkt niet meer. En er is geen voorgloeilampje voor teruggekomen. Zat wel in het dashboard van de C35 waar mijn 2.5 motor uit is gehaald. Ik heb ook 1 controlelampje voor remdruk en remdrukverschil tussen voor en achter. Het niveau van de LHM wordt niet direct gecontroleerd helaas…..pas als je lucht gaat aanzuigen en dus de druk minder wordt gaat de lamp branden…

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 07 mei 2015 10:42 PM
  [ # 285 ]

Hallo C35-ers,

heerlijk zo’n specifiek probleem…

De controlelampjes werken door contact te maken met de massa, als de schakelaar voor je
“geen-remmen-meer-waarschuwingslampje” werkt maar het lampje brandt niet bij gebrek aan remdruk, betekent dit dat de drukval indicator/veiligheidsventiel geen massa contact meer maakt, inwendig geen contact maakt of de stekker is losgetrokken o.i.d. het zelfde geldt in principe voor de niveau schakelaar of op eerdere bussen, die zijn uitgerust met een by-pass ventiel voor de remdrukbegrenzer, voor het contact op dat by-pass ventiel.

Die twee verschillende waarschuwingsmethoden voor “lekkage” van het LHM systeem zijn nooit samen op een bus gemonteerd geweest. Als je eens niet kan slapen is het misschien wel leuk voor jullie beiden om een scan van het werkplaats handboek te bestuderen en dan met name de verschillende hydaulische schema’s. Er zijn bijvoorbeeld bussen geweest met twee aparte remaccu’s op het schutbord, één voor de voorremmen en één voor de achterremmen (een beetje als het systeem voor de Belphegor en later de Citroën en de Berliet K-series vrachtwagens.
Waar de Belphegor 350 nog het remventielen blok van de DS had, kreeg de K-serie al het ventiel van de GS, net als de C35, dit C35 remsysteem is helmaal geen nieuwe ontwikkeling geweest in hydraulische zin, alleen de toepassing op een “busje” en de schijfremmen rondom op een bedrijfswagen waren echt nieuw.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
19 van de 45
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook