Lieve mensen!
Ik ben nieuw hier binnen de club,misschien hier en daar wel bekend ,maar verder op dit forum niet echt actief..
Na 4 jaar een ‘geschakelde” GS te hebben gereden heb ik in 2007 een halfautomaat gekocht,de zogenoemde Convertisseur.
Ik heb na 8 jaar rijden nog nooit enige problemen met deze zogenaamde ‘koppelomvormer” ondervonden,.. sterker nog,..het is een heerlijkheid om mee te rijden!... MAAR…verkooptechnisch blijkbaar een crime!
Er is blijkbaar toch ernstige terughoudendheid en vooral veel kritiek over dit type overbrenging…
En dus weinig animo.
Mijn vraag .. Is het redelijkerwijs mogelijk een halfautomaat om te bouwen naar een 4 bak.
En wat komt daar bij kijken.
Groet Jeroen
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Volgens mij is de krukaslagering anders ombouw zou dan betekenen ook een ander blok. Halfautomaat blokken hebben geen lagers om de drukkrachten van de drukgroep bij het intrappen op te vangen.
Daarnaast zou het ook zonde zijn. Halfautomaten zijn er heel weinig.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
En gssen verkopen nu eenmaal niet zo goed. Terwijl het heerlijke autotjes zijn.
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gewoon zelf in blijven rijden. Dan kun je ervan genieten en heb je geen verkooptechnisch probleem. Want het rijdt inderdaad heerlijk, een halfautomaat.
En zo is het!
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Jeronnimo, waar heb je de auto te koop staan? Het lijkt mij namelijk echt heerlijk!
EDIT:
al gevonden, plaatje van een auto! http://link.marktplaats.nl/m923803446
allen niets voor mij veel te netjes
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Blijkbaar wel iets voor onze oosterburen..
Binnenkort rijdt ze ook rond in Tokyo!
Prima:
Dat is een GS om te bewaren, een plaatje. ( Niet om af te rijden dus).
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Wel jammer dat deze buitengewoon mooie auto Nederland gaat verlaten.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het verbaasd me niet. In Nederland heeft men gewoon geen geld over voor een mooie gs. De nét niet auto’s voor 500 tot 2000 euro gaan nog wel, maar de mooie daar geeft men het geld gewoon niet voor. Zonde, maar kennelijk zijn er dus vrijwel geen gs liefhebbers bereid om er geld aan uit te geven. In het (verre) buitenland zijn die liefhebbers er wel ..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Helemaal eens met Yuri!
Ik had de auto ook graag aan een liefhebber hier in den lande verkocht,maar helaas heeft niemand zich gemeld.
Japan snapt het blijkbaar beter…
Check http://www.autoneeds.exblog.jp
Edit. De auto staat zelfs al op de site!
kijk aan, hij staat straks gebroederlijk naast mijn oranje break.
Dat dan weer wel!
Heb dezelfde ervaring, mijn origineel Nederlandse GSpecial van 1979 staat al geruime tijd te koop op diverse verkoopsites alsmede op dit liefhebbers forum.
Reacties tot op nu minimaal wel biedingen maar geen serieuze belangstelling voor deze in toch zeer goede staat verkerende GS.
Blijkbaar betaald men liever veel geld voor een doorgerotte ID/DS CX of Eend dan wel Ami.
Waarschijnlijk is de kleine GS Dame nog niet ontdekt als fijne hydraulisch geveerde klassieke Citroen,
welke minder complex is uitgevoerd dan een CX of DS maar daardoor ook minder storingsgevoelig.
Waarde van zo’n auto is lastig te bepalen maar zeker geen oud ijzer prijs volgens mij,inmiddels worden ze wel steeds zeldzamer dus misschien daardoor ook wel meer waard.
CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.
Die auto’s worden gekocht door verzamelaars, niet door “rijders”. Wat zij zoeken zijn auto’s die origineel zijn en in vrijwel perfecte staat, exterieur en interieur, ( dus geen roest en krassen, een klein technisch probleem is wat anders, mechaniek is “onzichtbaar” te maken). Zo’n verzamelaar hoopt zo’n auto in die goede staat voor vele jaren te kunnen bewaren, en er misschien een of 2 keer per jaar een rit mee te maken. ( De waardestijging bij zo’n auto lijkt misschien interessant, maar is het niet, want er zijn meer dan een miljoen GS’en gemaakt, dus echt zeldzaam worden ze nooit). “Speculanten” zullen waarschijnlijk voor veel duurdere auto’s gaan die zeldzamer zijn. Jammer dus dat er hier zo weinig “verzamelaars” zijn van klassieke Citroen’s, terwijl er in het buitenland er wel zijn. Je moet daarbij niet vergeten dat een verzameling Citroen’s in Japan echt bijzonder is, terwijl een verzameling Toyota’s of Mazda’s lang niet zoveel aandacht zal trekken. Daarnaast hebben klassieke Citroen geen van allen een “doorsnee” design, dat maakt het verzamelen ook interessanter.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tuurlijk worden ze wel zeldzaam. Er zijn ook 1,3 miljoen DSen gemaakt. GSen zijn massaal platgeknepen. Dus weldegelijk zeldzaam inmiddels.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Een GS-GSA niet zeldzaam??????
Er zijn in die tijd ongeveer 150.000 st. nieuw verkocht in ons land.
Nu zijn er, naar schatting nog zo’n 250 a 300 op kenteken. Dus…...
In de landen om ons heen is de situatie hetzelfde.
Het “probleem” is dat het vijvertje liefhebbers heel klein is en de GS-GSA niet een al te beste naam heeft.
Dit naar mijn mening geheel ten onrechte, het zijn bijzonder fijne auto’s om te rijden.
Voor verkoop moet je inderdaad geduld hebben. Voor een goede auto komt op termijn zeker een koper-liefhebber