103 van de 127
« Eerste  < Vorige 101 102 103 104 105 Volgende >  Laatste »
   
La SM de Bogarde
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 06 mei 2015 05:56 PM
  [ # 1531 ]

Als ontluchten het probleem oplost moet je gaan nadenken waar die lucht vandaan kwam. Daar hoort geen lucht.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2015 06:20 PM
  [ # 1532 ]

het ding krijgt volle druk van de HDbol via de remaccu en een veilighoeds T stuk. Een lekke remaccu kan de oorzaak zijn.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 06 mei 2015 06:26 PM
  [ # 1533 ]

Is inderdaad denkbaar.
Motor uit en remmen, Moet een keer of twintig kunnen, daarna voel je geen remdruk meer.
Als dat (veel) eerder is zal het inderdaad die remaccu zijn.
Kan je daar een beetje bij bij zo’n SM?
Die slagklem kan je gewoon weglaten. Dat is typisch een tekenkamer-angst constructie.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2015 06:26 PM
  [ # 1534 ]

Het ding stuurt ook het mano contact voor de airco fans. Kan ook met een lampje kijken of die uitgaan bij 85 km/h.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 mei 2015 06:53 PM
  [ # 1535 ]

Dat is een slimme!
Jansr: bij de sm zit die niet met een slangklem. Het linkervoorspatbord moet er af, daarna is het vrij makkelijk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2015 10:21 PM
  [ # 1536 ]

Dussss het is droog dus aan het werk. Manometer op de drukleiding van de aandrukcylinder. Starten en meteen netjes 20 bar. Dat is goed. Ergens eens een revisie document gevonden van de unit op de bak waar dat in stond. Kan ik niet in het WPH vinden.

Met de wielen van de vloer en gassen in z’n 5 kwam de druk krap tegen de 100 bar bij 160. Lijkt dus in orde.

Zou de uitlijning ook zoekerig gedrag kunnen veroorzaken?

Volgende stap is de aandruk unit eraf halen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 mei 2015 10:27 PM
  [ # 1537 ]

Hij reed toch goed en nu opeens niet meer? Dat zou geen uitlijning kunnen zijn, tenzij er ergens iets heeeeel veel speling heeft gekregen ...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2015 10:29 PM
  [ # 1538 ]

Ja of heel veel minder. Namelijk een nieuw lager en nieuwe banden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 mei 2015 10:08 AM
  [ # 1539 ]

Vanochtend te druk op de weg om heel hard te rijden. Tot 145 gedraagt ze zich goed….

Als er weer tijd is (vandaag is zoonlief jarig…)  gaat de aandrukcylinder er even af.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 07 mei 2015 10:16 AM
  [ # 1540 ]
bogaard77 schreef:

Ja of heel veel minder. Namelijk een nieuw lager en nieuwe banden.

Dat is zeker niet ondenkbaar! Zelfs banden links rechts wisselen kan uitmaken, ook al zijn ze goed gebalanceerd. En als je toe-/uitspoor niet goed is, kan dat echt een wereld van verschil maken in rijgedrag.

Thierry

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 mei 2015 10:19 AM
  [ # 1541 ]

Als je bij een Sm toespoor hebt dan wordt ze meer gevoelig voor sporen in de weg, als je uitspoor hebt dan wordt ze zoekerig/niet spoorvast. Nakijken dus, want als je een nieuw wielhuis monteert dan heb je en geen speling meer en heb je de spoorstang losgehad, en die hoeft maar een paar tiende mm anders zitten voor een forse verandering van de sporing. Je kunt een eerste indruk krijgen met het spannen van twee touwtjes langs de voorwielen, maar dan moet je wel een goed oog daarvoor hebben.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 mei 2015 10:30 AM
  [ # 1542 ]

dat gaan we dan idd checken. De Sm moet 0-1 mm uitspoor hebben dacht ik..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 mei 2015 10:58 AM
  [ # 1543 ]

Filmpje:

http://godelind.home.xs4all.nl/SM/hydrau/IMG_2407.MOV

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 mei 2015 11:21 AM
  [ # 1544 ]

Handboek zegt 0 +/- 1 mm, gemeten op de velgen. Ik zou echt voor 0 gaan, 1 mm toe of uit is al erg veel, maar in 1970 waren de meetmethoden ook niet zo super. Meten aan de velg, aftekenen op de vloer, velg halve omwenteling verder en dan nogmaals aftekenen en het verschil meten was toen heel gebruikelijk. Spiegels gebruiken die aan het wiel zaten was toen echt “high-tech”.
Je moet de beide “stuurstangeinden” gelijk veel draaien. Het handboek zegt dat 1/4 slag aan een eind al een verandering van 2 mm uitmaakt, dus een heel klein beetje draaien doet al heel veel.  ( Draad is M14 x 1.25, 1/4 slag is dus ongeveer 0.3 mm meer! De “multiplicatie factor is dus ongeveer 6. Een beetje andere plaatsing van de stuurstangaansluiting op het wielhuis geeft dan al een groot verschil in sporing). 
En bij draaiende motor en normale rijhoogte natuurlijk !. Handboek: Operatie S-440

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 mei 2015 11:56 AM
  [ # 1545 ]

ja dat het nauw luistert wist ik al. Ik kon de diravi niet meer stellen dus heb de spoortangen tegelijk al eens verdraaid om de rechtuitstand goed te krijgen. Nu met het nieuwe lagerblok trekt ze weer naar rechts…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
103 van de 127
« Eerste  < Vorige 101 102 103 104 105 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook