2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Reservoir LDS-vloeistof
Gepost: 06 mei 2015 07:22 PM
  [ # 16 ]

Dus toch maar een nieuw tankdopje kopen of anders heel goed oppassen. Geen vocht en toch beveiligt tegen overdruk!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 06 mei 2015 07:25 PM
  [ # 17 ]

Hoe moeilijk kan het zijn.
Ik zet het ding altijd in de hoogste stand bij bandencentra.
Als ze hem dan met de voetjes van de vloer tillen verandert er niets.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
compie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 07 mei 2015 08:59 AM
  [ # 18 ]

@JanSr
Kijk daar hebben we wat aan, je hebt me overtuigd van het nut van overdruk, bedankt!

C4 Cactus 1,2 e-PT 130 pk Shine EAT6

Profiel  
 
Gepost: 07 mei 2015 11:14 AM
  [ # 19 ]

Natuurlijk was daar een reden voor. Bij Citroen hebben ze over alles goed nagedacht, helaas de klanten gaan er vaak niet goed mee om. Ook de leveranciers van de komponenten waren blijkbaar hard leers, want het LDS system vertoonde in het begin (ook bij de C6) nog al een lekkages, wat bij de latere LHM systemen bijna nooit optrad. (Mijn ervaring 6 CX’en en 3 XM’s en een C6 met veel lekkages).

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3726
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 mei 2015 12:33 PM
  [ # 20 ]

LDS was het eerste systeem dat niet meer zelf door Citroen gemaakt werkt, de fabriek in Asnieres was verkocht en de nieuwe eigenaar was “toeleverancier” geworden, maar dat was niet hetzelfde. Een paar jaar later werd de fabriek gesloten en werden alle LDS componenten “door anderen” gemaakt, maar wel goed. Daarom zijn er ook zo veel LHM componenten niet meer leverbaar… De fabriek is dicht, als de voorraad op is is het op…
Mijn ervaring met een C5 met LDS uit 2001: 1 lekkage onder het voorraadvat, slangklem vervangen, lomp gewerkt door dealer, scheurtje in aansluiting, vat vervangen….. probleem opgelost.  Maar ik merkte wel dat LDS minder gemaakt is voor “zelf sleutelaars”. Maar daarnaast: In totaal met meerdere C5’en 500.000 km zonder ook maar een enkel probleem, behoudens bovenstaande en in totaal denk ik over de hele afstand 2 liter LDS bijgevuld. Dat was niet te vergelijken met een LHM auto.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gepost: 07 mei 2015 05:35 PM
  [ # 21 ]

In m’n C6 ervaring (2 stuks) meer LDS bijgevuld dan over 40 jaar
met 16 hydro-pneumatisch geveerde autos met LHM.
Wel ververst natuurlijk waarbij bij de hydra-actief geveerde XM’s
de meeste vervuiling in het LHM-system optreed.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 07 mei 2015 09:15 PM
  [ # 22 ]

Mijn ervaring (2 stuks C6 en 4 stuks C5) is precies andersom.
GEEN LDS bij hoeven vullen.

Alle LHM die ik over de jaren heb gekocht heb ik niet bijgehouden, maar ik kreeg nog net geen kerstkaarten van Total (wel verwacht).

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 mei 2015 09:29 PM
  [ # 23 ]
JanSr schreef:

Alle LHM die ik over de jaren heb gekocht heb ik niet bijgehouden, maar ik kreeg nog net geen kerstkaarten van Total (wel verwacht).

haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 08 mei 2015 01:41 PM
  [ # 24 ]

hahaha!! erg grappig Mr. Green

Hoe stellen jullie dan vast of er bijgevuld moet worden? kan dat alleen via de lexia?
En als je bijvult moet die olie toch ook ergens blijven? dan zou je toch lekkage moeten zien onder de auto?

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 08 mei 2015 02:38 PM
  [ # 25 ]

Dat is een goed bewaard geheim. Via de Lexia vind je niets over bijvullen, want er zit geen sensor in de LDS tank.
Stukje zelfvertrouwen van Citroen?
Als je in de tank kijkt zie je ook niet hoe hoog het staat. Je kijkt tegen de onderkant van het vulzeefje aan.
Voor zover ik het begrijp mag dat net nat zijn van de LDS.

Uit verhalen op dit forum begrijp ik dat de eerste indicatie van te weinig LDS uit de stuurbekrachtiging komt.
Dat is dan wel in traditie met de aloude Citroen hydractief opzet:
Als er iets mis gaat gaat eerst het sturen zwaar dan begint het te hobbelen en pas tenslotte kan je niet meer remmen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3726
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 mei 2015 03:03 PM
  [ # 26 ]

Bij de eerste C5’n was het reservoir transparant en waren er min, base, hyd en max aangaven, zie foto.
Je moest na het verversen, of na een reparatie bij auto in de laagste stand bijvullen tot niveau MAX. Daarna het vat op druk zetten tot 0.5 bar.
Daarna de motor starten, naar de hoogste stand gaan en daarna naar de laagste stand, daarna het stuur van links naar rechts en terug draaien.
Motor uit en dan controleren: Minder als Min: 1 liter er bij. Aangave van met maximum:  Base is voor de NON-Hydractief, HYD is maximum voor de 3+ /hydractief systemen.  Info uit de RTA van een C5.
Misschien dat dit helpt?

Afbeelding Bijlagen
LDS reservoir C5.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
compie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 10 mei 2015 09:03 AM
  [ # 27 ]

Ja was het reservoir maar transparant, maar omdat het zwart ondoorzichtig is, is de beste manier:
Auto in laagste stand, dan moet er in het zeefje net een laagje LDS staan, ik check het voorlopig 1x /week.
Overigens kreeg ik pas stuurproblemen toen er 2 1/2 flacon LDS weg was,dat moest ik tenminste bijvullen om weer op niveau te zijn.
De totale inhoud van het systeem is 4,3 liter, dus als je ruim 2 liter kan kwijtraken voordat je het gaat merken, valt het probleem wel mee.

C4 Cactus 1,2 e-PT 130 pk Shine EAT6

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 mei 2015 10:08 PM
  [ # 28 ]

Klopt, dat was het moment dat ook bij mij de stuurbekrachtiging begon te stotteren.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 06 juni 2015 06:39 PM
  [ # 29 ]

Kan je de dop van het lds gewoon opendraaien om het niveau te controleren? Er zitten allerlei waarschuwingsstickers opgeplakt namelijk.

Profiel  
 
Gepost: 06 juni 2015 10:37 PM
  [ # 30 ]

LDS is hygroscopisch dus gevoelig voor vocht, maar je kunt hem rustig open maken.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook