104 van de 127
« Eerste  < Vorige 102 103 104 105 106 Volgende >  Laatste »
   
La SM de Bogarde
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 mei 2015 12:01 PM
  [ # 1546 ]

Handboek: Verschil in positie stuurstangeind links-rechts moet minder dan 1 mm zijn. Ik zou ze dus allebei eens “echt gelijk” zetten ( gelijk aantal schroefdraadgangen ingedraaid, gewoon blijvend aantal draadgangen tellen, of afmeten vanaf schroefdraadbegin met een schuifmaat) en dan “gelijk” gaan draaien voor de 0mm toespoor, en ja, het komt nauw. Succes !

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 07 mei 2015 12:18 PM
  [ # 1547 ]

Wellicht zijn je banden verkeerd ingesleten of komen ze van een andere auto af. Ooit een soortgelijk probleem gehad met de Jag. Het begon met wat trekken aan het stuur en het stuur dat niet op rechtuit stond bij rechtuit rijden. Vervolgens echt rare sprongen van links naar rechts en andersom. Uiteindelijk rondom nieuwe banden erop en toen was het klaar.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 mei 2015 12:20 PM
  [ # 1548 ]

Dit zijn vrijwel nieuwe XWXen. Voor de lager change lag de auto als een huis op de weg!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 mei 2015 03:08 PM
  [ # 1549 ]
Citroensmgz schreef:

Handboek: Verschil in positie stuurstangeind links-rechts moet minder dan 1 mm zijn. Ik zou ze dus allebei eens “echt gelijk” zetten ( gelijk aantal schroefdraadgangen ingedraaid, gewoon blijvend aantal draadgangen tellen, of afmeten vanaf schroefdraadbegin met een schuifmaat) en dan “gelijk” gaan draaien voor de 0mm toespoor, en ja, het komt nauw. Succes !

Daar over door redenerend: Als het stuurhuis zelf niet midden in de auto ligt kan er makkelijk een verschil in spoorstang lengte zijn om rechtdoor te kunnen rijden. Ik zal het meten maar weet nog niet of ik dat ga verstellen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 mei 2015 04:34 PM
  [ # 1550 ]

Je kunt je stuurhuis ook gewoon laten zitten, tenzij het echt vreselijk uit het midden zit.  De lengte van die stelstukken heeft alleen een klein beetje invloed op de stuurgeometrie, d.w.z. het verschil in uitslag van het rechter en linker wiel, als dat zo is dan zou je verschil kunnen merken tussen een linker en rechter bocht. Rechtuit wordt zoals je zeker weet artificieel bepaald door de instelling van de rechtuitstand op het stuurhuis, de diravi zorgt er dan wel voor.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 mei 2015 07:27 PM
  [ # 1551 ]
bogaard77 schreef:

Filmpje:

http://godelind.home.xs4all.nl/SM/hydrau/IMG_2407.MOV

Die klapperende snelheidsmeter: tijd voor een nieuw kabeltje Wink

http://www.franzose.de/de/Citroen-DS-11CV-HY/Alle/Tachowellen/ANR35474/

p.s. met die “Manometer op de drukleiding van de aandrukcylinder” bedoel je rechtstreeks meten
vanaf de diravi-unit ??

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 mei 2015 11:04 AM
  [ # 1552 ]

Ja die tellerkabel… LB! Bij 170 staat ie keurig stil!

Overigens rijdt de auto al merkbaar beter dan voorheen. bij 180 is het prima te doen.
Toch lucht in de diravi?  Ga nog wel uitlijnen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 08 mei 2015 12:17 PM
  [ # 1553 ]
citroen23 schreef:

p.s. met die “Manometer op de drukleiding van de aandrukcylinder” bedoel je rechtstreeks meten
vanaf de diravi-unit ??

Vanaf het alu regelblokje aan de regulateurbol loopt een HD leiding naar de aandrukcilinder van de Diravi.
Daar kan je de druk in die cilinder meten.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 mei 2015 12:22 PM
  [ # 1554 ]
citroen23 schreef:

p.s. met die “Manometer op de drukleiding van de aandrukcylinder” bedoel je rechtstreeks meten
vanaf de diravi-unit ??

yep.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 mei 2015 12:26 PM
  [ # 1555 ]

Dat zit bij de SM anders, jan:

Dit is de hele unit. Vóór op de 5 bak.

Er zitten aan de onderkant twee drukleidingen. een aanvoer en de leiding naar de aandrukcylinder.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 08 mei 2015 12:53 PM
  [ # 1556 ]

Klopt dat het anders zit, maar het principe is precies hetzelfde: Een closed loop stuurservo met een “tegendruk” cilinder, die bij hogere snelheden in toenemende mate het stuurwiel tegenhoudt.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 mei 2015 10:03 PM
  [ # 1557 ]

net ff de aandrukcylinder eraf gehaald. zit mooi los. de aansluiting van de drukleiding was brakkig dus vervangen door een andere. Ertussen zit een o-ring waar ik er een paar nieuwe van heb. Die uiteraard ook vernieuwd. alles weer in elkaar en hopen dat het minder lekt.. foto volgt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 mei 2015 12:03 PM
  [ # 1558 ]
bogaard77 schreef:

Dussss het is droog dus aan het werk. Manometer op de drukleiding van de aandrukcylinder. Starten en meteen netjes 20 bar. Dat is goed.

Die 20 bar is dus voldoende om je wielen weer vlot in de rechtuitstand te zetten ??? Is bij mij nog steeds niet “je van het” getuige de filmpjes die er circuleren. Zal d’r ook eens een manometer aanhangen.
Vanaf 12min30.  https://www.youtube.com/watch?v=mqD4iUqRYYw

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 mei 2015 10:34 PM
  [ # 1559 ]

Yep. 20 bar is genoeg. De aandrukcylinder kan vervuild zijn. Ook het hartje kan vervuild zijn..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 mei 2015 12:03 AM
  [ # 1560 ]

En het hangt ook af van de bandenspanning en de ondergrond…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
104 van de 127
« Eerste  < Vorige 102 103 104 105 106 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook