👍
Maar ik denk ook je gezonde verstand gebruiken. Je plaats op de weg kennen en weten of je naar links of rechts kunt….
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, dat is zeker belangrijk. In beide gevallen wist ik ook dat ik kon uitwijken ondanks het zeer slecht zicht.
Bij de Audi was ik al bezig om naar de rechter baan te gaan om het invoegend verkeer ruimte te geven. Maar dat was voor hem niet genoeg, hij wilde direct naar de rechter baan om het andere invoegende verkeer voor hem ook voorbij te kunnen, was simpelweg geen ruimte voor.
@Arjan: ben jij naar de Jumble geweest? Hoe is het geweest?
Ons leek het, na vorig jaar in Brussel, zeker de moeite. Maar had helaas andere verplichtingen vandaag.
Ook de auteur zijn eerste keuze blijft bij de Michelins, maar als hij een alternatief moest kiezen de Nankang’s/Classic Tyres zou nemen.
Hier is anders nog een mening van Longstone tyres
https://citroenclassics.wordpress.com/2014/06/25/new-budget-tyre-for-d-models/
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Yep naar de Jumble geweest.
Ja, heel anders dan vorig jaar. Om 1 of andere rede was het heel rustig, mogelijk door het slechte weer dat ze voorspeld hadden? In de praktijk viel dat op het evenement erg mee, zelfs nog aardig zon gehad.
Kort samengevat:
Mooie locatie, weinig publiek, met de gids in de toren van de stuwdam leuk maar geen hoogtepunt, met de busboot het water in heb ik niet gedaan. Wat een nieuwe element was deze keer was een toertocht. Je kon kiezen tussen 30 of 80 km. De rit van 80 was zeker de moeite waard
Gokje gewaagd en de Retro Classic 185/80 R15 93H BSW gekocht voor 83,60 per stuk.
Zien er erg goed uit.
Vandaag eerste 30 km gereden en voorzichtig positief: Sporen goed op snelweg ( itt de Vredesteins die ik ooit had, daar voelde ik gelijk dat het fout was), liggen stevig in de bocht. Ben benieuwd hoe ze bevallen bij regen en bij langere ritten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Mooi werk Egbert, voor die prijs kun je een test niet laten lopen. Als die dingen 2 jaar geleden op de markt waren geweest had ik ze ook geprobeerd ipv die retedure XVSen.
Egbert, ik ben benieuwd naar je ervaringen. Het zijn door Nankang gemaakte banden. Nankang komt er in de diverse testen in Europa niet al te florisant uit. Maar een test op een echte auto heeft nog niet plaats gevonden….
Overigens vind ik jouw banden niet heel goedkoop. Ik heb net op de factuur gekeken en ik was voor de Vredesteins €82,50 ex. BTW kwijt.
Qua sporen begrijp ik je niet helemaal. Ik heb afgelopen week hier in de regio veel gereden en het waaide flink. Ik moest natuurlijk voor de zijwind na gebouwen en andere opstakels op letten, maar de dame met Vredesteins reed ook met 100kmh recht uit, zonder correctie. Ik zag kleinere modernere auto’s die meer moeite met de wind hadden. En het flink de bocht doordraaien met flinke snelheid, 50kmh en de snelweg op rijdenden, dus versnellend op een enigszins vochtige weg, ging prima; geen geschuif naar buiten of het niet blijven volgen van de ingeslagen weg.
Zou het kunnen dat Vredestein iets aan de compount van de banden heeft gedaan?
Heb 5000 km met de banden gereden de laatste maanden en ben zeer tevreden. Heb een paar keer flink op de rem gestaan bij regen (als test) en voelde betrouwbaar. Ook geluid en stuurgedrag bevalt goed. Heb eerder vredestein, michelins ( meeste km) e n recent federals gereden. Alleende michellins bevielen goed, rest echt beroerd. Nu tevredenover deze banden
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Zou het nog kunnen zijn dat er per profiel een andere sporing nodig is?
Dus bij het X-As profiel 2mm toespoor en bij de Vredestein meer toespoor of juist minder en misschien wel uitspoor?
Ik heb ooit eens een 21IE gehad met Vredesteins en die reed net niet fijn. Met X-As reed ie echt stabieler.
Maar ik hoor ook tevreden geluiden over Vredesteins hier. Misschien hebben die toevallig een andere sporing?
Wie weet doet dat asymmetrische profiel wel meer dan we denken…
Ik roep maar wat…
Vredestein zegt zelf dat de compound is veranderd.
Pagina 15 van hun eigen blad…
http://www.vredestein.nl/SiteFiles/Newsflash/Voorjaar2015/VredesteinNewsflashVoorjaar2015ENG.html
Mooi dat ze volgens de folder ook stiller geworden zijn, want dat was mijn 2e probleem met de Vredesteins.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
H@ns schreef:Zou het nog kunnen zijn dat er per profiel een andere sporing nodig is?
Op mijn eerste DS zaten Vredestijns. Geen grip en de auto wilde alleen maar rechtdoor.
Op mijn huidige DS zaten bij aanschaf inferieure Chinese banden. Hankook misschien? Ik zou het niet weten. Reed ook vreselijk. Piepen, driften. Leuk voor de film, maar niet op de weg.
Mijn DS is nu uit elkaar geweest voor een nieuw stuurhuis en alles is opnieuw afgesteld. Dezelfde inferieure banden zijn er onder blijven liggen, en raad eens? Hij rijdt heel veel beter. Banden piepen niet meer. Hij duikt de bocht in. Het weggedrag is veel beter geworden.
Mijn conclusie? Er komen snel nieuwe Michelins onder mijn auto omdat het duidelijk veel betere banden zijn. Daarnaast heb ik geconcludeerd dat je banden niet kan vergelijken als ze op verschillende auto’s liggen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik had hetzelfde, de wegligging is veel beter geworden met een nieuw (revisie) stuurhuis.
Daarna zijn de nieuwe XVS banden eronder gekomen, toen nogmaals een enorme verbetering tov de oude versleten XAS banden.
Ben het helemaal met je eens dat je auto’s van 40 jaar en ouder waar alles in een andere staat bevind niet met elkaar kan vergelijken.
En wat voor de ene persoon goed of normaal is, vind een ander matig of niet prettig.
Eens dat het per auto kan verschillen, zelfs een goed ochtendhumeur kan ook de pret bederven. Wat duidelijk verschillend is bij de federals en de vredestein to. Michelin is de ronding. Bij de eerste banden voel je bij het insturen dat ze over een rand heen moeten endus eigenlijk alleen maar rechtdoor willen.
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen