15 van de 25
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
ElectroFan: Het werkt!
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 09 mei 2015 01:46 PM
  [ # 211 ]

Volgens mij draait ie nu op de laagste stand en je hoort hem niet, dus dat zal qua stroomverbruik wel meevallen. Maar om daar nou een stroommeettang voor aan te schaffen gaat wel wat ver. Eerst maar eens afwachten wat ie doet als de koeltunnel en schermen er weer opzitten en de motorkap dicht zit.

Afbeelding Bijlagen
_DSC1406.jpg_DSC1407.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 mei 2015 01:55 PM
  [ # 212 ]

Ik ging er vanuit dat het niet zo moeilijk zou zijn om ergens een multimeter in de voedingsdraad te zetten. Die van mij gaat tot 20A.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe de constructie in elkaar zit…

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 09 mei 2015 02:02 PM
  [ # 213 ]

Dat zou kunnen, maar mijn meter gaat tot 10A. Overigens staat op de zijkant dat dat ding max 273 watt trekt. Zal straks even de multimeter er tussen hangen en zien wat ie trekt op deze lage stand.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 09 mei 2015 03:50 PM
  [ # 214 ]

Een half uur stationair laten draaien geeft ook een idee van gedrag in files.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 09 mei 2015 04:07 PM
  [ # 215 ]

Ik moet wel de stationair afstelling opnieuw doen, door de veel lagere belasting zie ik een mengselcorrectie van bijna -20% en gaat de closed loop stationair regeling af en toe hunten.

Profiel  
 
ppvandep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 18-01-2009

- ID/DS DSuper 5
Gepost: 09 mei 2015 04:12 PM
  [ # 216 ]

Zo ingebouwd ziet er erg mooi uit. Zou je de technische specs van de vin die je nu hebt kunnen door geven? Ik ben vooral benieuwd naar de hoeveelheid lucht die er doorheen kan gaan. Op deze site http://www.sandtler24.de staan ook veel mogelijke vins. Maar de keuze is mij iets te groot…..

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 09 mei 2015 05:19 PM
  [ # 217 ]

De spec’s staan in mijn eerste post. Maar deze fan is niet vergelijkbaar met de reguliere Spal fans. De grap is gewoon de toerenregeling. Een normale fan klapt gewoon in en uit, deze brushless fans passen hun toerental aan de hand van de het benodigde koelvermogen.

Net even weer getest nadat de motor was afgekoeld. Bij tachtig graden komt ie in op zeg maar 40% en regelt daarna terug naar 25% als de temperatuur is gezakt naar 75 graden. En daar houdt hij hem ook. Horen doe je hem niet, je voelt het aan de luchtstroom. Dit is wel zonder spatborden en kap open trouwens.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 09 mei 2015 08:43 PM
  [ # 218 ]

Ook weer lekker, zit ik een leuke audio opname te maken om hier te posten. Accepteert dit forum geen wav als bijlage…....

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 09 mei 2015 09:42 PM
  [ # 219 ]

Dan maar via de kortste omweg: Kijkbuis. Opname gestart voordat de fan inschakelt, op 2:10 minuten de fan geforceerd op max laten draaien. Dus spot de fan!

https://youtu.be/d0UgR8InubY

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 09 mei 2015 11:14 PM
  [ # 220 ]

Klinkt best heftig very good
Mooi gedaan en zal beter koelen als de auto stil staat en stiller zijn als je rijd Smile

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 mei 2015 11:46 PM
  [ # 221 ]

Je zou hem toch in je snoek inbouwen? Wink

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 10 mei 2015 09:24 AM
  [ # 222 ]

Had niet zo snel een snoekplaatje bij de hand. Als je heel goed luistert kun j de fan net horen rond de 1 minuut.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 10 mei 2015 10:15 AM
  [ # 223 ]

Even wat anders, ik heb nu een 70A dynamo met interne regelaar ingebouwd. Wat mij niet bevalt is dat het laadcontrolelampje pas uitgaat na een dot gas. Iemand daar ervaring mee?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 mei 2015 10:42 AM
  [ # 224 ]

Klinkt bekend, is een veel voorkomend dingetje. M’n Saab heeft ‘t ook. Nieuwe dynamo in gezet: zelfde… Veel cx’en hebben er ook last van.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 mei 2015 10:45 AM
  [ # 225 ]

Loopt het dan stationair te laag voor de dynamo?
Of kloppen de diameters van poelies dan niet?

Profiel  
 
 
15 van de 25
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook