Volgens mij draait ie nu op de laagste stand en je hoort hem niet, dus dat zal qua stroomverbruik wel meevallen. Maar om daar nou een stroommeettang voor aan te schaffen gaat wel wat ver. Eerst maar eens afwachten wat ie doet als de koeltunnel en schermen er weer opzitten en de motorkap dicht zit.
Ik ging er vanuit dat het niet zo moeilijk zou zijn om ergens een multimeter in de voedingsdraad te zetten. Die van mij gaat tot 20A.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe de constructie in elkaar zit…
Dat zou kunnen, maar mijn meter gaat tot 10A. Overigens staat op de zijkant dat dat ding max 273 watt trekt. Zal straks even de multimeter er tussen hangen en zien wat ie trekt op deze lage stand.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Een half uur stationair laten draaien geeft ook een idee van gedrag in files.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik moet wel de stationair afstelling opnieuw doen, door de veel lagere belasting zie ik een mengselcorrectie van bijna -20% en gaat de closed loop stationair regeling af en toe hunten.
Zo ingebouwd ziet er erg mooi uit. Zou je de technische specs van de vin die je nu hebt kunnen door geven? Ik ben vooral benieuwd naar de hoeveelheid lucht die er doorheen kan gaan. Op deze site http://www.sandtler24.de staan ook veel mogelijke vins. Maar de keuze is mij iets te groot…..
De spec’s staan in mijn eerste post. Maar deze fan is niet vergelijkbaar met de reguliere Spal fans. De grap is gewoon de toerenregeling. Een normale fan klapt gewoon in en uit, deze brushless fans passen hun toerental aan de hand van de het benodigde koelvermogen.
Net even weer getest nadat de motor was afgekoeld. Bij tachtig graden komt ie in op zeg maar 40% en regelt daarna terug naar 25% als de temperatuur is gezakt naar 75 graden. En daar houdt hij hem ook. Horen doe je hem niet, je voelt het aan de luchtstroom. Dit is wel zonder spatborden en kap open trouwens.
Ook weer lekker, zit ik een leuke audio opname te maken om hier te posten. Accepteert dit forum geen wav als bijlage…....
Dan maar via de kortste omweg: Kijkbuis. Opname gestart voordat de fan inschakelt, op 2:10 minuten de fan geforceerd op max laten draaien. Dus spot de fan!
Klinkt best heftig
Mooi gedaan en zal beter koelen als de auto stil staat en stiller zijn als je rijd
Je zou hem toch in je snoek inbouwen?
Had niet zo snel een snoekplaatje bij de hand. Als je heel goed luistert kun j de fan net horen rond de 1 minuut.
Even wat anders, ik heb nu een 70A dynamo met interne regelaar ingebouwd. Wat mij niet bevalt is dat het laadcontrolelampje pas uitgaat na een dot gas. Iemand daar ervaring mee?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klinkt bekend, is een veel voorkomend dingetje. M’n Saab heeft ‘t ook. Nieuwe dynamo in gezet: zelfde… Veel cx’en hebben er ook last van.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Loopt het dan stationair te laag voor de dynamo?
Of kloppen de diameters van poelies dan niet?