Het lijkt erop dat de 25GTi/RI exact hetzelfde is als de 25D. Net als de bak van de 20RE en de 22TRS.
De Gti heeft alleen een andere eindoverbrening door een ander differentieel (14/59) ipv (14/61)
De breaks en prestiges hebben een ander kroonwiel. (15 ipv 14)
De GTi Turbo tenslotte heeft de Turbo D bak, met het GTi differntieel (59).Ruime keus aan vervanging dus!
Ik kan aan een versnellingsbak van een CX22TRS komen, maar om beide partijen een hoop werk te besparen moet ik er zeker van zijn dat deze bakken hetzelfde zijn. In een ander draadje van mij http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=168549
staat bovenstaande quote, maar ik kan wil het ergens kunnen opzoeken of zelf zien
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Versnellingsbak CX22TRS = CX25D
Jules Unlimited schreef:Het lijkt erop dat de 25GTi/RI exact hetzelfde is als de 25D. Net als de bak van de 20RE en de 22TRS.
De Gti heeft alleen een andere eindoverbrening door een ander differentieel (14/59) ipv (14/61)
De breaks en prestiges hebben een ander kroonwiel. (15 ipv 14)
De GTi Turbo tenslotte heeft de Turbo D bak, met het GTi differntieel (59).Ruime keus aan vervanging dus!
Ik kan aan een versnellingsbak van een CX22TRS komen, maar om beide partijen een hoop werk te besparen moet ik er zeker van zijn dat deze bakken hetzelfde zijn. In een ander draadje van mij http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=168549
staat bovenstaande quote, maar ik kan wil het ergens kunnen opzoeken of zelf zien
Deze bak is dus niet hetzelfde, zoals ik je al eerder heb geschreven.
Het koppelingshuis is totaal anders, dus past deze bak niet op je 25 diesel motor.
Je kunt hem echter wel gebruikne om je eigen bak mee te repareren.
Je kan dan van twee bakken 1 goede maken.
dat moet je wel vaker hebben gedaan, en goed weten waar je mee bezig bent.
de snelste oplossing is het vinden van een originele bak voor je diesel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik kan dus wel de bak gebruiken, maar het koppelingshuis is anders!
Dan is het dus zaak dat mijn koppelingshuis nog goed is. En dan kan de grote wisseltruck beginnen.
Wordt wel de eerste keer dat ik zoiets ga doen. Maar mijn koppelingshuis moet wel passen op de versnellingsbak van de 22 TRS.
greetz
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Misschien heb je hier iets aan:
http://error.netilium.org/~andersdk/
Citroen CX manual series 2.pdf is een dokument van 220MB met technische info, daar komt ook mijn info over de bakverhoudingen vandaan.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ops: Die handleiding heb ik al op m’n computer staan!
Ik zat alleen maar in de vraagbaak te neuzen.
Thanks ga even kijken en zien of we daar wijzer van worden
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
over die manual gesproken, klopt het dat er nauwelijks iets over de 20RE instaat?
over die manual gesproken, klopt het dat er nauwelijks iets over de 20RE instaat?
Dat kan wel kloppen. Volgens mij zijn niet alle bladen ingescand van de handleiding.
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)